Zákaz mobilních telefonů nic nevyřešil. Američané bourají pořád stejně

Nad bezpečností používání mobilního telefonu bez sady handsfree se vedou diskuse už dlouho. Nyní mají odpůrci zákazu telefonování za jízdy další argument, kterým mohou napadat omezení. Američané totiž bourají pořád stejně i po zákazu telefonování za jízdy.

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Komentář: Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

Američané jsou používáním mobilů v autě posedlí a mediální masáž způsobila, že veřejnost začala volat po zákazu. Tak se stalo ve 13 státech, kde telefon zakázali úplně a ve 44 amerických státech zakázali výslovně psaní textových zpráv při řízení, čehož se Američané dopouštěli v míře větší než rozumné.

Poslední studie sledující vývoj nehodovosti v Kalifornii ale ukazuje, že nehodovost se od 1. července 2008, kdy bylo používání mobilů v autě zakázáno, nijak dramaticky nesnížila. Počet nehod klesl pouze z 66,7 na 65,2 denně a to je podle studie bezvýznamný rozdíl.

Bezpečnost | Život řidiče

I sedět za volantem se musí umět. Víte, jak na to?

Ke stejnému výsledku se dopracovaly i jiné nezávislé studie pojišťoven z let 2009 a 2010, které také nezjistily tendenci k poklesu nedohovosti po zákazu používání mobilního telefonu.

Poslední dobou je používání mobilního telefonu v autě považováno za hlavní příčinu nehod plynoucích z nevěnování se řízení, ale odborníci se domnívají, že řidič není rozptylován pouze mobilním telefonem, ale také spolujedcem, navigací, hlasitou hudbou, billboardy, jídlem, ostatními účastníky provozu, počasím a jinými vlivy. To by se asi muselo zakázat úplně všechno z toho...

Bezpečnost | Život řidiče | Statistiky

Průzkum: Telefonování je horší než lepení na nárazník

Otázkou také zůstává, jak moc k srdci si řidiči zákaz používání mobilu vzali. Dokazování, že řidiči mobil skutečně použil, je bez videozáznamu velmi složité. Ostatně, stejně problematické to mají i policisté u nás. To už by ale bylo zase na jiný průzkum. A jak to vidíte vy? Používáte mobil bez handsfree? Píšete za jízdy SMSky? Napište nám do komentářů pod tento článek.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků