Závody pokračují, Chrysler připravuje „devítikvalt“

Na poslední chvíli spasená americká automobilka Chrysler připravuje pod vedením mateřského koncernu Fiat řadu zásadně přepracovaných i zcela nových automobilů. Novinky se však týkají také jejich mechanických skupin.

Co se převodovek týče, pracuje se nejen na osmistupňové skříni pro vozy se zadním pohonem, která by se měla v sériové výrobě objevit v roce 2012, ale též na devítistupňové (!) převodovce pro automobily s pohonem předním. Podle koncernového šéfa Sergia Marchionneho mají být obě rychlostní skříně adaptovatelné pro pohon všech kol, jakož i pro včlenění elektromotorů v rámci hybridních soustav.

Jak se tedy zdá, dostihy v počtech rychlostních stupňů již nebudou výhradní parketou německých a v určitých případech i japonských automobilek. Otázka tedy nyní zní: kdo první „zlomí” desítku?

Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků