Základní Audi R8 dostane nakonec šestiválec 3,0 l bi-turbo

Základní Audi R8 dostane nakonec šestiválec 3,0 l bi-turbo

Před časem jsme informovali, že Audi připravuje slabší a levnější model supersportu R8. Jedním z důvodů jsou například daně v Číně, jiným je ale také skutečnost, že v současnosti je model Audi R8 k dispozici jen s vrcholným desetiválcem a něco decentního pro masy chybí.

Teď se zdá, že slabší varianta Audi R8, která přijde v roce 2018, dostane vidlicový šestiválec 3,0 l se dvěma turbodmychadly. Ten je nyní známý třeba z nového Audi S4 a dostane ho i RS4. V supersportu R8 bude mít motor proti standardním modelům upravenou výkonovou charakteristiku.

V Audi S4 má šestiválec výkon 260 kW (354 koní) a točivý moment 500 Nm, ale model R8 by se měl s výkonem pohybovat někde kolem 331 kW (450 koní), píše Car & Driver. Standardem bude sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol quattro.

V souvislosti se základním Audi R8 se mluvilo hlavně o pětiválci 2,5 l, ale podle Audi by prý mohla vzniknout konkurence pro ostrý model Audi TT RS, pro který je právě vrcholná verze pětiválce vyhrazena.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud