Ženeva 2016 živě: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo

Aston Martin vstupuje rovněž do nové přeplňované kapitoly svých dějin. Ovšem s tím downsizingem to není zas tak hrozné. Koncepce V12 totiž zůstala.
Seznam kapitol
  1. Aston Martin DB11
  2. Fotogalerie: Aston Martin DB11

„Tak se nám ten downsizing dostal už i do Astonu Martin, paní Müllerová...“ Jenže když se podíváme na technické parametry nové generace vrcholného luxusního GT britské automobilky, není to zas tak hrozné. Zůstala koncepce V12 a zvedal se výkon i točivý moment. To, že klesla spotřeba a emise, je jen takový malý bonus.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový dvanáctiválec twin-turbo si údajně vyvinul Aston Martin sám. Zatím má výkon 608 koní a točivý moment 700 Nm. Bude ale i výkonnější a sportovnější verze

Aston Martin DB11 je nástupce modelu DB9 a nad ním už vlastně v nabídce výrobce nic není, pokud nepočítáme sem tam nějakou tu specialitu. Úplně nový dvanáctiválec má sice objem snížený na 5,2 litru, ale díky dvojici turbodmychadel ze sebe dostane výkon 447 kW (608 koní) a točivý moment 700 Nm. Aspoň tedy prozatím.

Tajné | Video | Sportovní auta | Mercedes-Benz | Aston Martin

Aston Martin DB11 s motory od Mercedesu nezní vůbec špatně

Sílu přenáší na zadní kola osmistupňová automatická převodovka ZF s pádly pod volantem a mechanický samosvor. Z 0 na 100 km/h akceleruje Aston Martin DB11 za 3,9 sekundy. Maximální rychlost leží za hranicí 320 km/h, ale na definitivní čísla se ještě čeká. Emise CO2 jsou nižší o 20 % proti DB9.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výbava je vskutku bohatá a luxusní. Základní konstrukce vozu je ale až o 300 kg lehčí než u předchůdce. Aston Martin DB11 dostal i plno bezpečnostních asistentů

Aston Martin DB11 využívá pevnější a lehčí platformu, ale celkově je auto delší, má větší rozvor a díky luxusnější a rozsáhlejší bezpečnostní výbavě na tom bude s hmotností zhruba stejně jako předchůdce. Nechybí adaptivní podvozek, vektorování točivého momentu, všemožné bezpečnostní asistenty včetně 360° kamery a podobně.

Zajímavé je, že Aston Martin nepoužil k ladění zvuku DB11 elektronický syntetizátor. Všechno, co lidé slyší, je skutečný zvuk motoru, sání a výfuku. Cena v Německu je stanovena na 204 900 eur (5 530 000 korun) a už teď je jasné, že později přijde ještě výkonnější a dynamičtější model. A také roadster.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Aston Martin DB11
  2. Fotogalerie: Aston Martin DB11
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 84 738 km
Cena: 204 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků