Zcela nová Honda Civic Type R

•     Jedinečný výkon v porovnání se všemi předchozími modely „Type R“, a to včetně modelů Civic, Integra, Accord a NSX.
•    Přeplňovaný dvoulitrový motor i-VTEC s výkonem více než 280 koní nastavuje novou laťku výkonu, točivého momentu a odezvy motoru.
•    Zcela nový režim „+R“ pro ještě intenzivnější vzrušení z jízdy.
•    Vysokootáčkový výkonný motor dosahující maxima výkonu při 7 000 ot./min. sladěný se šestistupňovou manuální předovkou s přesným řazením. 
•    Nový inovativní systém adaptivních tlumičů na všech kolech přináší jedinečnou ovladatelnost a zážitky z  jízdy.
•    Nový systém "steer axis" eliminuje přenos točivého momentu do řízení při razantní akceleraci a zajišťuje vynikající trakci. 
•    Koncept modelu Type R v nápadné svítivě modré barvě v expozici společnosti Honda


Setkání automobilového světa na autosalónu 2014 Mondial de l’Automobile je za dveřmi a společnost Honda zveřejnila další podrobnosti o svém netrpělivě očekávaném modelu Civic Type R. 

Zcela nový, atraktivní ultimativní hatchback, který se u evropských prodejců objeví příští rok, bude dosud nejextrémnějším modelem s označením Type R, symbolizuje začátek nové éry značky Honda.

Poháněn bude novým dvoulitrovým motorem  i-VTEC z řady Earth Dreams Technology. Díky mimořádnému výkonu více než 280 koní nebude mít konkurenci v porovnání se všemi předchozími modely Type R. Patří sem všechny generace modelu Civic, kultovní výkonově orientované verze Integra, Accord a NSX.

Tato jedinečná pohonná jednotka pro model Honda Civic Type R splňuje přísné emisní předpisy Euro 6. Zatímco jeho předchůdci měli atmosférické motory, tento nový motor poprvé využívá turbodmychadlo, které zvyšuje výkon v nízkých otáčkách. V kombinaci s výkonem v horní části otáček, který je synonymem technologie VTEC společnosti Honda – a který nadšení majitelé Type R milují nejvíce – zajistí úžasný zážitek z jízdy.

Suehiro Hasshi, vedoucí rozsáhlého projektu pro Civic Type R ve společnosti Honda R&D, poznamenal: „Honda má již čtyři modelové odvozeniny Type R – Civic, Integra, Accord a NSX. Motor v tomto novém modelu Honda Civic Type R je nesrovnatelný se žádným z nich co se týče primárního výkonu, točivého momentu a odezvy motoru.“

Pan Hasshi zdůraznil, že vzhled nového vozu zaujme ještě mnohem více, než nový vysoce výkonný motor pod kapotou. Díky řadě technických novinek a vylepšení je nový Civic Type R skutečným autem pro řidiče, které si zaslouží slavný červený emblém „H“. 

S novým modelem Civic Type R bude mít například premiéru také nové tlačítko Honda „+R“. Stisknutím tohoto tlačítka, které se nachází vedle volantu, se aktivuje režim „+R“ pro ještě intenzivnější zážitek z jízdy. Upraví se odezva motoru a charakteristika točivého momentu se změní na agresivnější a více výkonově zaměřenou. Řízení bude citlivější a společně s novým systémem adaptivních tlumičů odpružení u všech kol přináší jedinečný zážitek z řízení. 

Pan Hasshi poznamenal: „Ve výchozím standardním režimu je model Civic Type R výjimečně živý, sportovní vůz pro každý den s úžasným a plynulým zrychlením. Použitím tlačítka „+R“ se z něho stává dynamičtější a atletičtější vůz, jenž řidiči rázem zrychlí pulz. Rozdíl mezi těmito dvěma charaktery je obrovský. Režim „+R“ je extrémní; tento vůz je ideální pro závodní okruhy a ocení jej opravdoví vyznavači sportovní jízdy.“

Dalším příkladem inovativního přístupu společnosti Honda je systém „steer axis“. Pro zajištění optimální distribuce vysokého výkonu přeplňovaného dvoulitrového motoru i-VTEC  je systém zavěšení přední nápravy vozu Civic Type R vybaven tímto dodatečným mechanickým systémem, který zahrnuje dva podpůrné „rejdové čepy“. Minimalizuje se tak tzv. „táhání do řízení“ při prudké akceleraci a umožňují řidiči plně využít výjimečnou ovladatelnost vozu.

Kromě toho, byl speciálně pro model Civic Type R vyvinut nový systém adaptivních tlumičů u všech čtyř kol. Podle jízdního stavu se ve zlomku sekundy automaticky upravuje tuhost tlumičů přední a zadní nápravy. Díky tomu může nový Civic Type R nabídnout pohodlí při klidné jízdě a zároveň může být dostatečně tvrdý a agilní při sportovní jízdě. 

Nový Civic Type R pokračuje ve stopách svých předchůdců a je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou. Vývojový tým vybral tuto volbu pro dosažení maximálního zážitku z jízdy. 

Pan Hasshi poznamenal: „S manuální převodovkou může řidič zařadit takový stupeň, který právě chce, například přeřadit z pětky na trojku před odbočením. Posláním tohoto nového modelu Civic Type R je být skutečným autem pro řidiče, a proto to byla nejlepší volba.“

Zcela nový model Civic Type R byl vyvinut a zkonstruován podle požadavků a potřeb evropských řidičů. Bude vyráběn v nejmodernějším závodě Honda v britském Swindonu a u prodejců se objeví v průběhu roku 2015.

Chcete-li vidět nejnovější koncept Honda Civic Type R, navštivte expozici společnosti Honda v hale 3 v rámci autosalónu 2014 Mondial de l’Automobile. Tisková konference společnosti Honda se uskuteční ve čtvrtek 2. října v 16:45 hodin v této expozici. 

Honda Jazz 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 112 576 km
Cena: 115 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 120 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 210 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků