Ženeva 2013: galerie méně známých a neznámých

Na každém větším autosalonu jsou kromě známých automobilek a dlouho očekávaných novinek k vidění také méně známé nebo úplně neznámé značky. Ženeva není výjimkou.
Seznam kapitol
  1. Fornasari Hunter, Exagon nebo obří Panda?
  2. Fotogalerie

Kromě známých jmen je k vidění na ženevském autosalonu také celá řada méně známých, nebo úplně neznámých automobilů. Oproti poslednímu velkému evropskému autosalonu, tedy tomu v Paříži, jich je zde výrazně více a musím říci, že jde o docela zajímavé zpestření. Co si tedy případní návštěvníci budou moci prohlédnout?

Design | Tuning | SUV | Premiéry | Příslušenství | Land Rover | Ženeva 2013

Range Rover Mystere z dílen Hamann: toto auto nepřehlédnete

Fialový Range Rover na stánku značky Hamann jsme vám představili samostatně. Četl jsem různé reakce na tohle auto, ale jak už psal kolega ve svém článku, jde především o nástroj sloužící k upoutání pozornosti. Po cestě ze Ženevy jsem prohlížel různé noviny, tento vůz byl bez výjimky ve všech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tohle prý pojede až 280 km/h. Nechci být pesimista, ale obávám se, že na takové tvary bude i slibovaných 600 koní málo.

Na žebříčku neznámých automobilů u mě jednoznačně zvítězil model Fornasari Hunter. Zřejmě má jít o drsné SUV, u kterého výrobce hrdě hlásá přítomnost sedmilitrového osmiválce, výkon 600 koní, hmotnost dvou tun a maximální rychlost 280 km/h. K té rychlosti bych měl jednu poznámku – 280 km/h ani omylem. Kromě toho, že je tento koncept dost ošklivý, také přímo na výstavišti spíše působí jako přerostlá hračka.

Podstatně serióznější záležitostí je třeba  Exagon Furtive-eGT. Elektrický sportovní automobil používá dva elektromotory značky Siemens, přičemž výrobce slibuje 402 koní v rozmezí od 5000 do 10000 ot/min, respektive 516 Nm od nuly do 5000 ot./min. Vůz váží 1640 kg, stovku zvládne za 3,5 s a maximální rychlost má omezenou na 250 km/h. Dojezd by měl přesáhnout 300 km.

SUV | Premiéry | Autosalony | Ženeva 2013 | Ostatní značky

Ani indická Tata nechybí v Ženevě. Představuje celou řadu modelů

Co také určitě stojí za zmínku, to je obrovský Fiat Panda postavený na obřích kolech. Tento exemplář sice nenajdeme přímo na výstavišti, pokud ale půjdete z letiště nebo od vlaku, určitě jej neminete. Mimochodem na fotkách to sice není dobře vidět, ale ta kola jsou velká jako běžně vysoký člověk. 

Další zajímavé exempláře najdete v přiložené fotogalerii. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Fiat 500 1.368
Rok výroby: 2008
Stav: 87 700 km
Cena: 114 000 Kč
Fiat Dobló cargo 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 38 810 km
Cena: 142 000 Kč
Fiat Dobló cargo 1.368
Rok výroby: 2010
Stav: 53 013 km
Cena: 125 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků