Zažívá kdysi úspěšný Ford Ka labutí píseň?

Budoucnost Fordu Ka je hodně nejistá. Leccos naznačilo vyjádření Eleny Cortesiové, jedné z představitelek americké automobilky v Evropě. Podle jejích slov se v nové reklamní kampani na vozy Ford neobjeví.

„Pro Ford Ka už jsme nevytvořili hodně dlouho nový inzerát,“ řekl Cortesiová v rozhovoru pro Automotive News Europe. „Je považován za ´samostatný´ vůz.“

Celkem jasně tak naznačila, že Ka nestojí v centru pozornosti automobilky. Prodeje tohoto vozu v Evropě padají, stejně jako celého segmentu minivozů.

Podle JATO Dynamics klesl zájem o nejmenší vozy na starém kontinentu o 20 procent na 59 112 kusů. V dubnu spadly prodeje minivozů o 27 procent na 18 824 kusů.

Ford Ka byl představený v roce 2008 a jeho první generace byla velmi úspěšná. Nyní je Ka postaveno na podvozku Fiatu 500. Oba vozy jsou vyráběny v závodu Fiatu v polském Tychy.

Na rozdíl od Fiatu 500 ale Ford Ka nemá prémiovou cenu. V Německu například Ka začíná s cenou na 7990 eur, zatímco „pětistovka“ je za 11 600 eur. U nás je to obdobné: Ford Ka začíná s cenou na 191 150 korunách, Fiat 500 na 259 900 korunách (to je akční cena, jinak první cena retro Itala začíná na 292 900 korunách).   

Z tohoto důvodu nepřináší Ka americké automobilce žádný zisk. Britskému časopisu Autokar to přiznal šéf designu evropských vozů Martin Smith. Podle něj tkví problém toho vozu v tom, že neodpovídá fordovské globální filozofii. 

Loni spadly prodeje Fordu Ka v Evropě o 20 procent, v dubnu o 27 procent. U nás Fiat 500 zaznamenal za prvních pět měsíců 65 registrací, Ford Ka 24 registrací.
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků