Ženeva 2016 živě: VW Phideon je luxusní sedan jen pro Čínu

Volkswagen na autosalonu v Ženevě představil luxusní sedan Phideon, který je založen na platformě MLB z Audi A6 a sdílí i některé technické součásti. Cílem tohoto více než pětimetrového luxusního sedanu je vyplnit mezeru, která vznikla po stažení modelu Phaeton z trhu. V Číně se začne prodávat v říjnu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Phideon je určený výhradně pro čínský trh. Také se tu bude vyrábět v partnerské automobilce SAIC. Základem Phideonu je platforma MLB z Audi A6

V Evropě si ale musíme nechat zajít chuť. Volkswagen Phideon se bude vyrábět jen v Číně a jen pro Čínu. Zajímavé také je, že model Phideon je jen o 5 mm kratší než krátká verze sedanu Phaeton. Že by tedy nakonec vznikl nový Phaeton na tomto základu? Těžko říct, ale podle dostupných informací by měl vycházet z Audi A8.

Testy | Kombi | Srovnávací testy | Ford | Volkswagen | Ford Mondeo | Volkswagen Passat

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi vs. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI

Pod kapotou Volkswagenu Phideon je prozatím přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,0 l s výkonem 220 kW (300 koní) a točivým momentem 440 Nm. Sílu posílá na všechna kola osmistupňová automatická převodovka. Později bude k dispozici i motor 2.0 TSI s pohonem předních kol a také plug-in hybridní varianta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků