Ženeva 2016 živě: Jaguar F-Type SVR nebude jako zadokolka

Jaguar F-Type dostal ještě ostřejší variantu SVR, Pod kapotou je kompresorem přeplňovaný osmiválec 5,0 l, který známe i z „běžného“ F-Typu R. Ovšem v modelu SVR má osmiválec výkon 423 kW (575 k) v 6500 ot./min. a točivý moment 700 Nm v 3500 až 5000 ot./min. To mu stačí na to, aby zvládl akcelerovat na 100 km/h za 3,7 s a ve verzi kupé dosáhl na 322 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar F-Type SVR nebude jako zadokolka. Kdo chce dělat rozevláté drifty, určitě si vystačí se šestiválcem v modelu F-Type S s manuální převodovkou a samosvorem

Jaguar F-Type SVR bude ale k dispozici i jako kabriolet a pokud chcete hodně utrácet, seznam příplatků je poměrně dlouhý a obsahuje i takové věci jako karbon-keramické brzdy (úspora až 20 kg) či karbonový aerodynamický paket nebo střecha rovněž z uhlíkových vláken (u kupé).

Testy | Sportovní auta | Kupé | Jaguar

Test Jaguar F-Type S Coupé: Díky za něj!

Konstrukčně vychází model SVR z kupé F-Type R AWD, což neznamená nic jiného, než že standardně bude nejrychlejší F-Type dodáván nejen s osmistupňovou automatickou převodovkou, ale také výhradně s elektronicky řízeným pohonem všech kol. Model SVR se nebude nikdy dělat jako zadokolka.

Komponenty podvozku, brzd a řízení se dočkaly nových dílů a nastavení. Například zcela nový titanový výfuk poskytuje nejen výraznější zvukový doprovod, ale i úsporu 16 kg hmotnosti. Celkem zhubl Jaguar F-Type SVR proti kupé R AWD 25 kg, ale pokud si připlatíte za všechny odlehčené doplňky, může rozdíl činit až 50 kg. I tak ale provozní hmotnost kupé dosahuje hodnoty 1705 kg, u kabrioletu 1720 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků