Zakladatel Facebooku mění auto, z GTI přesedne do Pagani Huayra

Mark Zuckerberg, spoluzakladatel a šéf sociální sítě Facebook, údajně složil zálohu na supersport Pagani Huayra. Bez upřesnění zdroje o tom informoval web GTspirit.com

Zuckerberg dosud působil dojmem, že si na exotická a rychlá auta příliš nepotrpí. Vídán byl v Acuře TSX nebo Volkswagenu Golf GTI. Je samozřejmě možné, že nějaká sportovní auta vlastní nebo v nich pravidelně jezdí, ale daří se mu neukazovat se v nich veřejně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stejně jako předchozí model Zonda vyniká i Huayra exotickým designem

Pokud je zpráva GTspirit pravdivá, čeká mladého miliardáře přestup do zcela jiné ligy. Pagani Huayra má před zadní nápravou vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 l, osazený dvojicí turbodmychadel. Vyrábí ho AMG (sportovní divize Mercedesu) speciálně pro Horacia Paganiho. Motor dosahuje výkonu 515 kW (700 koní) a točivého momentu 1000 Nm. Díky odlehčené konstrukci s vysokým podílem hořčíku a uhlíkových vláken přitom Huayra váží pouhých 1350 kg.

Video | Sportovní auta | Fascinace

Video: Unikátní Pagani Zonda 760 LM je na světě

Pagani Huyara stojí 1 056 000 eur (28,98 milionu Kč) bez DPH a místních daní. To je ovšem pouze základní cena bez jakékoliv příplatkové výbavy. Zákaznici si mohou objednat například sadu speciálních zavazadel za 14 950 €, kola Zonda R za 9400 € nebo dokonce celokarbonovou karoserii za 112 500 eur (3 086 000 Kč). Další zajímavé položky příplatkové výbavy najdete v tomto článku:

Zajímavosti | Sportovní auta | Byznys | Fascinace

Příplatky u Pagani Huayra: Karbonová karoserie v ceně Mercedesu S 500

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků