Zenos E10: sporťák nové značky nabídne přes 200 koní a hmotnost 650 kg

V Albionu vznikl nový malosériový producent lehkých sportovních vozů. Jeho první automobil ponese označení Zenos E10.

Velká Británie sice prakticky přišla o většinu svého ještě před půl stoletím nepřekonatelného automobilového průmyslu, ovšem jeho odkaz dále žije malosériovou výrobou sportovních vozů, přičemž jako první vás zřejmě napadne jméno Caterham. A právě někdejší majitel této společnosti a generální ředitel Lotus Cars Ansar Ali nyní spolu s Markem Edwardsem zakládá novou společnost Zenos Cars.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zenos E10 na prvních obrázcích

Firma Zenos má v plánu během následujících pěti let představit celkem pět nových modelů, přičemž první vůz s označením E10 vyrazí ke svým zákazníkům prý již v prvním pololetí příštího roku. K dispozici máme zatím jen počítačové kresby, ale i z nich jsou dobře patrné agresivní, ostře řezané rysy. Základem je úzký monokok vyrobený z kombinace hliníku a uhlíkových kompozitů. Připevněny jsou k němu široké blatníky a interiér nabídne dvě oddělená místa.

Tajné | Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Kabriolety | Ostatní značky

Caterham míří blíže k lidu: nově s tříválcem Suzuki s objemem 0,7 l

O pohon se postará před zadní nápravou příčně uložený dvoulitrový čtyřválec Ford s přeplňováním a výkonem 203 koní (149 kW), navazovat na něj bude pětistupňová převodovka s manuálním řazením. Zenos E10 má vynikat pohotovostní hmotností jen 650 kg a výrobce slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosažení nejvyšší rychlosti 217 km/h.

E10 má být k mání jako otevřený roadster a jako uzavřené kupé, motorů a dalších verzí pak bude na způsob Caterhamu celá řada.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků