Žebříček spolehlivosti: na předních místech se umístila německá auta

Při výběru auta hraje pro většinu lidí spolehlivost důležitou roli. Automobil představuje poměrně velkou investici a majitel se spoléhá, že ho vůz odveze kdekoliv a kdykoliv. Nikoho nepotěší, pokud vozidlo nenastartuje nebo vypoví službu někde na osamělém místě. Německý autoklub ADAC proto prověřil spolehlivost aut nejvýznamnějších automobilek.

Každý výrobce o svém vozidle přirozeně tvrdí, že je nejspolehlivější na světě. Jedním z nejúspěšnějších výrobců se stalo BMW. První místa ve svých segmentech obsadili crossover BMW X3, BMW řady 1 a Mini. Bavorská automobilka získala první nebo druhé místo v každém hodnocení, kde měla své zástupce. Docela dobře se dařilo také dalším německým výrobcům Mercedes a Audi a snad to nebylo jen proto, že šlo o průzkum německého autoklubu.

Klepněte pro větší obrázek

Ve třídě malých vozů se na prvním místě objevila Toyota Aygo. Na druhé se překvapivě dostal Fiat 500. Evropští sourozenci japonského vítěze Peugeot 107 a Citroën C1 skončili na třetím, respektive na šestém místě.

ADAC, který jako největší evropský automobilový klub sdružuje 17 milionů členů, kteří dohromady vlastní 27 milionů vozidel, uskutečnil tento průzkum na základě stížností svých členů na jednotlivé automobily. Byly do něj zařazeny pouze ty vozy, které jsou v Německu v prodeji nejméně tři roky, a nejméně v jednom z těchto let se prodalo 10 000 kusů. Značka musí na daném trhu dosáhnout celkově minimální prodej 50 000 kusů.

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků