Zenvo ST1: dánský supersport si dále hledá zákazníky, nyní to zkusí v Americe

Bylo nebylo, v jednom malém evropském království se rozhodli, že postaví konkurenceschopný supersportovní vůz a začnou jej nabízet běžným zákazníkům. A tak se i stalo. Vypadá to jako půvabná pohádka s krásným koncem, ale realita až tak růžová není. Ačkoli jsme vám vůz poprvé představili již loni v dubnu (a stalo se tak až pár měsíců po jeho premiéře) s tím, že vyrobeno jej bude jen patnáct kusů, dodnes se ani takto omezenou sérii rozprodat nepodařilo. A kdo ví, kolik ST1 se vůbec prodalo...

Nyní to Zenvo ST1 díky indianské společnosti Red Sea Distribution zkusí i na americkém trhu, a to za cenu 1 225 000 dolarů. Výrobce by se za oceán patrně nehrnul s posledními pár neprodanými kousky, je tedy docela možné, že dosud neprodal vůbec nic. Ostatně při dané ceně a absolutní neznámosti značky Zenvo v automobilovém světě bychom se ani nedivili.

Připomeňme, že pod kapotou se v zádi vozu nachází podélně uložený vidlicový osmiválec z Chevroletu Corvette s objemem 7 l, přeplňováním dvěma turbodmychadly a výkonem plných 1 104 koní (812 kW), jenž má dvoudveřovému kupé Zenvo ST1 z Dánska s pohotovostní hmotností 1 376 kg umožnit dosáhnout zrychlení z klidu na 100 km/h za méně než 3 s a dosáhnout rychlosti 375 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zenvo ST1
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků