Zavazadlové prostory: nejmenší, nejlevnější, nejdražší

20 komentářů

Rover623
31. srpna • 10:41

Pořád nedokážu pochopit touhu tohoto národa se každý víkend "přestěhovat" kamsi na chatu, mnohdy po cestě která pamatuje Rakousko-Uhersko a která je ještě v horším stavu než cesty na armádním cvičišti. Když jsem kdysi zjišťoval od kamaráda k čemu mu tohle dvoudenní "rally" je, tak že prý kvůli čistému vzduchu a přírodě. No nevím, po zkušenostech ze Švédska (tam jsou ještě normální), mohu konstatovat asi tolik, možnosti rekreace v přírodě jsou v dojezdové a dochůzkové vzdálenosti u každého města a pokud nechcete dýchat prach a popel, přestaňte si kupovat naftová auta, nafta patří do náklaďáku, kuřákům co si zavedou kouř z výfuku na sedadlo řidiče aby během jízdy ušetřili ještě za cigarety a těm co chtějí umřít na rakovinu.Takže přestaňme stavět chatky v lese a pak k nim jezdit autem, tohle není o přírodě, ale spíš o tom jak tu přírodu zdevastovat.

jogurt
31. srpna • 15:53

A co na tom nechápeš? Komunisti nuceně nastěhovali půlku národa do ohavných betonových králíkáren a ta část populace, která se nesmířila se způsobem života lahváč+bůček+debilní televizní seriál a zachovala si potřebu kontaktu s přírodou se dopustila podle tebe toho omylu, že koupila chatrče na venkově, které vlastníma rukama zachránila před zřícením a ještě k tomu přinesla tamním buranům trochu osvěty plus tamním konzumům a hospodám nějaké tržby, čímž je zachránila před zavřením. Mimochodem běžná dojíž´dková vzdálenost českého chalupáře je desítky km. Znám Švédy, kteří bydlí v Malmo a chalupu mají nad Stockholmem, tedy 850km a taky tam svým kombíkem pravidelně jezdí a užívají přírody.

Rover623
1. září • 21:58

Tak vzdálenosti ve Švédsku jsou někdy opravdu dost velké, ale aut typu kombi je tam na silnicích minimum a spíše patří zemědělcům. Nějaké soukromé chatičky a podobné věci jako to existuje u nás, to se tam skoro vůbec nevyskytuje a je to doménou spíše přistěhovalců odjinud, protože rodilí Švédové na to právě pohlížejí jako na devastaci přírody. Různých hotelů v přírodě a chatiček k pronajmutí je tam dost, ale obvykle to znamená nazout boty a šlapat do kopce, protože vjezd až přímo k nim obvykle není dovolen (pokud nemáte zvláštní povolení).Jenže to co každého okamžitě upoutá ve městech ve Švédsku nebo třeba Finsku je neskutečně čistý vzduch. Většina lidí tam totiž má auto na benzín nebo CNG. Zato tady v Praze aby v pátek člověk pošel, je to tu samej idiot v kombíku v naftě s vyndaným filtrem jezdícím nejlépe na tu největší kolomaz kterou našel (hlavně že byla levná), takže mu to kouří hůř než 30 let stará Tatra, ženoucí se na nákup do Globosu a poté na chatu kamsi do lesa, zabít dalších pár stromů a protože jako většina normálních národů nemá tu chatu v tom lese na víkend pronajatou a tedy i zařízenou, tak potřebuje stěhovák aby tam na víkend přestěhoval obsah svého městského bytu, aby to posléze v neděli vezl zase vše zpátky.Nikdy jsem nepochopil co vede Angličany k tomu aby každé léto vytáhli obytňák a jeli kamsi do kempu na druhou stranu ostrovů a přitom totálně zacpali dálnice aby tam nakonec dělali přesně to co český chatař, tedy nic. Ale ti to aspoň nedělají každý víkend a jezdí do kempů, nikoli do svépomocně zbudovaných osad v lesích.

kolemjdoucí
3. září • 15:27

Sám chalupu mám a jezdíme tam s rodinou většinu víkendů, mohu tedy říct, co mne tam táhne. Podotýkám tedy předem, že jsem chalupu zdědil po tchánovi a sám bych si ji nepořídil. Teprve časem získala pro mne své kouzlo.Jezdím se tam především odreagovat, změnit prostředí, vypnout... Celý týden sedím u počítače, ven se téměř nedostanu. O víkendu mám tak možnost být stále ve známém prostředí, kde se věnuju některým koníčkům - dokonce jsem si po dětství, kdy jsem vyloženě nenáviděl, když jsem musel pomáhat na zahradě, vyloženě oblíbil hrabání v hlíně, věnování se zahradě... A vyloženě se těším na dobu, kdy seknu s prací ve městě a odstěhuju se tam trvale. Zatím mne ta práce většinou baví (a hlavně živí), ale jednat s některými lidmi je skutečně úmorné.Respektuju, že zdaleka ne každý vidí v chalupě oddech a relax. Před patnácti, dvaceti lety jsem to viděl také úplně jinak a raději jsem trávil víkendy jinak. Od té doby se ale pro mne hodně změnilo - sice si stále rád vyrazím do hor, rád podniknu něco s přáteli a stále více mne to táhne někam, kde mám svůj klid. Pro mne to je prostě ideální únik z uspěchaného týdne.
P.S.: Jo, a s těmi diesely naprosto souhlasím. To je skutečně hrozné zlo a naprosto nechápu, proč je diesel tak populární. Jo, sice chápu, že to míň žere, ale víc smrdí. Ale k tomu si tady lidé budou muset dojít asi časem - že když sami budou smrdět a znečišťovat své okolí (a nejedná se jen o naftu, ale také o věčné vajgly všude kolem, vyhazované flašky, obaly od jídla apod., co člověk vidí kdekoli na ulici i v lese), tak se to prostě nezlepší a remcat mohou jak chtějí.P.P.S.: A kombíka tedy mám a využiju ho. Ne, že bychom plnili kufr každý týden po střechu, vozíme toho spíše stále méně a méně (i díky tomu, že chalupu postupně vybavujeme pro trvalé bydlení). Nicméně ostatní auta mi na silnicích nevadí (kromě smradu). Také mohou jet, kam chtějí a potřebují. Rychlejším uhnu, pomalejší předjedu nebo prostě počkám, ono se to nezblázní, když dojedu později. Stačí trochu ohleduplnosti a předvídavosti a málokdy narazím na problém. A když už, tak to nebývají kombíkáři cestou na chalupu, ale mnohem častěji agresivní spěchající pitomci. Už se ani nerozčiluju... Skoro...

Ondrej
1. září • 18:49

Tak ve Svedsku by me taky bavilo jezdit tech 800 km na chatu. Ale v CR jsou silnice utrpeni a ti blbouni v kombikach neprijemne bonusy k cestovani.

jogurt
1. září • 21:55

Nebavilo. Na většině dálnic je omezení na 90kmh, jen málokde 110, na silnicích někde 90, jinde 70. Radary každých pár km, polis taky. Nekonečné rovinky v nekonečných lesích. Nuda, nuda, otrava.

Petr
31. srpna • 8:03

Fiat Panda nepatří do kategorie malých vozů, tedy po bok Suzuki Swift. Panda je mini vůz. Konkurentem a spolutřídním bojovníkem je Swiftu je Punto.

Ota
30. srpna • 8:54

pripravnej clanek na Rapida hatchback? :-D

udo
29. srpna • 20:34

Článek je snad míněn jako vtip - malé auto si člověk asi nekupuje kvůli kufru, ten je spíš bonusem. Něco jako schránka u spolujezdce.
Co by jistě stálo za zpracování, jsou příplatky za karosářské varianty - například kdyby si Češi uvědomili, kolik platí za přidaný litr kufru ve zbožňované Octavii Combi proti stejnému liftbacku...

jogurt
29. srpna • 22:21

Do liftbacku nenaložíš například většího psa, krabici vyšší než 50cm, spoustu jiných věcí. Litráž kufru není všechno.

forrest
30. srpna • 10:03

Bezesporu kombík praktičtější je. Otázka ale je, nakolik to kdo doopravdy potřebuje, jak často a jak nutně. Ne každý kombíkář vozí v kufru psa, s velkou krabicí a čtyřmi lidmi se také moc často nejede. Ale každý to chceme "co kdyby". (A samozřejmě zpětně se to potvrzuje jako nezbytnost, protože nic se nezaplní tak snadno jako prázdné místo v kufru a i na víkend se pak stejně vždycky jede nadoraz.)

x12345678
30. srpna • 11:17

Každý, kdo disponujeme manželkou, schopnou na víkendový výlet považovat za nezbytné převážet nejen oblečení na půl roku v šesti kufrech a jídlo pro 50 lidí na měsíc, ale i menší kusy nábytku, oceníme krychloidní zavazadlový prostor s možností narvat to až po střechu. Nakonec příplatek 30tis. Kč za kombi vyjde levněji než rozvod se značným rizikem, že ta nová bude mít transportní potřeby zcela identické.....:-P

k22
29. srpna • 0:08

Dobrý článek! Jednoduchým výpočtem lze snadno zjistit, že Oktávka je 4x lepší než Porsche! Truth is out there!Více takových článků :-D

jogurt
29. srpna • 0:30

Proboha jen to ne. Takový trouba, který bude kupovat miniauto podle toho, na kolik káčé ho vyjde litr kufru snad neexistuje ani v téhle prapodivné zemi.... Redakci omlouvá jen to, že jsou prázdniny a témata se na poli nerodí, jinak by takováhle kravina byla fakt trestuhodná.

Jakub H.
28. srpna • 20:21

Kde je MINI ?

mpolan
28. srpna • 22:31

Mini nemá kufr, ale zvenčí otevíranou přihrádku na drobnosti.

LanRic
29. srpna • 12:33

Ale velice praktickou schránku. Díky krabicoidnímu tvaru se dá, s dobrou znalostí tetrisu, převést celkem velké množství drobností.
Když jsem se stěhoval na rok do Německa, tak jsem převezl věci pro dva(hromada krámu) a ještě jsem viděl ven.

Wartburg 353W
28. srpna • 19:42

Clanek rika, ze nejlevnejsi litr kufru ma Lodgy, ale na prvnim miste je Citigo? How come?

Lukáš  Dittrich
28. srpna • 19:58 • redaktor AutoRevue.cz

Doplněno, díky za upozornění! Jinak primárně jde o malé automobily, Lodgy je zde stejně jako 911 jenom pro zpestření

rrr
28. srpna • 23:57

kvalitní článek!

Doporučujeme

Články odjinud