Ženeva 2016 živě: Maserati Levante je svěží vítr mezi luxusní SUV

Doslova historickou premiéru si pro ženevský autosalon připravilo Maserati, které představilo své vůbec první SUV. Jmenuje se Levante, vyrábět se bude částečně ručně v Turíně a na evropské trhy dorazí ještě letos se základní švýcarskou cenou v přepočtu pod 1 800 000 korun. Automobilka o něm tvrdí, že nevyrobila obyčejné SUV, ale typické Maserati s duší a charakterem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maserati Levante bylo pojmenováno podle svěžího větru. Automobilka ho považuje za pravý opak obyčejných a uniformních SUV. O pohon se stará šestiválec od Ferrari

Jméno Levante bylo vybráno podle silného větru, který fouká v Itálii na sever (má to snad být symbolické varování pro prémiové německé automobilky?). Do segmentu luxusního SUV má přinést něco nového a svěžího, má to být „vítr odhodlání a chtíče,“ jak o něm mluví představitelé automobilky.

Design | SUV | Autosalony | Maserati

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Maserati potvrdilo, že pod kapotou bude vidlicový třílitrový šestiválec bi-turbo od Ferrari, prozatím s výkonem 430 koní. Možná je ale i ostřejší verze o výkonu přes 500 koní. Nešlo by to samozřejmě ani bez turbodieselu, budou minimálně dvě naftové verze se šestiválcem.

Maserati Levante dostane vždy inteligentní pohon všech kol Q4, který upřednostňuje zadní nápravu, ale v případě potřeby pošle dopředu až polovinu dostupného výkonu. Standardní výbavou bude i nastavitelný adaptivní vzduchový podvozek.

Tajné | SUV | Maserati

První SUV Maserati, Levante, prozrazeno na patentových skicách

Ten je nastavitelný v pěti jízdních režimech od sportovního nejnižšího po nejvyšší terénní. K dispozici bude i šestý snížený režim pro zaparkované vozidlo, aby bylo nastupování pohodlnější. Maserati Levante má nejnižší těžiště ve třídě sportovní luxusních SUV a hmotnost je rozložena 50/50 mezi nápravy. Aktuálně nejsilnější provedení akceleruje na 100 km/h za méně než pět sekund a rozjede se na více než 260 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků