Zapomeňte na soby. Moderní Santa dostane saně Ford

Ford se během dlouhých zimních večerů pustil do zajímavých výpočtů. Spočítal, že Santa Claus při svých vánočních cestách urazí 200 237 360 kilometrů přesně. Náklady v případě klasických saní tažených soby se vyšplhají na 122 milionů liber a navíc celé spřežení vyprodukuje 214 670 tun emisí CO2. Jak známo, je krize a také je doba „ekologická“, takže by s tím měl milý Santa něco dělat.

Testy | Ford | Ford Focus

Test: Ford Focus Kombi 2,0 TDCi - miláček davů v USA i v Evropě

Automobilka nabízí řešení. Navrhla saně poháněné tříválcovým litrovým motorem EcoBoost. Maximálně má Santa k dispozici 125 koní a 170 Nm, především pak dost ušetří na nákladech. Podle výpočtů by měla úspora dosáhnout až 90%. Náklady na provoz moderních lehkých saní by neměly přesáhnout 12 milionů liber. 

Zatím jde pouze o koncept. Uvidíme, na čem přiletí (jestli vůbec přiletí) Santa příští rok. 

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek