Zelená pro Mission E

Zelená pro Mission E

První pouze elektricky poháněné Porsche je na cestě. Dozorčí rada společnosti Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG dala zelenou projektu Mission E. Slovy Olivera Blumeho, předsedy představenstva, Porsche začíná psát zcela novou kapitolu historie sportovních vozů. Sériový automobil se do výroby dostane na konci tohoto desetiletí.

Projektem Mission E značka Porsche nadále pokračuje v trvale udržitelném růstu. Jen v samotném Stuttgartu-Zuffenhausenu vznikne více než 1000 nových pracovních pozic. Společnost Porsche zde investuje přibližně 700 milionů eur. V průběhu dalších několika let postaví novou lakovnu a novou montážní linku. Stávající výrobnu pohonných jednotek rozšíří, aby se zde mohly vyrábět také elektromotory. Kromě toho rozšíří rovněž karosárnu. K tomu všemu bude investovat také v ostatních oblastech, jako například do vývojového centra ve Weissachu.

Koncepční vůz Mission E si svou premiéru odbyl na zářijovém mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu. Návštěvníky ohromil především jeho vysoce emocionální design. Aby tento technologický průkopník mohl být spojován s výrazem „E-Performance“, kombinuje mimořádné jízdní výkony s každodenní použitelností. Pohonná soustava čtyřdveřového automobilu se čtyřmi plnohodnotnými sedadly disponuje výkonem 600 k (440 kW). Vozidlo tak zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 s a dojezd činí více než 500 kilometrů. Vůz se nabíjí prostřednictvím speciálně vyvinuté 800voltové nabíječky, která je dvakrát výkonnější než dnešní rychlonabíječky, a v podlaze uložené lithium-iontové akumulátory dokáže nabít na 80 % kapacity za pouhých 15 minut. Volitelně lze vozidlo „natankovat“ bezdrátově pomocí indukční cívky instalované do podlahy garáže.

Dr. Wolfgang Porsche, předseda dozorčí rady společnosti Porsche AG: „Automobilem Mission E činíme jasné prohlášení o budoucnosti značky. Tímto fascinujícím sportovním vozem si Porsche udrží svoji vedoucí pozici dokonce i v dnešním, značně se měnícím automobilovém světě.“

Dr. Oliver Blume, předseda představenstva Porsche: „Výzvě elektrické mobility se rozhodně hodláme postavit. Značka Porsche zůstává věrná své filozofii dokonce i u čistě elektricky poháněných sportovních vozů a svým zákazníkům nabízí nejsportovnější a technologicky nejpokrokovější modely v daných segmentech.“ Blume dodal, že projekt Mission E podtrhuje význam Stuttgartu-Zuffenhausenu jakožto výrobního místa, technologického centra nejen spolkové republiky Baden-Württemberg, ale také celého německého automobilového průmyslu.

Uwe Hück, odborový předák a místopředseda dozorčí rady Porsche AG: „Den, který by se měl oslavit! Dokázali jsme to! Přinesli jsme projekt Mission E do Zuffenhausenu a Weissachu, kde má budoucnost svoji tradici. Zaměstnavatel učinil zaměstnancům takovou nabídku, kterou nelze odmítnout. Je to předzvěst nástupu nové éry v Zuffenhausenu a Weissachu. Dojde také k rozšíření nástupu digitalizace. Továrna 4.0 bude velkou výzvou jak pro naše pracovníky, tak pro odbory i vedení. Začneme používat zcela nové přístupy, ale sociálních aspektů se nevzdáme. Dnešním rozhodnutím značka Porsche naplno a bez omezení vyrazila vstříc automobilové a průmyslové budoucnosti.“

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků