Ženeva 2016 živě: Porsche 911 R je lahůdka pro fajnšmekry

Limitovaná edice Porsche 911 R je nejlehčí a nejpurističtější 911 v nabídce. Vznikne jen 991 kusů.

To bylo nářku, když sportovní modely Porsche 911 GT3 a GT3 RS přišly o manuální převodovku. A když pak přišlo přeplňování i do běžné modelové řady 911, museli si puristé rvát vlasy snad ještě větší silou než při přechodu na vodní chlazení v 90. letech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche vyrobí jen 991 kusů modelu 911 R. Motor pochází z GT3 RS a má rovných 500 atmosférických koní. Převodovka je manuální, akcelerace na 100 km/h trvá 3,8 sekundy

Porsche 911 R ale vrací naději všem, kteří chtěli nad automobilkou Porsche po vlně downsizingu zlomit hůl. Sice je to jen limitovaná edice (vznikne pouze 991 kusů), ale je to přesně to, co ortodoxní nadšenci chtějí. Nový omezená série totiž přináší techniku z GT3 RS spojenou s manuální převodovkou.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Kupé | Porsche

Porsche 911 Carrera S 2016 ještě jednou: Takhle zrychluje na 260 km/h

Porsche 911 R také nemá agresivní aerodynamický bodykit, který je naopak pro GT3 RS typický. Atmosférický plochý šestiválec má objem 4,0 l a na zadní kola posílá nejvyšší výkon 500 koní. To je skutečně pěkná hodnota na relativně malý atmosférický motor s homologací pro silniční provoz. Litrový výkon je 125 koní.

Novinka je také nejlehčí 911 v nabídce a protože to Porsche myslí se surovým zážitkem z jízdy vážně, v základu nedostanete ani rádio nebo klimatizaci. Nicméně tyto vymoženosti zřejmě budou za příplatek. V základu je i odlehčený titanový výfuk a díly karoserie jsou z kompozitů a hliníku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 911 R nemá ani rádio nebo klimatizaci. I to je důvod, proč je to nejlehčí 911 v nabídce. Dostanete ale stabilizaci, natáčení zadní nápravy a automatické meziplyny

Z 0 na 100 km/h akceleruje Porsche 911 R za 3,8 sekundy a rozjede se na 320 km/h. Nicméně tu syrovost zážitků trochu kazí přítomnost aktivního natáčení zadní nápravy a hlavně přítomnost systému, který automaticky dává meziplyny. Je nicméně vypínatelný, takže pokud chcete srovnávání otáček motoru a výstupní hřídele převodovky dělat sami, můžete.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků