Zarooq Sand Racer je první auto z Emirátů. A rovnou je to terénní kupé

Sand Racer je sportovní kupé určené k provozu mimo silnice. Automobilka Zarooq Motors chce vyrábět především kvalitní „hračky“ pro úzkou skupinu zákazníků.
Seznam kapitol
  1. Zarooq Sand Racer
  2. Fotogalerie: Zarooq Sand Racer

Ve Spojených arabských emirátech vznikla automobilka Zarooq a nyní představila své první auto. Jmenuje se Sand Racer a je to sportovní kupé určené mimo silnice. Prodávat se začně v lednu 2016 za zhruba 100 000 amerických dolarů, tedy asi 2,4 milionu korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tohle není jen drsně se tvářící crossover, ale skutečné sportovní auto určené mimo silnice do rozlehlých arabských pouští. Prozatím má pod kapotou motor z Nissanu 350Z, ale chystá se i verze s výkonem až 500 koní

Automobilka Zarooq Motors nemá ambice stát se světovou jedničkou a chrlit na trh miliony aut ročně. Chce vyrábět především kvalitní „hračky“ pro úzkou skupinu zákazníků. O tu jistě nebude v bohatých Emirátech nouze.

Testy | Video | Škoda | Statistiky | Sportovní auta | Kombi | Seat | Škoda Octavia

Duel na okruhu: Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia RS 230 Combi

A co je vlastně pod plastovou karoserií zesílenou skelnými vlákny, která drží na trubkovém rámu? Vůz pohání šestiválec 3,5 l z Nissanu 350Z. Výkon prozatím dosahuje na 309 koní v 6500 ot./min. a točivý moment má hodnotu 371 Nm. Motor se točí do 6600 ot./min.

Převodovka je sekvenční s řazením pod volantem a poháněná jsou zadní kola. Hmotnost vozu je jenom 1100 kg. V plánu jsou ale i výkonnější verze, které nabídnou 400 nebo až 500 koní a zákazníci si mohou připlatit za další úpravy jako třeba účinnější brzdy nebo kompletní závodní přestavbu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Zarooq Sand Racer
  2. Fotogalerie: Zarooq Sand Racer
Seat Ibiza 1.422
Rok výroby: 2005
Stav: 130 258 km
Cena: 52 000 Kč
Seat Altea 1.968
Rok výroby: 2011
Stav: 158 046 km
Cena: 175 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2004
Stav: 109 588 km
Cena: 65 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků