Ženeva 2016 živě: Nový Renault Scénic jezdí standardně na 20" discích

Také Scénic má svou světovou premiéru za sebou. Nové MPV je ve všech směrech větší než předchůdce a zájemce bude lákat na pět dieselových a dva benzinové motory.

Renault odhalil novou generaci modelu Scénic. Ta je s délkou 4406 mm, šířkou 1865 mm, rozvorem 2734 mm a výškou 1653 mm výrazně větší než předchůdce. Přesně řečeno je o čtyři centimetry delší, o dva širší, o 13 mm vyšší a rozvor náprav se protáhl o 32 mm. Renault opět vsadil na styl crossoveru, takže Scénicu dopřál vyšší podvozek. Světlá výška má teď 170 mm, což je o čtyři centimetry více.

Design | Autosalony | Ženeva 2016 | Hatchbacky | Renault

Renault oficiálně ukázal čtvrtou generaci modelu Scénic  

Francouzská automobilka vyzdvihuje dynamický design, který podtrhují obrovská dvacetipalcová kola obutá do pneumatik o rozměru 195/55 R20. Renault ve své tiskové zprávě píše, že tyto disky budou standardem pro všechny verze. Nová sada pneumatik nebude úplně nejlevnější záležitost. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Scénic vypadá parádně. Atraktivní design mají podtrhnout obrovská dvacetipalcová kola, která jsou standardem pro všechny verze

Interiér do značné míry kopíruje to, co už známe z modelů Espace nebo Mégane. Kabina má být prostorná a praktická. Zavazadelník zvládne 572 litrů v základu a v dalších schránkách rozmístěných různě po interiéru najdete ještě dohormoady 63 litrů. Standardem bude zadní sedadlo dělené v poměru 60/40, přičemž jednotlivé části lze také posouvat v podélném směru.

 

Scénic nabídne řadu různých asistenčních systémů. Těšit se můžeme třeba na hlídání jízdních pruhů, adaptivní tempomat, couvací kameru, automatické přepínání dálkových světel, aktivní parkovací asistent nebo dokonce systém detekce chodců.

Nabídka motorů zahrnuje pět dieselů a dvě benzinové jednotky. K dispozici budou čtyřválec dCi o objemu 1,5 litru s výkonem 95 nebo 110 koní, alternativou je šestnáctistovka s výkony 130 nebo 160 koní. Zájemci o benzin budou muset sáhnout pouze po motoru 1.2 TCe, který je k dispozici ve verzích o výkonu 100 nebo 130 koní. Nabídka motorů tak kopíruje Mégane. Před koncem roku přidá Renault ještě motor dCi 100 Hybrid Assist.

Ve výbavě pak očekávejte třeba sedadla s masáží, barevný head-up displej nebo ozvučení Bose. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 119 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 214 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků