Zcela nová Honda Civic Type R

•     Jedinečný výkon v porovnání se všemi předchozími modely „Type R“, a to včetně modelů Civic, Integra, Accord a NSX.
•    Přeplňovaný dvoulitrový motor i-VTEC s výkonem více než 280 koní nastavuje novou laťku výkonu, točivého momentu a odezvy motoru.
•    Zcela nový režim „+R“ pro ještě intenzivnější vzrušení z jízdy.
•    Vysokootáčkový výkonný motor dosahující maxima výkonu při 7 000 ot./min. sladěný se šestistupňovou manuální předovkou s přesným řazením. 
•    Nový inovativní systém adaptivních tlumičů na všech kolech přináší jedinečnou ovladatelnost a zážitky z  jízdy.
•    Nový systém "steer axis" eliminuje přenos točivého momentu do řízení při razantní akceleraci a zajišťuje vynikající trakci. 
•    Koncept modelu Type R v nápadné svítivě modré barvě v expozici společnosti Honda


Setkání automobilového světa na autosalónu 2014 Mondial de l’Automobile je za dveřmi a společnost Honda zveřejnila další podrobnosti o svém netrpělivě očekávaném modelu Civic Type R. 

Zcela nový, atraktivní ultimativní hatchback, který se u evropských prodejců objeví příští rok, bude dosud nejextrémnějším modelem s označením Type R, symbolizuje začátek nové éry značky Honda.

Poháněn bude novým dvoulitrovým motorem  i-VTEC z řady Earth Dreams Technology. Díky mimořádnému výkonu více než 280 koní nebude mít konkurenci v porovnání se všemi předchozími modely Type R. Patří sem všechny generace modelu Civic, kultovní výkonově orientované verze Integra, Accord a NSX.

Tato jedinečná pohonná jednotka pro model Honda Civic Type R splňuje přísné emisní předpisy Euro 6. Zatímco jeho předchůdci měli atmosférické motory, tento nový motor poprvé využívá turbodmychadlo, které zvyšuje výkon v nízkých otáčkách. V kombinaci s výkonem v horní části otáček, který je synonymem technologie VTEC společnosti Honda – a který nadšení majitelé Type R milují nejvíce – zajistí úžasný zážitek z jízdy.

Suehiro Hasshi, vedoucí rozsáhlého projektu pro Civic Type R ve společnosti Honda R&D, poznamenal: „Honda má již čtyři modelové odvozeniny Type R – Civic, Integra, Accord a NSX. Motor v tomto novém modelu Honda Civic Type R je nesrovnatelný se žádným z nich co se týče primárního výkonu, točivého momentu a odezvy motoru.“

Pan Hasshi zdůraznil, že vzhled nového vozu zaujme ještě mnohem více, než nový vysoce výkonný motor pod kapotou. Díky řadě technických novinek a vylepšení je nový Civic Type R skutečným autem pro řidiče, které si zaslouží slavný červený emblém „H“. 

S novým modelem Civic Type R bude mít například premiéru také nové tlačítko Honda „+R“. Stisknutím tohoto tlačítka, které se nachází vedle volantu, se aktivuje režim „+R“ pro ještě intenzivnější zážitek z jízdy. Upraví se odezva motoru a charakteristika točivého momentu se změní na agresivnější a více výkonově zaměřenou. Řízení bude citlivější a společně s novým systémem adaptivních tlumičů odpružení u všech kol přináší jedinečný zážitek z řízení. 

Pan Hasshi poznamenal: „Ve výchozím standardním režimu je model Civic Type R výjimečně živý, sportovní vůz pro každý den s úžasným a plynulým zrychlením. Použitím tlačítka „+R“ se z něho stává dynamičtější a atletičtější vůz, jenž řidiči rázem zrychlí pulz. Rozdíl mezi těmito dvěma charaktery je obrovský. Režim „+R“ je extrémní; tento vůz je ideální pro závodní okruhy a ocení jej opravdoví vyznavači sportovní jízdy.“

Dalším příkladem inovativního přístupu společnosti Honda je systém „steer axis“. Pro zajištění optimální distribuce vysokého výkonu přeplňovaného dvoulitrového motoru i-VTEC  je systém zavěšení přední nápravy vozu Civic Type R vybaven tímto dodatečným mechanickým systémem, který zahrnuje dva podpůrné „rejdové čepy“. Minimalizuje se tak tzv. „táhání do řízení“ při prudké akceleraci a umožňují řidiči plně využít výjimečnou ovladatelnost vozu.

Kromě toho, byl speciálně pro model Civic Type R vyvinut nový systém adaptivních tlumičů u všech čtyř kol. Podle jízdního stavu se ve zlomku sekundy automaticky upravuje tuhost tlumičů přední a zadní nápravy. Díky tomu může nový Civic Type R nabídnout pohodlí při klidné jízdě a zároveň může být dostatečně tvrdý a agilní při sportovní jízdě. 

Nový Civic Type R pokračuje ve stopách svých předchůdců a je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou. Vývojový tým vybral tuto volbu pro dosažení maximálního zážitku z jízdy. 

Pan Hasshi poznamenal: „S manuální převodovkou může řidič zařadit takový stupeň, který právě chce, například přeřadit z pětky na trojku před odbočením. Posláním tohoto nového modelu Civic Type R je být skutečným autem pro řidiče, a proto to byla nejlepší volba.“

Zcela nový model Civic Type R byl vyvinut a zkonstruován podle požadavků a potřeb evropských řidičů. Bude vyráběn v nejmodernějším závodě Honda v britském Swindonu a u prodejců se objeví v průběhu roku 2015.

Chcete-li vidět nejnovější koncept Honda Civic Type R, navštivte expozici společnosti Honda v hale 3 v rámci autosalónu 2014 Mondial de l’Automobile. Tisková konference společnosti Honda se uskuteční ve čtvrtek 2. října v 16:45 hodin v této expozici. 

Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků