Zákaz mobilních telefonů nic nevyřešil. Američané bourají pořád stejně

Nad bezpečností používání mobilního telefonu bez sady handsfree se vedou diskuse už dlouho. Nyní mají odpůrci zákazu telefonování za jízdy další argument, kterým mohou napadat omezení. Američané totiž bourají pořád stejně i po zákazu telefonování za jízdy.

Zajímavosti | Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Komentář: Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

Američané jsou používáním mobilů v autě posedlí a mediální masáž způsobila, že veřejnost začala volat po zákazu. Tak se stalo ve 13 státech, kde telefon zakázali úplně a ve 44 amerických státech zakázali výslovně psaní textových zpráv při řízení, čehož se Američané dopouštěli v míře větší než rozumné.

Poslední studie sledující vývoj nehodovosti v Kalifornii ale ukazuje, že nehodovost se od 1. července 2008, kdy bylo používání mobilů v autě zakázáno, nijak dramaticky nesnížila. Počet nehod klesl pouze z 66,7 na 65,2 denně a to je podle studie bezvýznamný rozdíl.

Život řidiče | Bezpečnost

I sedět za volantem se musí umět. Víte, jak na to?

Ke stejnému výsledku se dopracovaly i jiné nezávislé studie pojišťoven z let 2009 a 2010, které také nezjistily tendenci k poklesu nedohovosti po zákazu používání mobilního telefonu.

Poslední dobou je používání mobilního telefonu v autě považováno za hlavní příčinu nehod plynoucích z nevěnování se řízení, ale odborníci se domnívají, že řidič není rozptylován pouze mobilním telefonem, ale také spolujedcem, navigací, hlasitou hudbou, billboardy, jídlem, ostatními účastníky provozu, počasím a jinými vlivy. To by se asi muselo zakázat úplně všechno z toho...

Život řidiče | Bezpečnost | Statistiky

Průzkum: Telefonování je horší než lepení na nárazník

Otázkou také zůstává, jak moc k srdci si řidiči zákaz používání mobilu vzali. Dokazování, že řidiči mobil skutečně použil, je bez videozáznamu velmi složité. Ostatně, stejně problematické to mají i policisté u nás. To už by ale bylo zase na jiný průzkum. A jak to vidíte vy? Používáte mobil bez handsfree? Píšete za jízdy SMSky? Napište nám do komentářů pod tento článek.

Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 125 423 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků