Zavedení systému eCall se odkládá. Nakonec se dočkáme v roce 2017

Koncem února schválil evropský parlament záměr zavést do povinné výbavy všech automobilů zařízení eCall. Původně byl jako nejzazší termín stanoven říjen příštího roku, nakonec ale došlo k odsunutí. Definitivním termínem pro spuštění je první říjen roku 2017.

Bezpečnost | Technika | Příslušenství | Názory

Samočinné nouzové volání eCall bude v Evropě od roku 2015 povinné

Nové datum je výsledkem vzájemné dohody všech států EU a ukládá také všem zemím povinnost zajistit potřebné věci pro spuštění nejpozději půl roku před výše uvedeným termínem. Systém eCall bude povinně instalován kromě nových automobilů také do nových dodávek.

Bezpečnost

EuroNCAP: nejlepší bezpečnostní inovace

K fungování této novinky jsou potřeba tři základní položky: palubní jednotka vozidla, mobilní telekomunikační síť a centra tísňového volání 112. Po nehodě se jednotka vozidla automaticky aktivuje a odešle zprávu o místě nehody a předběžně určí její závažnost. Aktivaci bude možné spustit i ručně. Zařízení vyjde přibližně na 100 eur.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků