Já bych zakázal i táčky (kolečko), zahradní sekačky, dvoukolák atd. Všichni povinně do HTP :-D Ale to je jak s těma lékárničkama, některé nařízení je lepší vůbec neregistrovat.
Kdo si dá děcko do tohohle vozíku a vjede s tím na silnici není normální. Klasická reklamní masírka jejich výrobců a hlavně prodejců již totálně vymývá hlavy i jinak soudnejm lidem. Dovedete si předstravit co se stane když ten vozík zezadu nabere auto? To si myslíte, že ho zachrání jejich zaklínadlo, že je děcko v bezpečné kleci v rámu? Myslíte ty tenký dural trubičky , to určitě ha ha . Nasračky bude, protože když se ta boudička dostane pod kola, pod auto což je téměř jisté, zbyde z děcka jen krvavej flek a nemá šanci téměř žádnou! A jestli je tedy lepší být v sedačce na kole rodiče? Jo bude padat z výšky, ale co je lepší spadnout z výšky na zem přeletět autu přes kapotu, nebo bejt přejetej kolama auta. Obojí je špatný ale je jasný, že být ve vozíku je jednoznačně to nejhorší a říkejte si co chcete. Jsou lidi co tohle holt vidí a co nechtějí vidět.
Tak, tak. Vždyť ty vozíky vymysleli a vyrábějí v zemích, kde si rodiče neváží života svých dětí. Tamní výrobci jsou proslulí nekvalitní výrobou. Veškeré homologace a zkoušky se tam dají koupit. Rádoby nezávislé zkušebny jsou pod kontrolou výrobců. Policejní statistiky nehod nejsou veřejné. Výrobci tam nenesou odpovědnost za bezpečnost výrobků, v čemž jim pomáhají zkorumpované soudy. Veškeré protesty veřejnosti vůči vozíkům jsou cenzurovány. Poté, co díky masívní propagaci vozíků došlo téměř k vymření dětí při nehodách, snaží se je vnutit nám. Ale my se, v čele s naší bdělou VB, pardon Policií ČR pod heslem "Pomáhat a chránit" nedáme!!! Vždyť za stejnou, ne-li nižší cenu, si může každý koupit vozidlo vyrobené naším státním podnikem, které děti při nárazu jiného vozidla ochrání podstatně lépe - Škodu 120!
Takže podle tebe je lepší dítě vozit na sedačce nad zadním kolem? Jo, bude padat z větší výšky, kolo nelze odstavit ani opřít, v jedné osobě je docela ekvilibristika dítě usadit a připoutat. Kromě toho šikovné dítko dokáže vyháknout nohy z přasek a prostrčit je kam nemá. Takže vše jasně mluví pro dětskou cyklosedačku, že? Proti té ovšem český blbokrat a policajt nic nenamítají.....
Vse mluvi proti obema blbostem.
Ahoj po delší odmlce jsem se podíval na diskuzi,a trochu mně mrzí kam to zabředlo.Rychlejší auto na křižovatce?No jasně přece mně nějaký cykloun nebude předjíždět!!!po městě i v obcích je pokud vím 50Km/h někde i 40Km/h ale proč jezdit tak pomalu,když mám auto co udělá?????Km/h.Samozřejmě jen u nás,vrátil jsem se se od Bodamského jezera,kde jsem byl pracovně a pohyboval jsem se kolmo a na koloběžce,je to pomezí 3 států a jak se tam řidiči chovají k lidem kteří se pohybují jinak než v autě je nevím jak to popsat ale tam auto není ulita(na rozdíl od náší republiky)do které člověk zaleze a je pánem.Ano souhlasím,že s vozíkem vyrazit na kdejakou i byť i okrsku u nás je o život,ale po cyklostezkách a nějaké přejetí se vší opatrností nějaké silnice není snad ohrožování dítěte?Skyline a jemu přitakavající nějak jsem nezaregistroval vaše odpovědi na otázku zda máte potomstvo?Nebo zda máte potomky,kteří jsou u PC,TV nebo v izolaci doma aby se jím nic nepřihodilo. Já mám dvě dětí 12 a 14let a nového človíčka 4,5měs.Vozík jsme pořidily protože ho zatím využíváme jako kočar s kterým jezdíme po lese za Prahou.Až trochu povyroste tak ho zapřahnu za kolo.Jsme dost často v Krkonoších,na Šumavě,Jizerkách,a tam chceme jezdit přirodou po cyklostezkách.Takže,když se použije hlava tak se dá už o utleho věku dítěte být v přírodě i na kole a s vozíkem kterýžto se snad dočká i v naší zemy požehnání Jestli chce někdo děti vozit v těch homologovaných sedačkách za sedlem ať si je tam vozí.Pro mně je bezpečnější vozík za kolem.(když se přemyšlí kam s ním vyjet).
Sve dite da do voziku jen hodne retardovany clovek (coz je u cyklounu ale vcelku normal). Zakazovat to neni duvod, kdo nema rad sve deti, at je klidne do voziku strci, proc v tom nekomu branit?
Zatímco ten chytrý si koupí kočárek s autosedačkou, aby nemusel dítě často přendavat, když z auta vystoupí akorát na nákup v supermarketu. A pak zase hurá domů k televizi :-))
Ty chytráku tak zapoj hlavu,co je bezpečnější,vozík kde je dítě chráněno jak v kleci,a nebo sedačka za sedlem,dítě sice s přilbou ale při kolizi padajcí z výšky cca 2m hlavou na zem.Již několik nehod a dost vážné zranění ditka i když mělo přilbu.Tak se zamysli jestli to ovšem jde.
děti na silnici vůbec nepatří, ať ve vozíku nebo v sedačce. Měli by zato dávat hloupím rodičům pokuty. S dětmi do parku, do lesa, polní nebo lesní cesta.
a neni cyhtrejsi je nevozit? co pockat az trosku vyrosotu a pockat az se nauci jezdit na kole? kazdy zodpovedny rodic, by na kolo at na sdacku nebo do voziku dite neposadil. Delaji to jen lidi bez schopnosti rozlisovat realne nebezpeci.mohu tedy nyni na vozik za auto posadit dite v kleci a vozit ho, takzez ho mam podle silnicniho zakona vybaveny?rad bych videl pozitiva, teto dopravy, zatim jen vidim sama negativa:- vozik na urovni predniho narazniku- zhotoven z materialu, ktera dite v zadnem pripade pri kolizi neochrani- dite sedi skoro na urovni cesty (vyfukove plyny, prach, blato, kaluze)- cyklista nema zadny prehled co se s ditetem ve voziku dejepodivej se na statistiky cyklistu a napr. motorkaru, na pocet zavinenych nehod a pod vlivem alkoholu.konecne by se taktez mela zavezt stejna tolerance pro vsechyn ucastniky provozu. od povozu prez cyklisty az po kamiony. kotroly vybavenosti, cykliste by meli taktz vozit lekarnicku, meli by svitit a pouzivat homologovane doplnky.dalsi vec by mela byt povinna registrace kola s prislusnou SPZ pokud bude jezdit na pozemnich komunikacich. Dale jsem pro aby cyklisti zacali platit silnicni dan (ta se motoristum promitla pred casem do zvyseni ceny pohonnych hmot, misto aby byl zvlast (lze dohledat).Tyto penize by sly na vystavbu cyklostezek. Tak jako urcita cast mytneho a poplatku i skrytych za pouzivani silnic by mela jit do silnic. (realita bohuzel neni takto ruzova).Prestat primarne preferovat cyklistickou dopravu jako alternativu jine silnicni preprave.
Vy podnikáte? Pokud ne,tak žádnou silniční daň neplatíte. To co myslíte,je daň spotřební - nebo-li regulační.Takže proč by cyklisté tuto daň měli platit,když nespotřebovávají benzín (ropu)?
protoze nam stat do spotrebni dane pred casem schoval i platbu za udrzbu silnic a tvaril, se ze to je v pohode, nicmene jak se ukazuje v posledni dobe, budeme platit opet a zase dalsi poplatky.
mas pre svoje argumenty o nebezpecnosti vozikov nejaky argument? mam tym na mysli to, ze je zhotoveny z materialov ktore dieta neochrania, a ze vo vyske naraznika a podobne? co tak skusit trosku pobrowsovat po nete a najst si nejake testy kym vypustis nejaky svoj dohad o bezpecnosti ci nebezbecnosti cyklovozikov.prikladam linky na crashtesty vozikov - kazdy si moze urobit vlastny nazor, moj je ten, ze dieta vo voziku je neporavnatelne bezbecnejsiewww.youtube.com ... www.chariot.de ... www.chariot.de ...
tak jestli ten naraz z boku ti pripada jakoze bezepcny, tak lobouk dolu, dite lita ze strany na stranu a prakticky hlavou narazi do narazniku auta, mimoto jde krane videt prave na tvych crash testech v jake urovni ten vozik je. dite je presne v urovni narazniku auta. Bohuzel neovladam nemcinu, takze netusim v jake rychlosti to auto najelo do klece.Druhe dva testy jsou nejspise ukazkou toho, kdyz cyklista najede na patnik (nezvladne jizdu), nebo prehlidne ve sve sirce nejakou prekazku (taky parada). tj. pri 20km/h. vidim, jak se dite prevali an stranu i s vozikem a bude par metru tazeno.Na me z techto testu vyplava jenoznacne, ze bych nikdy sve dite do voziku neposadil a to ani do nejake sedacky na kolo.Takze argumenty zde tebou pozite nejsou pro mne presvedcujici. Ja mam jen svuj nazor. Testy jsou spise alarmujici.
Stejně tak dítěti nekoupíš kolo dříve než v 15ti, protože na tokovým 12" kole je ve stejné výšce jako v tom vozíku. A vůbec, děti mají sedět až do dospělosti doma, a až dospějí, tak je radši už taky ven nepustíme, protože nemají žádné zkušenosti. Ostatně - tam tento svět spěje, nikdo nemá žádnou zodpovědnost, na vše je předpis a i když je sebeblbější, tak se musí dodržovat. A protože lidi nad ničím nepřemýšlí a slepě blábolí to, co si přečtou v blesku, tak se z nich stávají čím dál větší blbci. A ty je třeba zbavit svéprávnosti. Ať žije totáč.
Napsat v PATNÁCTti je taky blbost. Lidi nad ničím nepřemýšlí ;-)
kolo mu koupim, tak jak mi rodice koupili kolo me, ale na hlavni komunikaci jsem s nim nesmel vyjet, max. po placku pred barakem a na hristi. Navic jsem se ve skole povinne zucastnil vycviku na dopravnim hristi. Kde jsem byl seznamen s pravidly sil. provozu a se znackami atp...Na cestu me opravud pustili az kolem 14let veku a ja se jim vubec nedivim. Do te doby jsem mohl jezdit po parku, nebo po polnich/lesnich cestach.Sam za sebe rikam, at si delaji lidi co chcou, kdyz neohrozujou mne a mou rodinu, ale at me nikdo nepresvedcuje, ze je to pro dite bezpecne. Cyklisti bohuzel respektuji opravdu malo zakonu na pozemnich komunikacich (napr. jizda bz svetel, jizda v opilosti, oznameni o smeru jizdy, jizda prez prechod atp...). Proc se vubec divim, ze se objevi prispevek proc vlastne dodrzovat nejake pravidla, ale na silnicni piraty, neeko. dopravu, na vystavbu novych cyklostezek to budeme porat poukazovat.Blesk jsem necetl, copak tam psali o cyklo doprave?
Na většině osobních aut, pokud si tam nějaký blbec nedá trubkový rám, je nárazník tou nejměkčí částí karoserie. P.S: Nebylo by lepší zakázat ty lešenářské trubky vepředu, stejně tam jsou většinou na scheise.
Plast je poměrně měký to je pravda, ale pod ním je jako výztuž téměř u všech aut ocelový, nebo duralový profil . Dostat tím do hlavy je hotovo to si buďte jistý. Vozík je ale tak nízký , že by se stejně spíš zaklínil pod auto a to by ho přejelo, takže měkej plast na nárazníku tu v tomto případě moc neřeší.
jestli jsi nepostrehl, tak lesenarske trubky jsou u vsech novych vozu (tusim ze snado od r.v. 2009) zakazane. na ostatnich pokud uz jsou z vyroby namontovane, nebo schvalene jsou legalni.takze od ted zadne nove auto s lesenarskou trubkou nenajdes.Naraznik se deformuje az pri urcite sile, jinak se na zkousku skus rozbehnout proti narazniku sveho auta hlavou a uvids sam jak je mekky ;)
Proč bych dělal něco, za co jsou placeny zkušební figuríny? Střet nárazníku s chodcem se běžně testuje. Jinak i do vozíku bych vždycky dal děcku na hlavu helmu. Pořád lepší tlouct hlavou o nárazník, než o asfalt nebo beton.
pokud se podivas na dalsi dva videa, tak jde videt, ze dite tluce i o cestu hlavou, pri prevrhnuti voziku. bohuzel jak jsme psal, z toho nemeckeho videa nemuzu zjistit v jake rychlosti byl ten naraz auta.
suhlas, ked je drobec vo voziku tak je urcite bezpecnejsi ako ked je nacpany v nejakom kosiku na chleba za sedackou, krcna chrbtica sa v pripade padu priam ponuka...fuj, ani pomysliet. A vobec hentie sedacky by som zakazal skor ako tie voziky, samozrejme mate smolu ak Vas niekto zostreli zozadu, ale to uz je u cyklistu viac menej jedno, skonci to zle tak ci tak, kazdopadne ten vozik aspon istu ochranu ponuka /a zalezi samozrejme aj aky vozik/. Plus, chce to trochu rozumu, co u cyklistov dost casto byva prave ten problem, casto su to oni kto nedava vodicovi sancu...
Ja jsem prave hlavu pouzil. Na rozdil od tebe ale nejsem omezeny bezohledny cykloun, ktery si bez sve hracky nedokaze predstavit zivot. Pokud ti totiz skutecne jde o bezpecnost ditete, na kolo s nim nepolezes, dokud nebude schopne jezdit na vlastnim. Kdyz uz chces dite ohrozovat, at uz v sedacce nebo ve voziku, jen uplny dement leze na silnici do provozu. Ze dochazi k nehodam a vaznym zranenim deti kvuli jejich debilnim cyklounskym rodicum je samozrejme smutne, ale holt deti za sve rodice nemohou a cyklounskou demenci zakonem nijak omezit nejde. Proto nechapu ani omezovani voziku, protoze pouze "resi" nasledek, ale nikoliv pricinu.
Pro Skylina,modli se aby tě nějaký debilní cykloun nepotkal,asi už by ti nepomohla přezdivka a anonymita fora.Jestlli si mysliš,že když se dítě udrží na kole samo je řešení problemů.Tak si asi d.... ty.
Jestli někoho chceš takto s ilegality nazývat dementem.Jsi dement ty proč nepříjdeš mezi lidi ,kteří pořadají srazy a tam zkus tento názor vyslovit,že všichni kdo jezdí do práce,ve volném čase s dětmi na kole je dement.Podívej se na ať víš o co jde.viz link o řádek níž:Asi nevíš o čem píšeš a jen tupě přispíváš www.dveplusdve.cz ...
Tys hlavu nepoužil, stejně jako ti na ministerstvu. Jseš prostě moderní člověk, kterému jde hlavně o bezpečí. Proto sedí doma u bedny nebo PC a píše svá moudra o věcech, o kterých nic neví, do diskuzí. Předpokládám, že děti nemáš, doma nabušenou starší oktávku nebo superb v TDI, za tebou čmoud jako za lokomotivou a když už někam jedeš, tak všichni, kdo jedou na silnici kolem tebe, jsou hovada. A největší hovada jsou cyklisti, protože jedou pomalu a ty kvůli nim musíš často zpomalit. Proto je třeba je zakázat.Stejně tak argument "Cyklista podle nich nedokáže pohyb přívěsu kontrolovat." - v tom případě to nedokáže ani automobil a je třeba vůbec všechny přívěsy zakázat. Vůbec mi to tu přijde jako kocourkov. Proč se vše poslední dobou řeší naopak, než má?Podle mne to má být takto:1. Pohyb vlastní silou je nejpřirozenější věc. A nejvíc přirozená je chůze, takže chodec je pán a jak cyklisti, tak auta je mají držet v úctě a za žádných okolností je neohrozit, ba ani neomezit. Auto a cyklista dává chodcům přednost, i když nemusí. Naopak chodci se chovají tak, aby zbytečně neomezovali provoz.2. Druhým přirozeným prostředkem jsou vozidla, poháněná vlastní silou - tedy kola, brusle, vozíky atd. Auta je mají držet v úctě a za žádných okolností je neohrozit, ba ani neomezit. Na křižovatkách jim řidič dává přednost aniž musí, nepředjíždí je těsně před zatáčkou nebo horizontech a také před křižovatkou a retardérem, protože v těchto případech je cyklista rychlejší a auto ho pak omezuje. Na křižovatce stojí cyklista jako první, aby nemusel čuchat smrad z výfuku, aby nemusel čekat, až auto odjede, protože cyklista je na prvních metrech rychlejší. Na křižovatce auto stojí tak, aby vpravo od něj zbylo místo, aby ho mohl cyklista podjet. Naopak cyklista jede tak, aby zbytečně nezdržoval provoz a nebrání předjetí. Řidič předjíždí tak, že mezi ním a cyklistou je vzdálenost 1m+1cm na každý km/h rychlosti auta.Místo toho tu platí: větší má přednost a každý menší a/nebo pomalejší je třeba zakázat. Proto to taky tak na silnici vypadá.
Radku Radku, v Bohnicich je ted v lete internet i na pokojich?:-D
jen vypichnu:"Stejně tak argument "Cyklista podle nich nedokáže pohyb přívěsu kontrolovat." - v tom případě to nedokáže ani automobil a je třeba vůbec všechny přívěsy zakázat."zde bych pana trosku poopravil, ze v privesu za sebou nevozi motorista dite ani osoby!takze argumentace je ponekud mylna. takze jeste jednou a ted trosku premyslet.Z dvou bodu co jste zde uvedl, je jane, ze chodec je nadclovek a cyklista je neco malo pod nim, ale ridici jsou proste luza, ktera se ma pred vama klanet.Kdy je cyklista rychlejsi? Co to blabolite? Nechcete mi snad jste nalhat, ze pri vyjezdu z krizovatky ma cyklista vtsi akceleraci?Cyklista is vybral, ze bude ucastnikem silnicniho provozu tak klidne at si stoji na prvnim miste, ale smrady proste cuchat bude. Ma moznost si zajet nekam do lesu si zajezdit v krasnem horskem vzduchu. Nikdo je nenuti cuchat smrady. Vas propocet objeti bych tedy rad videl v praxi, jak poznam, ze objizdim cklistu 1m a cca 90cm pri 90km/h? Jak se to meri? Neni bezpecne predjeti dano pocitove kazdym ridicem spise?Pokud vim posahana vladni politika v tomhle state cyklsitku veskrze podporuje. Ad ruzne dotaze a vystavba cyklostezek za preniz, za ktere by se nekdo nebal postavit i silnici 1.tridy!Takze argumentac, ze se zakazuje je scestna, podivejte se kolik cykostezek bylo vybudovano a kolik se planuje? Kolik jste jako cyklista na tuto vystavbu prispel? Ja jako motorista prizpivam silnicni dani, dal. znamkama, spotrebni dani s benzinu na ceske silnice i na vase cyklostezky!
Máte pravdu,že v přívěsu za autem se nevozí osoby,ale zase při té rychlosti může nadělat paseku okolo (na youtube je příkladů dost)Evidentně jste na kole neseděl sakra dlouho,když se rozjíždím,jsem na křižovatce při rozjezdu rychlejší min.,než tam dají dvojku(ale nedávno mi nestíhali do 50km/h).Boční odstup je dán zákonem o provozu a počítá se,tak jak uvedl kolega.Tedy ve vašem případě je to 1,9m. Myslím,že vám by se taky nelíbilo,kdyby vás "pocitově" bezpečně předjížděl kamion s odstupem 15cm,jak to někteří "Skylineové" umí.A pro kamioňáky jste stejná veš,jemu se zrovna tak při střetu nic nestane a na dálnici si osobák budou podávat,jak míček.Zrovna tak oni můžou mít argument,jestli platíš mýto jako oni,že si v tom případě můžeš jezdit někde po okreskách. Chce jen trochu empatie.Včera jsem se setkal s dvouma borcema,co neměli problém přibrzdit a já jim ukázal,zda mohou jet do zatáčky a bezpečně mne předjet. Oba poděkovali (jeden si dokonce stáhl okénko). Ale vím i o lidech,co taky jezdí na kole - jeden venčil psa a jel v protisměru (pes po krajnici),tak jsem zastavil a říkám to,jestli mu to nepřijde blbý.Prý co je mi do toho,a že jsme vši na silnici - zajímalo by mne,kdyby tam takhle potkal sám sebe,co by říkal.Tak mi je jasný,že po takových zkušenostech je to těžký a chápu to.Zrovna tak ty,co je jim zatěžko počkat na křižovatce na zelenou apod. a jezdí přes přechody (navíc asi netuší,že na kole nemají přednost,jako chodec i když mají zelenou)To,za kolik se staví cyklostezky se neptejte nás,ale svých zastupitelů (kolik z toho mají a čí je to příbuzný apod.) Silnice jsou pro všechny,ne jen pro auta.Silniční daň platí jen OSVČ a PO,po dálnici na kole nejezdím (ani nesmím) a spotřební daň,je regulační daň (u cigaret je např. taky). A na cyklostezky dostávají dotace z EU.
Mohu vas ubezpecit, ze rychlejsi na akceleraci rozhodne nejste. Z klidneho stavu prejit do 50km/h nejste shopen prakticky konkurovat ksoro zadnemu os. autu. Prirodni zakony neoblnete ani vytrenovanymy svaly.U voziku jsem reagoval na scestnou argumentaci. Nevim proc resit, ze delaji "paseku".Vzdalenost dana tabulkou je krasna vec, ale me zajimalo jak toho docilite v realu? To jako vytahnete skladaci metr a budete si to pri predjizdeni hlidat, nebo proste predjedete cyklsitu pocitove tak aby jste ho neohrozil.Jo lidi jsou prasata to je proste fakt, v kazde skupine se najde rada blbcu.Jenze cyklisti si mysli, ze jsou nekde nad ostatnima motoristama, spravne jsi rekl, ze na cestu muzou vsichni, kteri tam podle zakona muzou a jsou to ucastniky provozu, takze se maji chovat podle toho. Jenze valna cast cysklistu proste ignoruje zakladni principy, ktere jsem popsal. Nehadam se, ze auta delaji taky zpostu prasaren, ale jsou za to dokola postihovani, kdezto po tom co se cyklisticka doprava propaguje jako super eko a pro zdravi (ve meste teda trosku nechapu) nidko cyklisty nekontroluje. Samozdrejme, ze potkavam i cysklisty, kteri mi na cest nedelaji problem, bohuzel valna vetsina z teto skupiny je pravym opakem. Uz jenom cekam kdy TV hovna a spol zavedou pojem cyklisticky pirat :D.Silnicni dan plati podnikatele a to tedy znamena co, ze ji nekdo plati, nebo ze to plati "jen" podnikatele a to ja nejsem, tam se me to netyka? Jezdite nekdy autem? Jel jste nekdy po dalnici autem? Tak jste nejspise zaplatil dalnicni poplatek.Prave ve spotrebni dani pohonnych hmot se totiz pred urcitym casem promitly poplatky za udrbu silnic. Nicmene nyni je zde dalsi paskvil, ze se bude platit i za silnice 1.tr. Takze vlastne zase budeme platit 2x, nicmene cemu se muzeme my motoristi divit.Prave, ze se ptam a dozvidam se neskutecna cisla. ze zajmu jsem si precetl nektere studie vyuzitelnosti cyklostezek a je z toho do breku. Pozor pane, 100% dotace dostanete z EU malokdy (kazdopadn ty penize nejsou nalezeny poklad a nekdo je do EU pokladny dal). Vetsinou se pocita se spolufinancovanim!!!to jsme krapet offtopic ale :). Kazdopadne, podle toho co pisete, nemate jeste uplne pokrouceny nahled na svet ;).
Díky za korektní odpověď,já to myslel v podobném duchu.Ano,silniční daň - tedy pod tímto pojmem - se platí FÚ,pokud používáte auto k výdělečné činnosti. Že do spotřební daně zahrnou i další,je lotrovina našich zákonodárců (nejspíš máte na mysli tu cca 1,-).Ano jezdím a dálniční známku potřebuji. Jenže bych ji nejradši nekupoval na ten tankodrom,po kterém se nejčastěji pohybuji. A je to pěknej fůjtajbl,co chtějí prosadit.V tom se shodneme.Co se týče toho zrychlení,pokud by to někdo podržel i u 1,2HTP do max. otáček,je jasný,že bych to nestíhal. Ale rozjíždí se každý na křižovatce takto? Co myslíte? Jinak mi ti,co jsou "taky" cyklisti vadí stejně,ať jedu na kole nebo autem.Boční vzdálenost neměřím skládacím metrem,ani žádným jiným,ale vezmu to jako bych předjížděl auto.Popřípadě příbrzdím,to je ten pedál uprostřed (popřípadě vlevo u aut.) pro ostatní.S dotacema vím,že nejsou 100% a jsou to jen populistický kecy.Většina jich vede odnikud nikam,jsou dělaný povětšinou tzv.hybridní (chodník a stezka dohromady) nebo se na chodník namaluje symbol,umístí značka a je hotovo. To je ve městech a mimo jich spousta vede po silnicích,sice III.,ale po silnici.No nic,přeju pěkný prázdniny a mnoho km bez nehod.
Jen pro ostatní: Skyline dělí cyklisty na cyklouny (bezohledné pumpičkáře v pestrém) a ostatní cyklisty. S názorem na cyklouny bych částečně souhlasil. Je skoro jedno, jestli děcko odložíš před TV nebo do vozíku a věnuješ se své zábavě. Daleko lepší je vzít ho na výlet pěšky a přitom pozorovat broučky a šneky, čichat ke květinkám, házet do potoka kamínky, ... Ve vozíku ale vozí děti i "normální" rodiče (více na západ od nás) prostě za účelem převozu někam, třeba do školky, na návštěvu, k vodě, apod..Co se týká množství nehod vozíků, i "odborníci", kteří se u nás snaží je zakázat se dopátrali k jedné (viz.článek). Myslím, že v porovnání s počty nehod dětí na vlastních kolech je to velký nepoměr.
Co myslis tim poctem nehod deti na vlastnich kolech? Je jasne, ze deti z kola padaji, ale otazkou je kde a jak. Ja jako malej taky zahucel do kere apod., to je prece normal. Bylo to ale na lesni ceste na chate, provoz aut minimalni. Na silnici jsem smel sam az tusim ve 13 nebo 14 letech a pamatuju si jizdy pomerne dobre - to uz ma i to dite dost rozumu na to, aby vedelo, ze auto je silnejsi, ze je lepsi cesta vedle silnice nez silnice samotna, ze se nejezdi vedle sebe atd. Jestli nekdo ale hodi desetilete dite na silnici do provozu na kole, tak je stejny vul jako ten, kdo hodi to dvoulete do voziku.Me proste pripada, ze moderni rodic na kole je zhusta bezohledny sobec, ktery si sice poridil dite, ale je mu na obtiz a tak hleda, jak se ho zbavit, aby ho co nejmin omezovalo. Na kole ho hodime na do voziku, jen at ostatni davaji bacha. Na hrade ho vezmem na nejdelsi okruh, vsak ostatni prece chteli 50 ze 60 minut poslouchat rev znudeneho decka, kteremu je horko.Ad Zapad - podle ceho soudis, ze nekdo v Nemecku, vozici dite ve voziku je normalni? Prece jen proto, ze je "na zapade" neznamena, ze neni blbec. Takovych jsou tam mraky, staci se podivat na soucasnou zelenorudou povolebni tragikomedii...
Jen taková poznámka. Ve 13-14 už skutečně děcko ví, co se smí a nesmí. Bohužel, protože v tomto věku záměrně dělá vše přesně opačně. :-)
Nesouhlasim, resp. ne univerzalne - zrovna na tom kole jsem si daval sakra pozor, aby me neco nesejmulo a jezdeni tak, jak predvadeji dnesni cyklounska hovada mi proste pud sebezachovy nedovolil (a ze treba na lyzich jsem naopak s pudem sebezachovy nemel problem). Dite proste ve 13-14 neni uplne blbe, jen rado odporuje autoritam (chlast, cigarety atd.). Umrit nebo se vazne zranit ale nechce nikdo a pokud k tomu nejak akcne nesmeruje parta ("kdo nepreskoci ohen, je becko a nema tady co delat"), prezije vetsina deti tohle obdobi s nejakou tou nadrenou hubou, zlomenou rukou/nohodu apod, ale na vozicku nebo jeste hur neskoncil v mem sirokem okoli (ZS, SS) nikdo. A tezko to bude tim, ze vsechny hlidali rodice nebo byli extremne hodni - kdyz si na nektere veci vzpomenu dnes, uff:-)
Redakce, proč nás furt oblbujete těmi kecy ministerských a policejních "odborníků". Jsou to volové. Teď dokázali, že tam nejsou od toho, aby dbali na dodržování zákonů. Jim prostě ty vozíky vadí a hledají způsob, jak je dostat ze silnic. Odkazovat se na porušení plynulosti dopravy. Koho tak budou chtít pokutovat příště, traktory, vozíky pro invalidy,...?Je mi to trapné, dávat sem redakci odkaz na konkurenci, ale když si to nedokážete vyhledat sami: www.autoweb.cz ... . Obsahuje rozbor "zákazu" skutečným a nezávislým odborníkem na problematiku práva v dopravě.
PŘESNĚ TAK...TENHLE SERVER AKORÁT PAPOUŠKUJE PROPAGANDISTICKÝ KECY FÍZLŮ A JINEJCH ŠMEJDŮ (samozvanejch dopravních expertů Huml Tržil apod) TO DOKÁZALI UŽ NA JINEJCH ČLÁNCÍCH, JEN NECHÁPU ŽE SI MYSLÍTE ŽE TA PŘIBLBÁ PROPAGANDA, DILETANTISMUS A ZMANIPULOVANÝ KECY VÁM U LIDÍ PROJDOU :-O:-O:-O
Proc se mi uz zas dela z ceskych uredniku a policistu nevolno? vitezstvim zdraveho rozumu by bylo zrusit dutohlave byrokraty a voziky ponechat.
Citace §58 odst. 6 zákona o provozu na pozemních komunikacích:„Za jízdní kolo se smí připojit přívěsný vozík, který není širší než 800 mm, má na zádi dvě červené odrazky netrojúhelníkového tvaru umístěné co nejblíže k bočním obrysům vozíku a je spojen s jízdním kolem pevným spojovacím zařízením. Zakrývá-li přívěsný vozík nebo jeho náklad za snížené viditelnosti zadní obrysové červené světlo jízdního kola, musí být přívěsný vozík opatřen vlevo na zádi červeným neoslňujícím světlem.“ Pokud je výrobcem takový přívěs pro přepravu osob určen, chtěl vidět toho smělého policistu, co by se odvážil mi bránit v jeho provozování.
To je zcela mylná představa o práci policisty. Jak dostaneš placku a mundůr, je samozřejmostí, že se od tebe nejen nežádá, ale ani nepřipouští myšlení. Takže odvážný, neodvážný, pokud zafunguje řetěz ministerský úředník - média - tupohlavý halvoun na ŘSDP nebo na okresním či krajském ředitelství - pokyn dolů, pěšák nemyslí a koná. K tomu ho vycvičili a za to ho platí.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.