Zelená pro Mission E

První pouze elektricky poháněné Porsche je na cestě. Dozorčí rada společnosti Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG dala zelenou projektu Mission E. Slovy Olivera Blumeho, předsedy představenstva, Porsche začíná psát zcela novou kapitolu historie sportovních vozů. Sériový automobil se do výroby dostane na konci tohoto desetiletí.

Projektem Mission E značka Porsche nadále pokračuje v trvale udržitelném růstu. Jen v samotném Stuttgartu-Zuffenhausenu vznikne více než 1000 nových pracovních pozic. Společnost Porsche zde investuje přibližně 700 milionů eur. V průběhu dalších několika let postaví novou lakovnu a novou montážní linku. Stávající výrobnu pohonných jednotek rozšíří, aby se zde mohly vyrábět také elektromotory. Kromě toho rozšíří rovněž karosárnu. K tomu všemu bude investovat také v ostatních oblastech, jako například do vývojového centra ve Weissachu.

Koncepční vůz Mission E si svou premiéru odbyl na zářijovém mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu. Návštěvníky ohromil především jeho vysoce emocionální design. Aby tento technologický průkopník mohl být spojován s výrazem „E-Performance“, kombinuje mimořádné jízdní výkony s každodenní použitelností. Pohonná soustava čtyřdveřového automobilu se čtyřmi plnohodnotnými sedadly disponuje výkonem 600 k (440 kW). Vozidlo tak zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 s a dojezd činí více než 500 kilometrů. Vůz se nabíjí prostřednictvím speciálně vyvinuté 800voltové nabíječky, která je dvakrát výkonnější než dnešní rychlonabíječky, a v podlaze uložené lithium-iontové akumulátory dokáže nabít na 80 % kapacity za pouhých 15 minut. Volitelně lze vozidlo „natankovat“ bezdrátově pomocí indukční cívky instalované do podlahy garáže.

Dr. Wolfgang Porsche, předseda dozorčí rady společnosti Porsche AG: „Automobilem Mission E činíme jasné prohlášení o budoucnosti značky. Tímto fascinujícím sportovním vozem si Porsche udrží svoji vedoucí pozici dokonce i v dnešním, značně se měnícím automobilovém světě.“

Dr. Oliver Blume, předseda představenstva Porsche: „Výzvě elektrické mobility se rozhodně hodláme postavit. Značka Porsche zůstává věrná své filozofii dokonce i u čistě elektricky poháněných sportovních vozů a svým zákazníkům nabízí nejsportovnější a technologicky nejpokrokovější modely v daných segmentech.“ Blume dodal, že projekt Mission E podtrhuje význam Stuttgartu-Zuffenhausenu jakožto výrobního místa, technologického centra nejen spolkové republiky Baden-Württemberg, ale také celého německého automobilového průmyslu.

Uwe Hück, odborový předák a místopředseda dozorčí rady Porsche AG: „Den, který by se měl oslavit! Dokázali jsme to! Přinesli jsme projekt Mission E do Zuffenhausenu a Weissachu, kde má budoucnost svoji tradici. Zaměstnavatel učinil zaměstnancům takovou nabídku, kterou nelze odmítnout. Je to předzvěst nástupu nové éry v Zuffenhausenu a Weissachu. Dojde také k rozšíření nástupu digitalizace. Továrna 4.0 bude velkou výzvou jak pro naše pracovníky, tak pro odbory i vedení. Začneme používat zcela nové přístupy, ale sociálních aspektů se nevzdáme. Dnešním rozhodnutím značka Porsche naplno a bez omezení vyrazila vstříc automobilové a průmyslové budoucnosti.“

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků