Ženeva 2013: galerie méně známých a neznámých

Na každém větším autosalonu jsou kromě známých automobilek a dlouho očekávaných novinek k vidění také méně známé nebo úplně neznámé značky. Ženeva není výjimkou.
Seznam kapitol
  1. Fornasari Hunter, Exagon nebo obří Panda?
  2. Fotogalerie

Kromě známých jmen je k vidění na ženevském autosalonu také celá řada méně známých, nebo úplně neznámých automobilů. Oproti poslednímu velkému evropskému autosalonu, tedy tomu v Paříži, jich je zde výrazně více a musím říci, že jde o docela zajímavé zpestření. Co si tedy případní návštěvníci budou moci prohlédnout?

Tuning | SUV | Příslušenství | Ženeva 2013 | Premiéry | Design | Land Rover

Range Rover Mystere z dílen Hamann: toto auto nepřehlédnete

Fialový Range Rover na stánku značky Hamann jsme vám představili samostatně. Četl jsem různé reakce na tohle auto, ale jak už psal kolega ve svém článku, jde především o nástroj sloužící k upoutání pozornosti. Po cestě ze Ženevy jsem prohlížel různé noviny, tento vůz byl bez výjimky ve všech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tohle prý pojede až 280 km/h. Nechci být pesimista, ale obávám se, že na takové tvary bude i slibovaných 600 koní málo.

Na žebříčku neznámých automobilů u mě jednoznačně zvítězil model Fornasari Hunter. Zřejmě má jít o drsné SUV, u kterého výrobce hrdě hlásá přítomnost sedmilitrového osmiválce, výkon 600 koní, hmotnost dvou tun a maximální rychlost 280 km/h. K té rychlosti bych měl jednu poznámku – 280 km/h ani omylem. Kromě toho, že je tento koncept dost ošklivý, také přímo na výstavišti spíše působí jako přerostlá hračka.

Podstatně serióznější záležitostí je třeba  Exagon Furtive-eGT. Elektrický sportovní automobil používá dva elektromotory značky Siemens, přičemž výrobce slibuje 402 koní v rozmezí od 5000 do 10000 ot/min, respektive 516 Nm od nuly do 5000 ot./min. Vůz váží 1640 kg, stovku zvládne za 3,5 s a maximální rychlost má omezenou na 250 km/h. Dojezd by měl přesáhnout 300 km.

SUV | Autosalony | Ženeva 2013 | Premiéry | Ostatní značky

Ani indická Tata nechybí v Ženevě. Představuje celou řadu modelů

Co také určitě stojí za zmínku, to je obrovský Fiat Panda postavený na obřích kolech. Tento exemplář sice nenajdeme přímo na výstavišti, pokud ale půjdete z letiště nebo od vlaku, určitě jej neminete. Mimochodem na fotkách to sice není dobře vidět, ale ta kola jsou velká jako běžně vysoký člověk. 

Další zajímavé exempláře najdete v přiložené fotogalerii. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fornasari Hunter, Exagon nebo obří Panda?
  2. Fotogalerie
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků