Ženeva 2016 živě: Lotus předvádí modely Evora Sport 410 a Elise 250 Cup

Lotus Evora bylo vždy samo o sobě zajímavé auto, nicméně automobilka ho ještě dále vylepšila. V Ženevě je k vidění poslední verze označená jako Sport 410, která oproti dříve nejostřejšímu provedení Evora 400 shodila několik desítek kilogramů a naopak nabrala na výkonu. Navíc tohle auto také hodně dobře vypadá.

Autosalony | Sportovní auta | Kupé | Ženeva 2016 | Premiéry | Lotus

Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižší hmotnost

Evora Sport 410 dostala karbonovou střechu, karbonový kryt motoru, kovaná kola a pár dalších úprav zaměřených na hmotnost. Výsledkem je úspora 70 kg. Naopak se ale přidával výkon, když šestiválec o objemu 3,5 litru posílil na 306 kW (416 k).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Posílená a odlehčená Evora vypadá hodně slibně. Na stovce je za 4,2 s a maximálně umí až 300 km/h

Bez povšimnutí nakonec nezůstal ani podvozek, který je o pět milimetrů nižší a který používá pružiny Eibach, respektive tumiče Bilstein. Patřičnou kulisu pak podtrhne nový výfuk. Pokud máte zájem, těšte se na červen, kdy Lotus oficiálně  začne tohle auto vyrábět. Každý rok ale nevyrobí více než 150 kusů. Základní cena jednoho takového je na německém trhu 106 900 eur. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Druhý exponát značky Lotus je ale ještě rychlejší. Elise 250 Cup totiž neváží ani jednu tunu a používá motor o výkonu 181 kW (264 k)

Druhá novinka v podobě Elise 250 Cup se nese v podobném duchu jako Evora Sport 410. Opět se snižovala hmotnost a zvyšoval výkon. Elise v tomto provedení váží pouze 931 kg, přeplňovaná osmnáctistovka ale disponuje parametry 181 kW (264 k) a 250 Nm. Za volantem se rozhodně nudit nebudete. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2006
Stav: 152 346 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků