Zakladatel Facebooku mění auto, z GTI přesedne do Pagani Huayra

Mark Zuckerberg, spoluzakladatel a šéf sociální sítě Facebook, údajně složil zálohu na supersport Pagani Huayra. Bez upřesnění zdroje o tom informoval web GTspirit.com

Zuckerberg dosud působil dojmem, že si na exotická a rychlá auta příliš nepotrpí. Vídán byl v Acuře TSX nebo Volkswagenu Golf GTI. Je samozřejmě možné, že nějaká sportovní auta vlastní nebo v nich pravidelně jezdí, ale daří se mu neukazovat se v nich veřejně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stejně jako předchozí model Zonda vyniká i Huayra exotickým designem

Pokud je zpráva GTspirit pravdivá, čeká mladého miliardáře přestup do zcela jiné ligy. Pagani Huayra má před zadní nápravou vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 l, osazený dvojicí turbodmychadel. Vyrábí ho AMG (sportovní divize Mercedesu) speciálně pro Horacia Paganiho. Motor dosahuje výkonu 515 kW (700 koní) a točivého momentu 1000 Nm. Díky odlehčené konstrukci s vysokým podílem hořčíku a uhlíkových vláken přitom Huayra váží pouhých 1350 kg.

Video | Sportovní auta | Fascinace

Video: Unikátní Pagani Zonda 760 LM je na světě

Pagani Huyara stojí 1 056 000 eur (28,98 milionu Kč) bez DPH a místních daní. To je ovšem pouze základní cena bez jakékoliv příplatkové výbavy. Zákaznici si mohou objednat například sadu speciálních zavazadel za 14 950 €, kola Zonda R za 9400 € nebo dokonce celokarbonovou karoserii za 112 500 eur (3 086 000 Kč). Další zajímavé položky příplatkové výbavy najdete v tomto článku:

Zajímavosti | Sportovní auta | Fascinace | Byznys

Příplatky u Pagani Huayra: Karbonová karoserie v ceně Mercedesu S 500

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků