Zemřel designér Sergio Scaglietti, jeden z tvůrců slávy Ferrari

"Dnešek je smutný den pro Ferrari. Ztratili jsme přítele, dlouholetého spolupracovníka, muže, který měl svoje jméno navždy spojené s automobilkou, která má ve znaku vzpínajícího se koně. Opouští nás Sergio Scaglietti. Zanechává za sebou odkaz talentovaného umělce, tvůrce některých z nejkrásnějších aut naší historie. Ten, kdo měl štěstí, a znal ho tak dobře, jako jsem ho znal já, si ho bude navždy pamatovat jako přímočarého a upřímného muže, zcela oddáného své práci. Je to bolestné. Bude nám chybět.”

Tato slova pronesl šéf Ferrari Luca di Montezemolo před několika hodinami, když se dozvěděl, že ve věku 91 let zemřel v Modeně Sergio Scaglietti. 

Odešel legendární designér, který vytvořil některé z nejslavnějších modelů automobilky z Maranella, jako byly Ferrari California, 250 Testa Rossa, 250 GTO a 750 Monza.
 

Klepněte pro větší obrázek
Sergio Scaglietti byl opravdový a přirozený talent. „Auta dělám svýma rukama a očima,“ říkával s oblibou, když se ho ptali na jeho přístup. 

Byl velký přítel Eza Ferrariho. Toto přátelství se zrodilo od první chvíle, kdy Carrozzeria Scaglietti specializující se na karosářství začala spolupracovat se Scuderia Ferrari a stala se dvorní dodavatelkou firmy z Maranella. 

“Patřil k jedněm z nejlepších přátel mého otce,” řekl Piero Ferrari. “Byl u mne v den, kdy otec zemřel. A zůstal se mnou po celou noc až do pohřbu. Miloval jsem ho. Bez Sergia bude můj život prázdnější.” 

Carrozzeria Scaglietti byla integrální součástí Ferrari po mnoho let. Aby podtrhl jejich unikátní vztah, Montezemolo po Scagliettim pojmenoval jeden ze špičkových modelů - Ferrari 612.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků