Zákaz vození dětí ve vozíku za jízdními koly není definitivní

Informace o zákazu používání vozíků, do nichž cyklisté na cesty ukládají svá dítka, má další pokračování. Po té, co se v minulých dnech objevily informace, že cyklovozíky za současných předpisů nesmějí na silnice ani na cyklostezky, to nyní zase naopak vypadá, že tento doplňkový dopravní prostředek bude legalizován. Na ministerstvu dopravy se totiž bude debatovat o tom, na kterých komunikacích by cyklisté vezoucí děti v přívěsném vozíku mohli případně pohybovat.

Z dřívějších vyjádření zástupců resortu dopravy a policistů vyplynulo, že pokládají takovou přepravu v běžném provozu za nebezpečnou. Cyklista podle nich nedokáže pohyb přívěsu kontrolovat. Proti tomu ovšem hovoří praxe z okolních zemí, kde se s vozíky na silnicích jezdí, nebo se jejich uzákonění připravuje.

Na ministerstvu dopravy vznikla před časem cyklokomise a jedním z jejích cílů je prosadit i přívěsné vozíky. Kvůli tomu se bude muset novelizovat zákon o provozu na pozemních komunikacích a jasně takovou přepravu definovat v příslušné vyhlášce. „V současné legislativě je používání vozíků nejasné. Nikde není napsáno, že jsou zakázané, ale ani povolené. Policie se proto opírá třeba o paragraf, který říká, že jde o rušení plynulosti a bezpečnosti silničního provozu,“ řekl AutoRevue.cz člen cyklokomise a týmu národního cyklokoordinátora Květoslav Syrový.

Posun v názorech na ministerstvu dopravy je podle něj způsobený i příklady ze zahraničí. „Mohlo by se taky stát, že by Česku zůstalo evropským ostrůvkem, kde by se přívěsné vozíky nesměly používat. Vozíky letos dokonce legalizuje i Slovensko a Polsko. Statistiky říkají, že loni došlo na našich silnicích k jediné nehodě s cyklovozíkem, při níž utrpěl vážnější zranění rodič na kole než dítě ve vozíku. V konečné fázi by mělo být na uvážení rodičů, jestli se s dítětem vydají na nějakou frekventovanější silnici,“ pokračoval Syrový.

„Při jednání na ministerstvu se proti sobě postaví pozitiva a negativa a posoudí se, jakým směrem se vydat. Cyklokomise chce prosadit, aby vozíky mohly na stejné komunikace, kam smějí cyklisté. Časem by se měl ministerským návrhem zabývat příslušný poslanecký výbor. Chceme, aby se o přívěsných vozících diskutovalo už na prvním poprázdninovém jednání sněmovny. Věříme, že se to do konce roku stihne uzákonit a příští sezonu budou moci rodiče s dětmi bez rizika pokuty vyjíždět na cyklovýlety,“ dodal.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků