Základní Audi R8 dostane nakonec šestiválec 3,0 l bi-turbo

Před časem jsme informovali, že Audi připravuje slabší a levnější model supersportu R8. Jedním z důvodů jsou například daně v Číně, jiným je ale také skutečnost, že v současnosti je model Audi R8 k dispozici jen s vrcholným desetiválcem a něco decentního pro masy chybí.

Teď se zdá, že slabší varianta Audi R8, která přijde v roce 2018, dostane vidlicový šestiválec 3,0 l se dvěma turbodmychadly. Ten je nyní známý třeba z nového Audi S4 a dostane ho i RS4. V supersportu R8 bude mít motor proti standardním modelům upravenou výkonovou charakteristiku.

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Audi | První svezení | Porsche

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

V Audi S4 má šestiválec výkon 260 kW (354 koní) a točivý moment 500 Nm, ale model R8 by se měl s výkonem pohybovat někde kolem 331 kW (450 koní), píše Car & Driver. Standardem bude sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol quattro.

V souvislosti se základním Audi R8 se mluvilo hlavně o pětiválci 2,5 l, ale podle Audi by prý mohla vzniknout konkurence pro ostrý model Audi TT RS, pro který je právě vrcholná verze pětiválce vyhrazena.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků