Závodníkem v opravdovém závodním autě BMW na okruhu

Občanské sdružení Motorsport připravilo na příští rok novinku v podobě závodního speciálu BMW, se kterým se budou moci zájemci z řad široké veřejnosti vyzkoušet opravdový závod na okruhu. Usednou za volant, vedle nich na místě spolujezdce závodní pilot a v týmu Radicalteam absolvují spolu s dalšími piloty 8hodinový vytrvalostní závod LE BRNO.

Většina lidí si myslí, že závodění je naprosto nedostupné obyčejným smrtelníkům, ale to není tak docela pravda. To bychom rádi dokázali a přivedli na okruh co nejvíce lidí. Konkrétně seriál vytrvalostních závodů "LE", kterého se účastníme, je koncipován jako amatérský, byť víceméně jediným rozdílem je to, že nepotřebujete závodní licenci.“ prohlásil Martin Příhoda – předseda občanského sdružení Motorsport.

Během roku 2014 se pojedou 4 závody: 8h Brno, 24h Slovakiaring, 6h Most a opět 8h Brno. Zájemci se budou mít možnost zapojit jako piloti BMW už za 9.500 Kč za 40 minut jízdy. V průběhu závodu se piloti střídají podle zakoupeného času. Pokud zrovna vyjde řada, může jezdec zažít i tankování, výměnu pneumatik, či změnu v nastavení vozu, podle průběhu závodu.

Catering, hostesky, zázemí v depu, onboard video, časomíra a telemetrie a samozřejmě doprovod pilotů, to jsou další doplňky, které umocní zážitek.

Poznámky pro editory:

1. o.s. Motorsport si od svého založení v r. 2011 klade za cíl popularizovat motorsport a zpřístupnit jej co nejširšímu počtu zájemců. 2 roky jezdíme s Radicalem SR4 okruhové série LE a Carboniacup (Martin Příhoda s vozem získal za r. 2012 titul za celou sérii). Zakladatelé sdružení se závodění věnují dlouhodobě. V dorosteneckém věku jako motokároví závodníci a v posledních deseti letech jako okruhoví jezdci.

2. Vytrvalostní seriál „LE“ se jezdí na českých okruzích Most a Brno od roku 2003 a od roku 2010 též na Slovakiaringu u Bratislavy. Jedná se o amatérskou obdobu vytrvalostních závodů ve stylu Le Mans. 6, 8, 12 nebo 24 hodin představuje výzvu nejen pro techniku, ale i pro jezdce. Seriálu se účastní upravené cestovní vozy a závodní speciály. Výhodou oproti profesionálním sériím jsou především výrazně nižší náklady a v neposlední řadě i přístupnost pro nelicencované jezdce.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků