Zatím je jako dítě. Model Audi se učí parkovat stylem pokus-omyl

Model vozu Audi Q2 se učí parkovat na principu pokusu a omylu. Technologii chce ale automobilka už příští rok využívat v praxi ve své vlajkové lodi.

Začíná s lehkými parkovacími místy, a když je zvládne, přechází k těžším úkolům. Zatím se technologie testuje na modelu Audi Q2 v mírce 1:8. Koncept je dílem dceřině společnosti Audi Electronics Ventures.

Zajímavosti | Technika | Audi

Audi testuje v reálném provozu novou techniku pro autonomní jízdu

Příslušný software má být už příští rok součástí asistenčních systémů řidiče v nové generaci luxusního sedanu A8. Ten má být schopný pilotované jízdy v dopravních zácpách a pilotovaného parkování. 

Model využívá dvě kamerky. Jedna je vpředu, druhá vzadu. Kromě nich využívá také 10 ultrazvukových senzorů pro skenování blízkého okolí vozu. Palubní počítač pak převádí data ze senzorů a kamer do řídících jednotek pro ovládání auta. Vůz tak může řídit sám sebe tak dlouho, než najde parkovací místo. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.698
Rok výroby: 2008
Stav: 149 795 km
Cena: 200 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 183 526 km
Cena: 325 000 Kč
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2011
Stav: 151 877 km
Cena: 370 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků