Zapomeňte na soby. Moderní Santa dostane saně Ford

Ford se během dlouhých zimních večerů pustil do zajímavých výpočtů. Spočítal, že Santa Claus při svých vánočních cestách urazí 200 237 360 kilometrů přesně. Náklady v případě klasických saní tažených soby se vyšplhají na 122 milionů liber a navíc celé spřežení vyprodukuje 214 670 tun emisí CO2. Jak známo, je krize a také je doba „ekologická“, takže by s tím měl milý Santa něco dělat.

Testy | Ford | Ford Focus

Test: Ford Focus Kombi 2,0 TDCi - miláček davů v USA i v Evropě

Automobilka nabízí řešení. Navrhla saně poháněné tříválcovým litrovým motorem EcoBoost. Maximálně má Santa k dispozici 125 koní a 170 Nm, především pak dost ušetří na nákladech. Podle výpočtů by měla úspora dosáhnout až 90%. Náklady na provoz moderních lehkých saní by neměly přesáhnout 12 milionů liber. 

Zatím jde pouze o koncept. Uvidíme, na čem přiletí (jestli vůbec přiletí) Santa příští rok. 

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků