Zákaz mobilních telefonů nic nevyřešil. Američané bourají pořád stejně

Nad bezpečností používání mobilního telefonu bez sady handsfree se vedou diskuse už dlouho. Nyní mají odpůrci zákazu telefonování za jízdy další argument, kterým mohou napadat omezení. Američané totiž bourají pořád stejně i po zákazu telefonování za jízdy.

Zajímavosti | Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Komentář: Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

Američané jsou používáním mobilů v autě posedlí a mediální masáž způsobila, že veřejnost začala volat po zákazu. Tak se stalo ve 13 státech, kde telefon zakázali úplně a ve 44 amerických státech zakázali výslovně psaní textových zpráv při řízení, čehož se Američané dopouštěli v míře větší než rozumné.

Poslední studie sledující vývoj nehodovosti v Kalifornii ale ukazuje, že nehodovost se od 1. července 2008, kdy bylo používání mobilů v autě zakázáno, nijak dramaticky nesnížila. Počet nehod klesl pouze z 66,7 na 65,2 denně a to je podle studie bezvýznamný rozdíl.

Život řidiče | Bezpečnost

I sedět za volantem se musí umět. Víte, jak na to?

Ke stejnému výsledku se dopracovaly i jiné nezávislé studie pojišťoven z let 2009 a 2010, které také nezjistily tendenci k poklesu nedohovosti po zákazu používání mobilního telefonu.

Poslední dobou je používání mobilního telefonu v autě považováno za hlavní příčinu nehod plynoucích z nevěnování se řízení, ale odborníci se domnívají, že řidič není rozptylován pouze mobilním telefonem, ale také spolujedcem, navigací, hlasitou hudbou, billboardy, jídlem, ostatními účastníky provozu, počasím a jinými vlivy. To by se asi muselo zakázat úplně všechno z toho...

Život řidiče | Bezpečnost | Statistiky

Průzkum: Telefonování je horší než lepení na nárazník

Otázkou také zůstává, jak moc k srdci si řidiči zákaz používání mobilu vzali. Dokazování, že řidiči mobil skutečně použil, je bez videozáznamu velmi složité. Ostatně, stejně problematické to mají i policisté u nás. To už by ale bylo zase na jiný průzkum. A jak to vidíte vy? Používáte mobil bez handsfree? Píšete za jízdy SMSky? Napište nám do komentářů pod tento článek.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků