Ženeva 2016 živě: Kia vystavuje Niro a Optimu Sportswagon

Kia dorazila do Ženevy s modely Niro a Optima Sportswagon. První jmenovaný vůz je crossover, který byl od začátku vyvíjen jako hybrid. Podobně jako Hyundai Ioniq, také tahle Kia používá atmosférickou šestnáctistovku GDI o výkonu 77 kW (105 k), které pomáhá elektromotor s výkonem 32 kW. Celkově systém vyprodukuje 104 kW (141 k).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Niro je další z řady hybridů, které jsou v Ženevě k vidění. Na rozdíl od příbuzného sedanu Hyundai Ioniq jde v tomto případě o crossover

Kia Niro je předokolka a spalovací motor pracuje s automatickou převodovkou DCT. Dynamické parametry nebo maximální rychlost budou ještě potvrzeny, stejně jako spotřeba. Niro je dlouhé 4355 mm, široké 1800 mm a vysoké 1535 mm. Rozvor náprav nabídne 2,7 m a zavazadelník podle metodiky VDA disponuje objemem 421 l. Všechny podrobnosti najdete v tiskové zprávě.

Zobrazit tiskovou zprávu

Druhou novinkou je světová premiéra modelu Optima Sportswagon, která navazuje na koncept Sportspace z minulého roku. Je to vůbec poprvé, co Kia nabídne svým zákazníkům kombi střední třídy. Nová verze Optimy je dlouhá 4855 mm, široká 1860 mm a vysoká 1470 mm. Vnějšími rozměry se prakticky neliší od sedanu s výjimkou výšky, která je o pět milimetrů větší. Rozvor náprav má hodnotu 2805 mm a zavazadelník zvládne 553 l (opět dle VDA).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Druhou novinkou značky Kia je v Ženevě Optima Sportswagon. Jde o sportovně střížené a velmi dobře vypadající kombi střední třídy

Nabídka motorizací zahrnuje benzinový dvoulitr 2.0 CVVL (120 kW/163 k), přeplňovaný dvoulitr T-GDI (180 kW/145 k) a naftovou sedmnáctistovku (104 kW/141 k). Atmosférický benzinový motor a diesel budou k dispozici se šestistupňovým manuálem i s automatem, přeplňovaný dvoulitr pořídíte pouze s automatem. Další detaily týkající se tohoto modelu najdete opět v tiskové zprávě. 

Zobrazit tiskovou zprávu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2010
Stav: 91 313 km
Cena: 125 000 Kč
Kia Rio 1.399
Rok výroby: 2007
Stav: 92 971 km
Cena: 65 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2007
Stav: 82 240 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků