Ženeva 2016 živě: Pagani Huayra BC stojí stejně jako Bugatti Chiron

Bude jich jen dvacet, cenovka je prakticky stejná jako u nového supersportu Bugatti Chiron, ale přesto už se po italském supersportu od Pagani jen zaprášilo. Někteří trochu majetnější jedinci pochopili, že investovat více než šedesát milionů do tohoto exkluzivního vozu má smysl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sice stojí Pagani Huayra BC skoro stejně jako nové Bugatti Chiron, ale už je prakticky vyprodáno. Dvanáctiválec twin-turbo od Mercedesu má 800 koní a 1000 Nm

Pagani Huayra BC je odlehčený speciál, který navazuje na tradici modelů Zonda R a Zonda Cinque. Označení BC vyjadřuje iniciály Benny Caiola, ciž byl vůbec první zákazník automobilky Pagani a sám Horacio Pagani ho považuje za veliký zdroj inspirace.

Pagani Huayra BC sice vypadá jako trochu vytuněná Huayra, ale údajně ani jeden karbonový panel karoserie s výjimkou střechy není původní. Cílem bylo posunout ještě dál možnosti aktivní aerodynamiky. Huayra BC generuje nejen vyšší přítlak, ale i menší aerodynamický odpor.

Zajímavosti | Sportovní auta | Byznys

Česká leasingovka nabízí Pagani Huayra za 650 000 Kč. Měsíčně

S hmotností 1218 kg je Pagani Huayra BC o 132 kg lehčí než standardní model. Hmotnost byla ušetřena prakticky na každém myslitelném místě od podvozku přes kola a interiér po závodní převodovku Xtrac nebo panely karoserie. Navíc byl posílen i motor.

O pohon se stále stará dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec Mercedes-AMG, jehož výkon vzrostl z 522 kW (710 k) na 588 kW (800 koní) a točivý moment z 900 Nm na rovných 1000 Nm. Pagani ještě neudává hodnoty zrychlení a maximální rychlosti, ale standardní Huayra zrychlí na 100 km/h za 3,2 s a rozjede se na 370 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 160 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2008
Stav: 204 225 km
Cena: 198 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 204 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků