Ženeva 2016 živě: Bugatti Chiron má 1500 koní a stovku zvládne pod 2,5 s

Pokud tohle nebude největší hvězda ženevského autosalonu, pak bude zaručeně jednou z těch největších. Bugatti odhalilo nástupce modelu Veyron. Jmenuje se Chiron a automobilka ho prezentuje jako vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy bylo sériově vyráběno.

Zajímavosti | Sportovní auta | Ženeva 2016 | Ostatní značky

Nástupce Bugatti Veyron se jmenuje Chiron. Uvidíme ho v Ženevě

Základní fakta jsou jedním slovem neuvěřitelná. Chiron používá čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový šestnáctiválec, který dosahuje při 6750 ot./min maximálního výkon 1103 kW (1500 koní) a vrcholu točivého momentu 1598 Nm, který je dostupný v rozmezí od dvou do šesti tisíc otáček. Přestože tohle monstrum váží téměř přesně dvě tuny, dynamika předčí většinu toho, co kdy bylo vyrobeno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tohle je nástupce Bugatti Veyron. Celkem vznikne jen 500 kusů. Každý nabídne výkon 1500 koní

Chiron se rozjede na 100 km/h za méně než 2,5 s, sprint na 200 km/h umí za méně než 6,5 s a pro akceleraci 0-300 km/h nepotřebuje ani 13,6 s. Maximální rychlost dosahuje na 420 km/h, přičemž opět budete potřebovat speciální klíček k tomu, aby vám elektronika tuto rychlost povolila.

Bugatti Chiron je dlouhé 4544 mm, široké 2038 mm a vysoké pouze 1212 mm. To přeloženo znamená, že je o 82 mm delší, o 40 mm širší a o 53 mm vyšší než Veyron. Rozvor má hodnotu 2711 mm.

Bugatti vyrobí pouze pět stovek kusů. Cena jednoho takového bude začínat na 2,4 milionech eur. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků