Ženeva 2016 živě: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo

Aston Martin vstupuje rovněž do nové přeplňované kapitoly svých dějin. Ovšem s tím downsizingem to není zas tak hrozné. Koncepce V12 totiž zůstala.
Seznam kapitol
  1. Aston Martin DB11
  2. Fotogalerie: Aston Martin DB11

„Tak se nám ten downsizing dostal už i do Astonu Martin, paní Müllerová...“ Jenže když se podíváme na technické parametry nové generace vrcholného luxusního GT britské automobilky, není to zas tak hrozné. Zůstala koncepce V12 a zvedal se výkon i točivý moment. To, že klesla spotřeba a emise, je jen takový malý bonus.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový dvanáctiválec twin-turbo si údajně vyvinul Aston Martin sám. Zatím má výkon 608 koní a točivý moment 700 Nm. Bude ale i výkonnější a sportovnější verze

Aston Martin DB11 je nástupce modelu DB9 a nad ním už vlastně v nabídce výrobce nic není, pokud nepočítáme sem tam nějakou tu specialitu. Úplně nový dvanáctiválec má sice objem snížený na 5,2 litru, ale díky dvojici turbodmychadel ze sebe dostane výkon 447 kW (608 koní) a točivý moment 700 Nm. Aspoň tedy prozatím.

Tajné | Video | Mercedes-Benz | Sportovní auta | Aston Martin

Aston Martin DB11 s motory od Mercedesu nezní vůbec špatně

Sílu přenáší na zadní kola osmistupňová automatická převodovka ZF s pádly pod volantem a mechanický samosvor. Z 0 na 100 km/h akceleruje Aston Martin DB11 za 3,9 sekundy. Maximální rychlost leží za hranicí 320 km/h, ale na definitivní čísla se ještě čeká. Emise CO2 jsou nižší o 20 % proti DB9.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výbava je vskutku bohatá a luxusní. Základní konstrukce vozu je ale až o 300 kg lehčí než u předchůdce. Aston Martin DB11 dostal i plno bezpečnostních asistentů

Aston Martin DB11 využívá pevnější a lehčí platformu, ale celkově je auto delší, má větší rozvor a díky luxusnější a rozsáhlejší bezpečnostní výbavě na tom bude s hmotností zhruba stejně jako předchůdce. Nechybí adaptivní podvozek, vektorování točivého momentu, všemožné bezpečnostní asistenty včetně 360° kamery a podobně.

Zajímavé je, že Aston Martin nepoužil k ladění zvuku DB11 elektronický syntetizátor. Všechno, co lidé slyší, je skutečný zvuk motoru, sání a výfuku. Cena v Německu je stanovena na 204 900 eur (5 530 000 korun) a už teď je jasné, že později přijde ještě výkonnější a dynamičtější model. A také roadster.

Následující kapitola
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2008
Stav: 183 700 km
Cena: 185 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2005
Stav: 113 640 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 148 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků