Ženevský autosalon ukáže, čím budeme jezdit od roku 2021

Pořadatelé ženevského autosalonu se pochlubili oznámením, že na nadcházejícím ročníku bude k vidění „ještě více ekologických a ekonomických“ automobilů. Mezi taková auta je počítáno vše, co produkuje maximálně 95 gramů CO2 na kilometr jízdy, což je shodou okolností limit, se kterým od roku 2021 EU počítá jako s povinností pro všechna nová auta.

V Ženevě bude k vidění dohromady zhruba devět stovek vozů, přibližně sto z nich plní limit pro rok 2021 už teď. Svým způsobem lze tento seznam použít jako takovou věštící kouli a podívat se na to, co si budeme moci za šest let koupit.

Život řidiče | Elektromobily | Ceny | Palivo

Francie dá 10 000 eur na nákup elektromobilu, když sešrotujete diesel

Rovnou se rozlučte s klasickými „většími“ motory. Z běžných spalovacích jednotek najdete v seznamu pouze malé diesely (BMW 116d, C3 1.6 e-HDi, Fabia 1.4 TDI), nebo ještě menší benzinové jednotky (C1 VTi 68, Citigo 1.0 MPI, Polo TSI). V podstatě jediným „normálním“ autem v seznamu je Seat Leon ST TGI, tedy vůz s pohonem na CNG. Všechno ostatní jsou pak hybridy nebo rovnou elektromobily.

V kontextu „ekonomických a ekologických“ automobilů působí skoro až zábavně auta typu Porsche 918 Spyder (k vidění bude s Weissach paketem), Volvo XC90 T8 Twin Engine nebo třeba V60 Plug-in Hybrid. Tahle auta nejsou ani náhodou ekonomická (jsou dost drahá) a při běžném provozu nejsou ani úsporná. Ale i to o něčem svědčí.

Příznivci elektromobilů se pak mohou těšit na Teslu Model S, BMW i3, elektrický Smart nebo elektrickou Kiu Soul.

Níže následuje kompletní seznam modelů, které budou v Ženevě k vidění a které neprodukují více než 95 gramů CO2.

Automobilka Model  Pohon
AUDI A1 Sportback, 1.4 TDI D
AUDI A3 g-tron CNG
AUDI A3 Sportback e-tron H
AUDI A3 g-tron Sportback CNG
BMW 116d EfficientDynamics Edition D
BMW  i3 E
CITROËN C1 VTi 68 P
CITROËN C1 VTi 68 S&S P
CITROËN C3 1.6 e-HDi 90 ETG6 D
CITROËN C3 BlueHDi 100 D
CITROËN C3 PureTech 82 S&S ETG P
CITROËN C4 BlueHDi 100 S&S D
CITROËN C4 BlueHDi 120 S&S D
CITROËN C4 Cactus BlueHDi 100 D
CITROËN C4 Cactus BlueHDi 100 82g D
CITROËN C4 Cactus e-HDi 90 ETG6 D
DS DS 3 BlueHDi 100 S&S D
DS DS 3 BlueHDi 120 S&S D
DS DS 3 Cabrio BlueHDi 100 S&S D
DS DS 3 Cabrio BlueHDi 120 S&S D
DS DS 5 Hybrid4 200 ETG6 H
FIAT Panda 0.9 Twinair Natural Power CNG
HONDA FCV Concept FC
KIA Picanto P
KIA Rio D
KIA Soul EV E
LANCIA Ypsilon CNG CNG
LEXUS CT200h H
MERCEDES-BENZ B-Klasse Electric Drive E
MERCEDES-BENZ C 350 PLUG-IN HYBRID H
MERCEDES-BENZ S 500 PLUG-IN HYBRID H
MITSUBISHI MOTORS i-MiEV E
MITSUBISHI MOTORS Outlander PHEV H
NISSAN e-NV200 Evalia E
NISSAN Leaf E
NISSAN Note 1.5dCi D
NISSAN Pulsar 1.5 dCi D
OPEL Ampera E
PEUGEOT 108 P
PEUGEOT 208 D
PEUGEOT 308 D
PORSCHE 918 Spyder mit Weissach-Paket H
PORSCHE Cayenne S E-Hybrid H
PORSCHE Panamera S E-Hybrid H
QUANT QUANT E E
QUANT QUANT F E
QUANT QUANTiNO E
RENAULT Twingo P
RENAULT Twizy E
RENAULT Zoe E
RINSPEED Budii E
SEAT Leon ST TGI CNG
SEAT Mii by MANGO 1.0 MPI P
SKODA New Fabia 1.4 TDI D
SKODA Citigo 1.0 MPI Green tec 5-manual 60 HP P
SKODA Citigo G-TEC CNG
SKODA Octavia 1.6 TDI GreenLine D
SMART fortwo P
SMART fortwo electric drive E
SUZUKI Celerio P
TESLA Model S E
TESLA Model S 85D E
TESLA Model S P85D E
TOYOTA Auris Hybrid H
TOYOTA Mirai FC
TOYOTA Prius H
TOYOTA Prius Plug-in Hybrid H
TOYOTA Yaris Hybrid H
VOLKSWAGEN Golf GTE H
VOLKSWAGEN Golf Variant HyMotion FC
VOLKSWAGEN Passat GTE H
VOLKSWAGEN Polo TSI BlueMotion P
VOLVO V60 Plug-in Hybrid H
VOLVO XC90 T8 Twin Engine H
D - diesel, CNG - pohon na zemní plyn, P - benzinový motor, H - hybrid, E - elektromobil, FC - vodíkový pohon
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 65 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků