Zájemců o motocykly ubývá. Je to luxus navíc

Ještě loni v květnu si obchodníci mnuli ruce, prodeje motocyklů stoupaly. Pak se vše dramaticky změnilo...
Zájemců o motocykly ubývá. Je to luxus navíc

Za prvních pět měsíců loňského roku stouply prodeje motocyklů v tuzemsku meziročně o zhruba devět procent. To byla pro obchodníky příznivá zpráva, neboť kvůli dopadům finanční krize zaznamenali v letech 2009 a 2010 výrazný, více než čtvrtinový, propad prodejů oproti rekordnímu roku 2008.

Optimistické předpoklady se však nakonec nenaplnily, neboť krize zasáhla trh podruhé. Od června se prodeje motorek v Česku začaly propadat.

 

Za celý loňský rok se prodalo jen 16 667 strojů, tedy o téměř deset procent méně než předloni.

 

Výsledkem je, že Počet prodaných motorek klesl třetí rok po sobě a byl nakonec nejnižší za posledních šest let, vyplývá z údajů Svazu dovozců automobilů (SDA).
 
„V červnu a červenci se začaly objevovat nejhorší zprávy o finanční či dluhové krizi,“ řekl deníku E15 tajemník SDA Pavel Tunkl. Motocykl není prostředek nutné denní dopravy jako osobní automobily, jejichž prodeje loni stouply o 2,4 procenta, ale volnočasová záležitost. „Jestliže se začalo někde šetřit, tak u volnočasových aktivit, a motocykl k nim patří,“ podotkl Tunkl. To neoficiálně přiznávají i někteří prodejci.
 
Poklesl přitom zejména prodej malých a tedy levnějších skútrů s motory do 50 kubických centimetrů. Jejich podíl na celkových prodejích se loni snížil o téměř deset bodů na 27,5 procenta. I tak byl ale výrobce skútrů Maxon první mezi producenty před Hondou a Yamahou.
 
Podle analytika PricewaterhouseCoopers Jana Malého nepatří Česko i vzhledem k jeho geografické poloze k motocyklovým velmocím. Motorka slouží především jako prostředek trávení volného času, a tedy ke zbytným statkům. „V případě obav z budoucího ekonomického vývoje jsou pak výdaje na zábavu v rodinných rozpočtech mezi prvními, které se omezují. Desetinový pokles prodejů tedy není překvapující,“ řekl Malý.

Zdroj: E15.cz

 

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Ford Focus 0
Rok výroby: 2007
Stav: 139 622 km
Cena: 75 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2007
Stav: 147 534 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

GTI Clubsport vs. Mégane R.S. Trophy-R

Jeden slaví narozeniny, druhý se loučí. Ne, tohle nebude klasický srovnávací test, tohle bude především ukázka toho, co všechno dnešní rychlé předokolky umí.

17.  7.  2016 | Lukáš Dittrich | 15 příspěvků
Rychlý test Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC: Parádní auto

Renault Talisman Grandtour

Talisman s karoserií kombi je bez debat designově nesmírně povedené auto. Bude to ale na úspěch mezi těžkou konkurencí stačit?

15.  7.  2016 | Lukáš Dittrich | 63 příspěvků
Test ojetiny: Renault Laguna Coupé je takový l

Test ojetiny: Renault Laguna Coupé

Pověst kvalitního auta... tak to nikdy Lagunu nepotkalo. Může za to ale především problémová druhá generace. Třetí generace Laguny už takový průšvihář není.

12.  7.  2016 | Dalibor Žák | 24 příspěvků