Ženeva 2016 živě: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo

Aston Martin vstupuje rovněž do nové přeplňované kapitoly svých dějin. Ovšem s tím downsizingem to není zas tak hrozné. Koncepce V12 totiž zůstala.
Seznam kapitol
  1. Aston Martin DB11
  2. Fotogalerie: Aston Martin DB11

„Tak se nám ten downsizing dostal už i do Astonu Martin, paní Müllerová...“ Jenže když se podíváme na technické parametry nové generace vrcholného luxusního GT britské automobilky, není to zas tak hrozné. Zůstala koncepce V12 a zvedal se výkon i točivý moment. To, že klesla spotřeba a emise, je jen takový malý bonus.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový dvanáctiválec twin-turbo si údajně vyvinul Aston Martin sám. Zatím má výkon 608 koní a točivý moment 700 Nm. Bude ale i výkonnější a sportovnější verze

Aston Martin DB11 je nástupce modelu DB9 a nad ním už vlastně v nabídce výrobce nic není, pokud nepočítáme sem tam nějakou tu specialitu. Úplně nový dvanáctiválec má sice objem snížený na 5,2 litru, ale díky dvojici turbodmychadel ze sebe dostane výkon 447 kW (608 koní) a točivý moment 700 Nm. Aspoň tedy prozatím.

Tajné | Video | Mercedes-Benz | Sportovní auta | Aston Martin

Aston Martin DB11 s motory od Mercedesu nezní vůbec špatně

Sílu přenáší na zadní kola osmistupňová automatická převodovka ZF s pádly pod volantem a mechanický samosvor. Z 0 na 100 km/h akceleruje Aston Martin DB11 za 3,9 sekundy. Maximální rychlost leží za hranicí 320 km/h, ale na definitivní čísla se ještě čeká. Emise CO2 jsou nižší o 20 % proti DB9.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výbava je vskutku bohatá a luxusní. Základní konstrukce vozu je ale až o 300 kg lehčí než u předchůdce. Aston Martin DB11 dostal i plno bezpečnostních asistentů

Aston Martin DB11 využívá pevnější a lehčí platformu, ale celkově je auto delší, má větší rozvor a díky luxusnější a rozsáhlejší bezpečnostní výbavě na tom bude s hmotností zhruba stejně jako předchůdce. Nechybí adaptivní podvozek, vektorování točivého momentu, všemožné bezpečnostní asistenty včetně 360° kamery a podobně.

Zajímavé je, že Aston Martin nepoužil k ladění zvuku DB11 elektronický syntetizátor. Všechno, co lidé slyší, je skutečný zvuk motoru, sání a výfuku. Cena v Německu je stanovena na 204 900 eur (5 530 000 korun) a už teď je jasné, že později přijde ještě výkonnější a dynamičtější model. A také roadster.

Následující kapitola
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 31 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků