Žebříček spolehlivosti: na předních místech se umístila německá auta

Při výběru auta hraje pro většinu lidí spolehlivost důležitou roli. Automobil představuje poměrně velkou investici a majitel se spoléhá, že ho vůz odveze kdekoliv a kdykoliv. Nikoho nepotěší, pokud vozidlo nenastartuje nebo vypoví službu někde na osamělém místě. Německý autoklub ADAC proto prověřil spolehlivost aut nejvýznamnějších automobilek.

Každý výrobce o svém vozidle přirozeně tvrdí, že je nejspolehlivější na světě. Jedním z nejúspěšnějších výrobců se stalo BMW. První místa ve svých segmentech obsadili crossover BMW X3, BMW řady 1 a Mini. Bavorská automobilka získala první nebo druhé místo v každém hodnocení, kde měla své zástupce. Docela dobře se dařilo také dalším německým výrobcům Mercedes a Audi a snad to nebylo jen proto, že šlo o průzkum německého autoklubu.

Klepněte pro větší obrázek

Ve třídě malých vozů se na prvním místě objevila Toyota Aygo. Na druhé se překvapivě dostal Fiat 500. Evropští sourozenci japonského vítěze Peugeot 107 a Citroën C1 skončili na třetím, respektive na šestém místě.

ADAC, který jako největší evropský automobilový klub sdružuje 17 milionů členů, kteří dohromady vlastní 27 milionů vozidel, uskutečnil tento průzkum na základě stížností svých členů na jednotlivé automobily. Byly do něj zařazeny pouze ty vozy, které jsou v Německu v prodeji nejméně tři roky, a nejméně v jednom z těchto let se prodalo 10 000 kusů. Značka musí na daném trhu dosáhnout celkově minimální prodej 50 000 kusů.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků