Zážitek roku: Těžkým terénem na zadním sedadle Range Roveru Hybrid

Nový Range Rover HEV slibuje dynamiku dieselového osmiválce při spotřebě nižší než u šestiválce. Terénními schopnostmi se přitom tento „ekologický“ off-road vyrovná svým sourozencům s konvenčním pohonem.
Seznam kapitol
  1. Úvod; Stejně rychlý jako TDV8
  2. V náročném terénu je to pravý Range Rover
  3. Ceny, video a obří fotogalerie

Cítím nutkavou potřebu se štípnout. Sedím v luxusním koženém křesle vpravo vzadu, sleduji obrazovku multimediálního systému zabudovanou do přední hlavové opěrky a oddávám se příjemnému tlaku vzduchových měchů v opěradle, které střídavým nafukováním a vyfukováním zdařile napodobují práci masérky.

Všude okolo je nejjemnější kůže, dřevo s vysokým leskem a chladivý luxus pravého kovu. Připadám si úplně stejně jako na zadním sedadle Mercedesu třídy S nebo sedmičkového BMW. S jedním drobným rozdílem. Za oknem nevidím ruch města nebo ubíhající krajinu okolo dálnice. Je tam voda. Žlutá, bahnitá voda sahající téměř až k oknům. Umí tohle váš hybrid?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kontrastní svět Range Roveru: luxus limuzíny, off-road schopnosti traktoru

Range Rover současné generace je na trhu jen chvíli a jeho menší příbuzný Range Rover Sport se vlastně teprve začal prodávat. Přesto britská automobilka rozšířila pro modelový rok 2014 nabídku motorizací o úplně nové ústrojí.

První hybridní modely v historii značky Land Rover jsou zajímavé hned v několika nesamozřejmých rovinách. Range Rover SDV6 HEV je dost možná první hybrid, který nejenže nevznikl primárně pro americký trh, ale ani se na něm nebude prodávat!

Dieselový hybrid pro Evropu

Jak znalejší čtenáři možná poznali už z obchodního označení motorizace, konstruktéři automobilky Jaguar Land Rover nešli obvyklou hybridní cestou, spočívající ve spojení zážehového motoru s elektromotorem. Range Rover HEV kombinuje elektromotor se šestiválcovým dieselem.

„Se zážehovým motorem bychom jednoduše nedosáhli takových parametrů,“ řekl nám David Tickle, vedoucí hybridního programu u Land Roveru. Samozřejmě nehovoří o výkonu nebo dynamice (k těm se dostaneme později), ale o hodnotách spotřeby paliva a emisí CO2. Range Rover HEV se pyšní emisemi 169 g/km a kombinovanou spotřebou jen 6,4 l/100 km.

Video | SUV | Technika | Ceny | Premiéry | Off-roady | Land Rover

Land Rover Discovery 2014 dostal motor z F-Type, ale ne pro nás

Nikdo, dokonce ani samotný výrobce, nepředstírá, že těchto hodnot bude hybridní Range Rover dosahovat i v běžném provozu. „Víme, že i některým zákazníkům Range Roveru záleží na spotřebě, zde jde však zejména o pořizovací cenu,“ říká Tickle.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Místo otáčkoměru má Range Rover HEV procentuální ukazatel využití výkonu 

Víceméně přiznává, že hybridní Range Rover je plodem nikoliv tržního či snad technického, ale legislativního vývoje. „V zemích, kde se silniční daň odvíjí od emisí CO2 nebo se na alternativní pohony vztahují různé úlevy, bude Hybrid levnější než srovnatelně rychlý vznětový osmiválec,“ vysvětlil.

Vskutku, parametry hnací soustavy motorizací 3.0 SDV6 HVE a 4.4 SDV8 jsou podobné až zarážejícím způsobem. Shodný je výkon (340 koní) i točivý moment (700 Nm), zrychlení 0-100 km/h trvá identických 6,9 s. Nejvyšší rychlost se liší o jediný kilometr v hodině ve prospěch hybridu (218 km/h).

Pokračujte na jízdní dojmy ze silnice i terénu:

Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků