Zapomeňte na soby. Moderní Santa dostane saně Ford

Ford se během dlouhých zimních večerů pustil do zajímavých výpočtů. Spočítal, že Santa Claus při svých vánočních cestách urazí 200 237 360 kilometrů přesně. Náklady v případě klasických saní tažených soby se vyšplhají na 122 milionů liber a navíc celé spřežení vyprodukuje 214 670 tun emisí CO2. Jak známo, je krize a také je doba „ekologická“, takže by s tím měl milý Santa něco dělat.

Testy | Ford | Ford Focus

Test: Ford Focus Kombi 2,0 TDCi - miláček davů v USA i v Evropě

Automobilka nabízí řešení. Navrhla saně poháněné tříválcovým litrovým motorem EcoBoost. Maximálně má Santa k dispozici 125 koní a 170 Nm, především pak dost ušetří na nákladech. Podle výpočtů by měla úspora dosáhnout až 90%. Náklady na provoz moderních lehkých saní by neměly přesáhnout 12 milionů liber. 

Zatím jde pouze o koncept. Uvidíme, na čem přiletí (jestli vůbec přiletí) Santa příští rok. 

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků