Zemřel tvůrce legendárního vozu Porsche 911

Automobilový designér Ferdinand Alexander Porsche, potomek slavné rodiny, dnes ve věku 76 let zemřel v rakouském Salcburku.

Proslavil se návrhem modelu 911, který se začal prodávat v roce 1963. Tento ikonický sportovní vůz patří k nejúspěšnějším v automobilové historii.

"Smrt profesora Porsche nás zasáhla. Jako tvůrce Porsche 911 založil v našem podniku kulturu designu, kterou jsou naše sportovní vozy až do současnosti ovlivněny. Budeme se snažit v jeho odkazu pokračovat," řekl předseda představenstva automobilky Matthias Müller.

Klepněte pro větší obrázek
Génius. Ferdinand Alexander Porsche stvořil vůz s nezaměnitelnou siluetou. Na první pohled ho pozná každý fanoušek automobilů na světě. 

Ferdinand Alexander Porsche byl vnukem Ferdinanda Porsche, který proslul nejen jako zakladatel slavné továrny Porsche, ale také jako tvůrce kultovního vozu Volkswagen Brouk.

Profesor Porsche se narodil v roce 1935 ve Stuttgartu, sídelním městě automobilové továrny. Byl nejstarším synem Ferdinanda Antona Ernsta Porsche, přezdívaného Ferry. V roce 1972 automobilku opustil a založil návrhářskou kancelář Porsche Design Studio.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Profesor Porsche v čase vzniku legendárního sportovního vozu.
Klepněte pro větší obrázek
Profesor Porsche zastával post čestného předsedy dozorčí rady automobilky Porsche.

Foto: profimedia.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků