Zákaz mobilních telefonů nic nevyřešil. Američané bourají pořád stejně

Nad bezpečností používání mobilního telefonu bez sady handsfree se vedou diskuse už dlouho. Nyní mají odpůrci zákazu telefonování za jízdy další argument, kterým mohou napadat omezení. Američané totiž bourají pořád stejně i po zákazu telefonování za jízdy.

Zajímavosti | Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Komentář: Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

Američané jsou používáním mobilů v autě posedlí a mediální masáž způsobila, že veřejnost začala volat po zákazu. Tak se stalo ve 13 státech, kde telefon zakázali úplně a ve 44 amerických státech zakázali výslovně psaní textových zpráv při řízení, čehož se Američané dopouštěli v míře větší než rozumné.

Poslední studie sledující vývoj nehodovosti v Kalifornii ale ukazuje, že nehodovost se od 1. července 2008, kdy bylo používání mobilů v autě zakázáno, nijak dramaticky nesnížila. Počet nehod klesl pouze z 66,7 na 65,2 denně a to je podle studie bezvýznamný rozdíl.

Život řidiče | Bezpečnost

I sedět za volantem se musí umět. Víte, jak na to?

Ke stejnému výsledku se dopracovaly i jiné nezávislé studie pojišťoven z let 2009 a 2010, které také nezjistily tendenci k poklesu nedohovosti po zákazu používání mobilního telefonu.

Poslední dobou je používání mobilního telefonu v autě považováno za hlavní příčinu nehod plynoucích z nevěnování se řízení, ale odborníci se domnívají, že řidič není rozptylován pouze mobilním telefonem, ale také spolujedcem, navigací, hlasitou hudbou, billboardy, jídlem, ostatními účastníky provozu, počasím a jinými vlivy. To by se asi muselo zakázat úplně všechno z toho...

Život řidiče | Bezpečnost | Statistiky

Průzkum: Telefonování je horší než lepení na nárazník

Otázkou také zůstává, jak moc k srdci si řidiči zákaz používání mobilu vzali. Dokazování, že řidiči mobil skutečně použil, je bez videozáznamu velmi složité. Ostatně, stejně problematické to mají i policisté u nás. To už by ale bylo zase na jiný průzkum. A jak to vidíte vy? Používáte mobil bez handsfree? Píšete za jízdy SMSky? Napište nám do komentářů pod tento článek.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 18 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků