Zarooq Sand Racer je první auto z Emirátů. A rovnou je to terénní kupé

Sand Racer je sportovní kupé určené k provozu mimo silnice. Automobilka Zarooq Motors chce vyrábět především kvalitní „hračky“ pro úzkou skupinu zákazníků.
Seznam kapitol
  1. Zarooq Sand Racer
  2. Fotogalerie: Zarooq Sand Racer

Ve Spojených arabských emirátech vznikla automobilka Zarooq a nyní představila své první auto. Jmenuje se Sand Racer a je to sportovní kupé určené mimo silnice. Prodávat se začně v lednu 2016 za zhruba 100 000 amerických dolarů, tedy asi 2,4 milionu korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tohle není jen drsně se tvářící crossover, ale skutečné sportovní auto určené mimo silnice do rozlehlých arabských pouští. Prozatím má pod kapotou motor z Nissanu 350Z, ale chystá se i verze s výkonem až 500 koní

Automobilka Zarooq Motors nemá ambice stát se světovou jedničkou a chrlit na trh miliony aut ročně. Chce vyrábět především kvalitní „hračky“ pro úzkou skupinu zákazníků. O tu jistě nebude v bohatých Emirátech nouze.

Testy | Video | Kombi | Sportovní auta | Škoda | Statistiky | Seat | Škoda Octavia

Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

A co je vlastně pod plastovou karoserií zesílenou skelnými vlákny, která drží na trubkovém rámu? Vůz pohání šestiválec 3,5 l z Nissanu 350Z. Výkon prozatím dosahuje na 309 koní v 6500 ot./min. a točivý moment má hodnotu 371 Nm. Motor se točí do 6600 ot./min.

Převodovka je sekvenční s řazením pod volantem a poháněná jsou zadní kola. Hmotnost vozu je jenom 1100 kg. V plánu jsou ale i výkonnější verze, které nabídnou 400 nebo až 500 koní a zákazníci si mohou připlatit za další úpravy jako třeba účinnější brzdy nebo kompletní závodní přestavbu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Zarooq Sand Racer
  2. Fotogalerie: Zarooq Sand Racer
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 160 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků