Zapomenuté koncepty: Monstrum Renaultu z roku 1994 mělo motor z F1!

Lehká karoserie, extravagantní sportovní design a hlavně motor z monopostu Formule 1. Takový byl prototyp Renault Espace, který se představil v roce 1994.

Psal se rok 1994 a Renault slavil desáté výročí svého modelu Espace. K této příležitosti připravila francouzská automobilka ve spolupráci s Matrou velkolepý a vpravdě šílený koncept. Speciál Espace F1 dostal nejen sportovní vzhled, ale hlavně pohonnou jednotku z Formule 1!

Retro | Fascinace | Audi

Zapomenuté vozy: Proč mělo Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Tu poskytl rok starý monopost Williams-Renault FW15C. Jednalo se o 3,5litrový desetiválec vyladěný na výkon až 820 koňských sil. Upravený Espace tak zvládl zrychlení z klidu na stovku za 2,8 sekundy. Maximální rychlost tohoto monstra se pak šplhala přes 310 km/h.

Renault Espace F1

  • Debut: Autosalon v Paříži (1994)
  • Specifikace: 3,5litrový desetiválec z Formule 1 s výkonem až 820 koňských sil, pohonem zadních kol a poloautomatickou šestistupňovou převodovkou. Díky karoserii z uhlíkových vláken vážil jen 1 300 kg
  • Proč si jej pamatovat: Namontovat do běžného vozu pohonnou jednotku z Formule 1 bylo samo o sobě pozoruhodné. Renault ale v roce 1994 nejvíce překvapil tím, že ji usadil do velkého rodinného MPV

Za famózními čísly nestál jen silný agregát, ale také speciální karoserie. Ta byla vyrobena z lehkých uhlíkových vláken a hmotnost automobilu se podařilo snížit na pouhých 1 300 kilogramů. Mnoho prvků z původního MPV zůstalo, včetně dveří zavazadlového prostoru či střešního panelu. Zbytek vozu musel být rozšířen tak, aby se do něj motor z Formule 1 vůbec vešel.

Retro | Elektromobily | BMW

Zapomenuté vozy: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

V interiéru byly připraveny čtyři sportovní sedačky. Díky desetiválci umístěnému uprostřed měli cestující o skvělý zvuk v kabině postaráno. Není žádným překvapením, že Renault o sériové produkci takového vozu nikdy ani nepřemýšlel. Prototyp Espace F1 je vystaven ve francouzském muzeu Matry a patří mezi nejpozoruhodnější koncepty francouzské automobilky.

Prohlédněte si následující fotogalerii konceptu Renault Espace F1:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků