Ja mam na Porsche Macan Turbo dlouhodoby prumer 16,1 l/100km a to to nervu. Cayenne Turbo musi mit tuhle uvadenou spotrebu v nejakem hybridnim modu :-))) Kdyz chcete jezdit 400+ konovym autem, tak na spotrebu nekoukate, neresite, serete na ni! Ten Cayenne pak zere neco kolem 20-25 l/100 km, kdyz se s tim nejede jak pohrebakem.
Moc nechápu, proč byly hodnoceny u RR modely, které se již řadu let neprodávají. Logicky mají obstarožní motory.Já jezdím se svým RRS TDV6 za 9,6 , nijak ho nešetřím a jezdím normálně. A možná si ještě spotřeba sedne, ještě není úplně zajetý.Před tím jsem měl Touarega 3,0 TDI V6. Ten jezdil za 10,2 - dlouhodobá spotřeba.
Ja mam RRS TDV6 cca 1,5 let , spotřeba 7,4 (za poslednich cca 7tis. km), nemyslim si ze bych auto nejak vylozene setril, ale taky nejsem zadny zavodnik. Ted mam najeto 95 tis.To ti jeste urcite spadne.
BMW X6 ActiveHybrid - 13,2 l na 100 km.... Hybrid jak bejk :-))
ktory majitel Range Rover, X5 ... sa pozera na spotrebu??? B-]
Což takhle kouknout na http://www.spritmonitor.de/... kde každý uvidí skutečné spotřeby skutečných vozů a ne různě ovlivňované testy a doporučení.
pche, ja jezdim za 25l/100km.. LC 4.5l R6.. akurat je to po africe, no..https://youtu.be/o_X51IJoT6U...
Myslím, že chybí mercedes benz G 63 a 65 AMG..tam to bude za 20:-)
Jo SUV :-D, to mi vždy připomene mého souseda, který si jej koupil hlavně kvůli ježdění na chalupu. Už mu ale jaksi nedošlo, že je to těžká předokolka, takže se nesmí ani v létě, (natož pak v zimě) zastavit na své příjezdové cestě k chatě, jinak hrabe až se tam vyškrábe. Předtím měl trochu větší nákupní tašku předokolku a s tou takové problémy neměl, protože to nebyla taková těžká potvora. Na můj dotaz, proč si raději nekoupil 4x4, když je to tak těžké auto odpověděl, že by ho nevyužil, prostě klasicky mylná představa českého řidiče. Pak jsem mu předvedl, jak můj naložený kombík 4x4 po jeho cestě jede, jako po krásné asfaltové rovince. Ale pro něj a jemu podobným je SUV stále autem do lehčího terénu, tedy aspoň ten vzhled u SUV ten dojem vyvolává, když už nic jiného. Že tyhle monstra vůbec dělají jako předokolky, ale co se divit, u 4x4 by ta spotřeba byla ještě o něco vyšší :-D
Cayenne Turbo S suverénně nejrychlejší z těch velkých oblud a skoro nejmenší spotřeba, kdo umí, umí, kdo neumí, tak čumí.
Stejnak je tento test neobjektivní... laboratorní měření je sice hovadina, ale nepůsobí ostatní vlivy jako v tomto testu... Jak kdo zaručí že na stejné trati měl řidič vždy stejnou rychlost v průjezdech, vítr, teplota, slunce atp ?Dále např. rozměry gum u různých vozů ? Ono ML 350 BlueTEC na 17" bude asi něco jiného než na 20" AMG kolech nebo ne? To samé platí samo že u všech těchto aut...... osobně jsem měl za cca 170km jízdy s ML 350 BlueTEC průměr 9,2 na 20" kolech...
Těším se jak zde tento článek objevíme ještě asi 3x. Redakce ho pravidelně "topuje" nebo "znovu vydává" už alespoň rok.Takto se dělá kvalitní práce!
Koukám že redakce zas recykluje starý články.
Naprosto bezny jev :-).
Jen malá technická poznámka - nadpisy tabulek neodpovídají řazení v tabulkách.
Aha takže nejúsporněji vychází V8 a nejhůř hybrid, kde asi soudruzi udělali chybu:-D
No jo Jeep SRT vs. dvoulitrove Audi, to asi do jedne tabulky nepatri? Srovnavate hrusky s jablky :-)
Jn ten dvoulitr se spotřebou přes 10 pak vypadá dost blbě:-D
Jj Audi jsme 100 let zpatky diky technice :-)
ja k teme SUV mozem povedat toto. kedze na velke suv nemam, mam talianske kombi s pohonom 4x4.najlepsie na SUV alebo celkove autach spohom 4x4 je to ze vas neobmedzuju. ne ceste z prace si to hocikedy strihnem skratkou cez polnu. preco? lebo mozem.na svahy sa dostanem bez problemov bez retazi, a pohon 4x4 si uzijete uz len koly zabave na rozbahnenej polnacke alebo zasnezenych polnych cestach. v zivote ma nikto od nikial netahal ani netlacil pri ceste na silvestrovsku chatu ako zbytok vypravy.dalsie + je ze na suchom je auto ako prikovane k ceste.. takze za mna SUV ano.
Znám pár lidí co mají ještě zbytečnější auto než SUV... asice americké pickupy. Pokud nevozíte věci jako je třeba sádrové trpaslíky, dlažbu na chodníky, nebo tak něco, je to auto k ničemu. Písek do něj nakládat je škoda ničit korbu, nakládat do toho drobné harampádí jako třeba kancelářskou techniku jde, než vám to někde zmokne. Takže auto totálně k ničemu...Vlastně k něčemu je, je velká sranda, tahat teď na sněhu lidi ven ze škarpy. Je to zábava, člověk má pocit že pomohl a člověk co zapadl, tohle auto rázem rád vidí (a často i ocení).
Na korbu hodis horske kola, paraglajd, kajak, raft, lyze, snowboard, snezny/vodni skutr, lezeckou vybavu atp... pohodlne a bezpecne se na ni vyspis, kdyz jsou vsude kolem sra#ky...korbu je mozne mit 'vystlanou' vicemene neznicitelnym materialem a existuje hned nekolik zpusobu, jak si ji spolehlive osefovat proti desti...
Pickup je idealni auto na farmu. Na tahani privesu s konem apod. To ze se u nas stalo spise modnim doplnkem bych neresil.
Už jsem viděl velké suv v příkopu a to nebylo nic zábavného. Nevytáhl ho ani zetor. Já jsem v mladém věku sám vytlačil starou oktávku z příkopu. Svého humera by z příkopu nevytáhl ani slavný svalovec Arnold S.
U nás na chajdě jednoho takovýho tahal soused s fekálem, ale to byl teda pohled pro bohy!
Pre mna je sokujuce ze benzinove ML350 ma nizsiu spotrebu ako naftovy bracek ML300CDI. Tí co maju doma 300CDI a citaju tento clanok si musia buchat hlavu o stenu.
A nebo se lámou smíchy nad tím, kdo tu slátaninu napsal a nad dalším, kdo ji přeložil do češtiny a papouškoval zde. Nápad srovnávat v jedné tabulce auta tak masivních rozdílů ve velikosti a výkonu je jasným znamením značné duševní insuficience.
to takhleseděli novináři v autoBildu an poradě a přčmýšleli, hele, co vlastně dáme do nového čísla, aby to někdo koupil?? chce to něco vymyslet, i kdyby to byla blbost, řekl šéfredaktor... tak uveřejnímetest, které auto nejví žere... a není to blbý, když má každé auto jiný druh motoru, jeden je diesl, druhý hybrid, třetí benzín.... teo je jedno hlavně že to prodáme, ne, děl šéfredaktor.... a tak vzikla tato slátanina..... :-O
Veškerá SUV jsou bezúčelná, zbytečná a žravá.Benzinová dvojnásob. Je to typický produkt marketingu, vsugerovat blbům a hlavně blkám, aby kupovali něco co nepotřebují za peníze, které nemají. Potřebuji-li ke svým účelům vhodný vůz, jako je např. jízda do terénu(lesa) a tahání těžkých přívěsů, pořídím si skutečný Off-road a nebo Pick-up,samozřejmě v dehtu. mám jich na trhu věru dost.P.S.V novém Autobildu vyšel test Audi Q3 2,0TDI Quattro.Spotřeba 8,2l. Neujel ale ani 100.000km a rozpadla se mu převodovka.(chyba robota při montáži, hodil kroužek kam neměl.).http://www.autobild.de/artikel/audi-q3-dauertest... ...
takže ta devastace kroužkem hrozí u každého osmého auta sehr gutt. Jen tak dál.
Moc afektovaný názor. Jsou i lidé, kterým se SUV přirozeně líbí a mají na to. Navíc, vzdušná kabina je příjemná a na venkově, proč ne? Machrovat se dá vším. Od ládováním se značkovými hamburgery, přes telefony, až po členství ve V.I.P. golfovém klubu na druhé straně galaxie. :-) Jestli si někdo na takový způsob života potrpí, věř, že to není spokojený člověk.
Vzdušná kabina? U SUV, kde je méně místa, než ve stejně velkých sedanech či MPV? Ufff...
Problém je ten co všechno spadne do SUV a co do Sedanu... dřív byl Sedan Škoda 100. Dnes je Sedan Škoda Octavia. Postav oba vozy vedle sebe a podívej se jestli není některé z nich kapánek větší než jiné... asi tušíš jak to dopadne.No pak tu máme SUV třeba jako Lincoln Navigator, Cadilac Escalade nebo Toyota Sequoia. To jsou SUV které se terénu už jen tak neleknou a vzdušné v interiéru jsou také dost. Jejich nevýhoda je ale jasná. Zatím co oktávii u nákupáku ještě zaparkuješ a snad i vystoupíš abys někomu neodřel auto, tak tohle tam zabere buď dvě místa když stojíš "na dobytka", nebo zaparkuješ blízko tak abys "na dobytka" nestál, a tím nasereš zase toho kdo by chtěl zaparkovat vedle tebe, protože by stejně těžko vystoupil.Prostě není SUV jako SUV. Když srovnávám tak pořádně. Jinak i to malé evropské SUV, má víc prostoru než třeba sedan v podání Dáčie. Nebo v podání nějakých korejských "prckoletů".Vybrat nejmenší SUV a srovnat ho s prostorným velkým sedanem a ukazovat "hele žádná výhoda prostoru" to dovede kde kdo. ;-)
No nic, ze čtení máš za pět, zkus to znovu.
Ono je to z casti tak, jak pises a z casti je treba se na to divat trochu jinak. Kdyz vezmu SUV jako X5, Q7 apod. tak jsou na ty vnejsi rozmery skutecne uvnitr male, jak kabinou, tak kufrem. Ale u spousty tech SUV se sedi trochu jinak, kdy sedadla jsou vyse a clovek tam sedi vice jako na zidli a tim treba pro prostor pro nohy nepotrebuje tolik podelneho smeru, jelikoz ty nohy diky jinemu posezu tak hodne nenatahuje.SUV je proste jeden z typu aut. Ma vyhody, ma nevyhody. Kazdopadne je dobre ze jsou, protoze clovek ma vetsi moznost si vybrat to, co se mu libi, nebo se mu hodi.
770 litrů kufr Q7 pod roletu je málo? Zdá se, že plácáš věci, o kterých nevíš ani ń.Ostatní plky raději ani nebudu komentovat. Běž se zeptat někoho dospělého, kdo si koupil druhé, třetí, čtvrté velké SUV v řadě, proč to udělal. Z tebou uvedených důvodů tam nebude ani jeden.Malá nápověda: už jsi někdy jel třeba v Range nebo Q7 po D1 Praha-Brno a například v BMW5 nazpátek? Už u Velké Bíteše budeš chtít přesednout zpátky do SUV.
Jezdím pravidelne ostrava-praha v rapidu, pokud je vse ok tak 3 hodiny a suv nepotřebuji. ..asi jsem divný. ..
Asi ano, minimalne kecas. Kolik useku jezdis pres 200 km/h?
Jo, kecam...že se vždycky zde na autoblesku najdou lidi, kteří nemají o ničem ani páru. ..
:-DTyhle tvé požadavky splňuje každé MPV, navíc se dají najít taková, která, narozdíl od většiny SUV, umí jezdit po silnici.
A proc si mam kupovat MPV? Jen proto, abych ti vyhovel v diskuzi? Kup si ho ty, kdyz se ti zdaji tak super. Ja zustanu u aut co mam. A mam dokonce i auto do ktereho se nevejde snad ani vetsi igelitka s nakupem z lidlu. Sotva se tam namackame ve dvou. To auto je vuci tem SUV jeste vetsi kravina. Schopnosti v beznem provozu naprosto nevyuzitelne, mimo silnici nemuze, protoze by se zaseklo na prvnim kaminku, kufr to nema zadny, jen se tam vejde lekarnicka a sada na lepeni gum. A navic i kdyz se dostanu tam, kde by to auto mohlo fungovat, tak ho stejne neumim ridit.
No vidis a ja si to velke SUV koupil a za svoje. Ano, je to auto ktere je k nicemu. Nejede jako sedan/kombi, zere vice, v terenu do ktereho stejne nikdy nepojedu by stejne diky gumam zvladl mozna to co Fiat Panda 4x4, ve vysoke rychlosti je nervozni, v meste s nim nejde poradne zaparkovat a stoji o tretinu vice jako sedan/kombi, ktere by ho prekonalo snad uplne ve vsem krom lepsiho vyhledu z vozu.A proc? protoze na nej nam a libi se mi. Jo a prodlouzil mi penis.A az jednou na to budes mit a nebudes muset kupovat jenom to co nutne potrebujes, ale i nesmysly jen proto, ze se ti libi a jinak nemaji zadny plus a jen same minusy, klidne si ten off-road nebo pick-up kup. Nikdo ti v tom nebrani.
Mě se neprodloužil......3-[Jinak X5 40d průměr 9,0, 335i Cab automat prům 10,2
Zkrátka si se odměnil, udělal sis potěšení, koupil jsi, co se ti líbí a stojíš za tím, přesto, že to někdo možná bude považovat za nerozvážné. Čili SUV je pro tvé potřeby vhodný vůz. To je v pořádku, neřídíme se pouze rozumem ale i city. Na tom stojí marketing.Nepodsouvej ale lidem, kteří racionálně uvažují, že jsou nemajetní suchaři. Prostě jen jinak uvažují a mají jiné priority.Mě vadí na SUV všeobecně, že předstírají a snaží se lidem vsugerovat něco co nejsou. Vytváří falešné iluze. Mám rád opravdové výtvory (auta,motorky,domy,lodě), které si na nic nehrají a při tom splňují zjevně svůj účel. Nekupuji pouze obal ale i obsah, ať je to cokoliv. Ovšem vzhled i charakter musí být v souladu. To je jasné.;-)
Pozor s tím podsouváním něčeho co není nejsi tak zcela přesný. Týká se to především suv 4x2 , která opravdu postrádají kapánek význam. Ale jsou i taková suv , která svůj účel plní na 100%, starší, Toyoty RAV, LR Fričko, Suzuki Vitara ,Duster atd. Jsou v terénu celkem obstojné, a má-li někdo hůř dostupnou chatu, tak mu stačí pro spolehlivé dopravení se, SUV tzn. vyšší světlá výška a v případě nouze připojitelné nebo trvalé 4x4. Zbytek času jezdí po městě a na to mu to taky vyhovuje. (daň je vyšší spotřeba, ale za vše se platí) je trochu na palici aby, jen proto , že jednou týdně se škrábe na chalupu v horách, jezdil zbytek tejdne v Defíku, nebo měl dvě auta.
Vis za ty roky jsem poznal spoustu lidi, kteri tvrdili o tom, ze kupuji primarne to, co si na nic nehraje, funguje jak ma apod. Kdyz se u nich situace zmenila a mohli si najednou dovolit veci, ktere to nesplnuji, ale jen se jim libi, tak to zacali delat. A dela to tak uplne kazdy i ti, co nemaji zrovna moc penez. Delaji to na jinych vecech, delaji to v jinych castkach, ale princip se nemeni.Neverim proste tomu, ze tito moraliste a i ty mas jen veci, co jsou presne takove jak vypadaji.
Spousta lidí je povrchních a řídí se tím, co ve společnosti frčí, aby se před přáteli neztrapnili, prostě byli za každou cenu IN, už jim ale nedochází, že druhým můžou být spíše k smíchu. Až se dostaneš do fáze, že po něčem toužíš a koupíš si to a pak zjistíš, že vlastně ani nevíš, na co jsi si to kupoval a že je lepší investovat do úplně jiných věcí, které ti prostě každý den dělají radost a ne starost, pak to pochopíš. Chápu, že jsi si splnil sen a každý ujíždíme na něčem jiném, ale napsat něco ve stylu já na to mám a ostatní jsou socky může napsat jenom velmi povrchní člověk.
Velmi přesné.
Tak jak ses popsal, to je první fáze -tzv. zbohatlictví. Projde si tím každý movitější člověk, někteří tam zkysnou navždy. Typické další příznaky jsou zlatý řetěz a šusťáky Adidas. Ti chytřejší tohle stádium celkem rychle opouštějí a stávají se opravdovovými bohatými lidmi.
Na SUV tedy nemám a ani na novou octavii ne. Na ojetou ano, ale nechtěl bych ji už z principu. Ovšem dle tvým měřítek jsem též zbohatlík, protože jsem si pořídil auto, které se mi líbí. Není to sice obr, ale jsou i výrazně menší. Mám poměrně drahý telefon. Proč? Protože se mi líbí. A v potravinách si taky nekupuju točeňák. Jsem prostě zbohatlík. Co se dá dělat. A to ano nemluvím kolik nemovitostí naše rodina vlastní.
Zijes v osmdesatych letech Adidas je spotrebak i pro Osoblazsko (bez urazky). Jedine co te omlouva ze patris k nadstadardne placene mensine. Nejsem rasista, ale ok to taky neni ;-)
Ups sorry jsem na vrcholu soucasne techniky (chytrem telefonu) prispevek mel prijit vys :-)
Vis co je zajimave, ze ti tvi "zbohatlici" nejak nemaji potrebu druhe urazet za to, ze si koupi nejake normalni auto. Nedelaji z majitelu beznych aut debilky, namachrovance apod. Opacne to vidim kazdy den. Dle techto nazoru by si clovek mel koupit to nejmensi a nejfunkcnejsi auto, protoze cokoli navic je proste dokazovani si neceho. Nevim co si dokazuji ja. Proste prisla automobilka s autem. To auto se mi libilo, tak jsem si ho koupil. Ze jsou jine a funkcnejsi? No tak jsou a co? Taky jsem si mohl koupit nejmensi televizi na trhu, protoze i na ni uvidim to stejne jako na te vetsi, ale nemam tu nejmensi. Mohl jsem si koupit byt o 20m2, protoze i v takovych lide ziji, ale dovolil jsem si par metru navic.Ja tomu rikam, ze ti lide jsou "socky". Socka neni clovek co nema penize, socka je povaha a vyse uvedeny a i ty mas takove mysleni. Takze vubec mi nevadi, ze jsem pro tebe zbohatlik. Jsem rad, ze mam to stesti, na rozdil od jinych, ze si mohu koupit i veci, ktere nedavaji smysl a to treba jen proto, ze se mi libi. A ver, ze je to prijemne, byt pro tebe nedosazitelne.
Já , chudej jak kostelní myš, miluju pracháče co si koupí například Jaguar F-Type a prostě s tím jezdí..Nejenže je to nádhera vidět ho mezi Octavií a Meganem :) ale ten zvuk vám prostě zlepší den..koupit si pořádný i když třeba zbytečný auto je vlastně služba veřejnosti ;-)
Nevím proč se tady obhajuješ, je to zbytečné. Dle některých názorů si prostě musíš koupit to co jiní uznají za vhodné a basta. To je česká natura. Když si koupíš něco víc, jsi zbohatlík a snob, když míň ,jsi magor a socka. Jiné škatulky nejsou. Někdo určil , že normální je mít olítanou oktavii nebo golfa či pasata a basta. Soudit to jde všem. Na to jsme machři. :-D
Souhlas :-)
S tím penisem je to fakt :-D:-D:-D ...to bude chtít mít doma SUV každá manželka/ milenka.....:-O
Jen aby se toho výsledku taky někdo chytil, když už to musí takhle trapně testovat a ještě trapněji škatulkovat... Třeba by EU mohla konečně upravit svůj normovaný cyklus...
Ak by my v garage parkoval Jeep srt8 tak mi je jeho spotreba uplne ale uuuplne viete kde B-] navyse JEEP je originalB-]
Hlavne srovnani s Q5 s dvoulitrovym moturkem, to ma SRT tak pro pohon klimatizace. Jedine nemci jsou schopni srovnavat 6tilitrove motory se svymi spickovymi dvoulitry bez vykonu, ale se skvelou 10litrovou spotrebou. :-) ADAC synonymum pro nezavisly test cehokoliv ;-), pozor nekdy malinko falsuji testy :-D ale jinak jsou fakt v poho, proste uchylaci z Nemecka co si k nam jezdi... to sem napsat nemuzu :-), ale kvuli nim maji vsechny Oktavky dve koncovky vyfuku ;-)
BMW X6 ActiveHybrid 13,2 l/100 km:-D Ještě že je to ten aktivní hybrid.:-D
Tak nějak podobně jsem se posmál taky :-D:-D:-D
Chybi mi tam G 63 AMG 6x6 :DDD
ako mozu porovnavat gla 45ku s ostatnymi konkurentmi :-D:-D:-D:-D vsak to je uplne niekde inde, a ten vykon dynamika a jazdne vlastnosti o tom ani nehovorim..
Je to kategorie kompaktních SUV, a když je tam i Audi Q3 RS 2.5 TFSI, proč by tam nemohl být i GLA 45 AMG?;-)
NO, moje CRV 2014 zere taky 10,2 a to mam v technicaku asi 8,5 :-)))) ale nastetsi je mi to u prdele !!!! Asi si koupim tu X3 3,5, jestli to zere tak malo, tak je to uzasny..
Ty nemas CRV ty kecko :-D mozna v mertku 1:43 nekde na policce :-D
Nekoupíš, žádná X3 s motorem o objemu 3,5L neexistuje.
Spotřebu neřeším, ale co mě pobavilo je redakční slovní spojení "sportovní SUV" :-D Jakože to je sportovní Sportovně Užitkový Vůz? Něco jako dvakrát přeplňovaný, tak tohle je dvakrát sportovní? Hm, co tady se člověk nedočte. B-]
Snad by nám mohli výrobci objasnit, k jakému že to sportu se takový vůz hodí. Typl bych, že k projížce po bulváru, když prší. .;-)
to je nieco ako LED dioda :-D
Nebo lidová demokracie. Takový krásný pleonasmy...
Lidová demokracie ještě bych přidal absurditu ... řízená z Vatikánu......
Kde asi udělali soudruzi z Ingolstadtu chybuBMW X3 xDrive35i 10,3 l/100 kmAudi Q5 2.0 TFSI 10,3 l/100 km
Mimochodem ten trapný šestiválec v krabičce X3 je o tři desetiny (pozor ne o tři litry, o tři desetiny litru) úspornější než čtyřlitrový osmiválec v krabici Q7. Sorry za tu dětinskou reakci. Nesnáším auta typu SUV a nesnáším, když někdo zbytečně haní mou oblíbenou značku ;-) Právě jsem vyplavil tak kilo adrenalinu a je mi fajn. :-))
To netuším, zato vím, kde sekají jednu chybu za druhou soudruzi z Mnichova :-P
Sa hovori, ze fyziku neojebes....
Aby ten článek skutečně něco řekl, muselo by tam být ještě srovnání s papírovým údajem a výpočet odchylky...
Odchylku bych nehledal. Spíš by mohl být zajímavý přepočet na výkon, případně i hmotnost.
Jako že když má spotřebu 11 l/100 km a v papírech je 10l/100, tak budeš uvažovat o koupi, ale když bude v papírech 7l/100, tak už ho nebudeš chtít? :-D
To muze byt take zasadni duvod. Napr. kvuli ucetnictvi,kdy se uctuje dle papirovych hodnot v TP, ale na pumpe platis za realnou spotrebu.
Vypocet odchylky ceho? Mereni paliva v nadrzi?
No logicky, když srovnává papírovou hodnotu s naměřenou a baví se o odchylce, tak bude zřejmě myslet tu odchylku reálné spotřeby od té papírové. Ostatně takový článek tu už také byl.
Aha, az takhle jednoduse. Ted uz mi to dava smysl. Ja si hned predstavil vypocet chyby mereni:-D
Misto minusu by byla mozna lepsi odpoved. Jakou odchylku a jak byste ji zjistili?
Za mně je Jeep Grand Cherokee nejhezčí. Jeep je jen jeden,ostatní jsou jen kopie,parodie na Jeep
S tvrzením co je původní a co kopie, bych byl opatrný, zvláště v případě Grand Cherokee, který je na trhu od r.93 a je následníkem menšího Cherokee z r.1983. Zatímco Range Rover tu je už od r.1970.http://de.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee... http://de.wikipedia.org/wiki/Range_Rover...
Ono by to chtělo projít i jiný prameny, než wiki. Ono totiž Cherokee s Grandem nemá moc společnýho, jen ten název je zavádějící.
Přesně to je tak, když se znalec ohání historií hahah, to mě rozsekalo. Grand Wagoneery, starý Cherokee SJ, to byly nádherný auta, nějakej Land Rover (pozor!! od roku 1970!! :D) se může jít zahrabat, o mrzké spolehlivosti ani nemluvě :D :DD
Pozor na slovíčka. Range Rover možná, Land Rover je mnohem starší i než Wagoneery a drandil po světě už koncem 40. let. Ale něco na způsob dnešních SUV by se dalo jistě objevit i v mnohem hlubší minulosti, ale pochybuji, že by to mělo smysl.
Hmm... co takhle Wagoneer/Grand Wagoneer, coby předchůdci Grand Cherokee? Nejlepší je, když se znalec ohání historií a končí v sedmdesátém roce...
Velké auto má větší spotřebu, než malé auto. Objev :D
Kde je Kadjar s Tce 130k a spotřbou 5,6l v kombinaci?V dieslu 3,8l v kombinaci?;-)
male auto s nahovno motorom tiez moze jazdit za vela, napriklad renault 2.0 diesel :)pisane 4.6/5.6 - v reali 7/8.6
Však jo, podívej se, jak dobře dopadly velké naftové osmiválce RR a Audi ve srovnání s o 150 koní slabšími V6. Vivat downsizing!!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.