Ženeva 2016 živě: Maserati Levante je svěží vítr mezi luxusní SUV

Doslova historickou premiéru si pro ženevský autosalon připravilo Maserati, které představilo své vůbec první SUV. Jmenuje se Levante, vyrábět se bude částečně ručně v Turíně a na evropské trhy dorazí ještě letos se základní švýcarskou cenou v přepočtu pod 1 800 000 korun. Automobilka o něm tvrdí, že nevyrobila obyčejné SUV, ale typické Maserati s duší a charakterem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maserati Levante bylo pojmenováno podle svěžího větru. Automobilka ho považuje za pravý opak obyčejných a uniformních SUV. O pohon se stará šestiválec od Ferrari

Jméno Levante bylo vybráno podle silného větru, který fouká v Itálii na sever (má to snad být symbolické varování pro prémiové německé automobilky?). Do segmentu luxusního SUV má přinést něco nového a svěžího, má to být „vítr odhodlání a chtíče,“ jak o něm mluví představitelé automobilky.

SUV | Design | Autosalony | Maserati

Maserati odhalilo své historicky první SUV. Jmenuje se Levante

Maserati potvrdilo, že pod kapotou bude vidlicový třílitrový šestiválec bi-turbo od Ferrari, prozatím s výkonem 430 koní. Možná je ale i ostřejší verze o výkonu přes 500 koní. Nešlo by to samozřejmě ani bez turbodieselu, budou minimálně dvě naftové verze se šestiválcem.

Maserati Levante dostane vždy inteligentní pohon všech kol Q4, který upřednostňuje zadní nápravu, ale v případě potřeby pošle dopředu až polovinu dostupného výkonu. Standardní výbavou bude i nastavitelný adaptivní vzduchový podvozek.

Tajné | SUV | Maserati

První SUV Maserati, Levante, prozrazeno na patentových skicách

Ten je nastavitelný v pěti jízdních režimech od sportovního nejnižšího po nejvyšší terénní. K dispozici bude i šestý snížený režim pro zaparkované vozidlo, aby bylo nastupování pohodlnější. Maserati Levante má nejnižší těžiště ve třídě sportovní luxusních SUV a hmotnost je rozložena 50/50 mezi nápravy. Aktuálně nejsilnější provedení akceleruje na 100 km/h za méně než pět sekund a rozjede se na více než 260 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků