Zájemců o motocykly ubývá. Je to luxus navíc

Ještě loni v květnu si obchodníci mnuli ruce, prodeje motocyklů stoupaly. Pak se vše dramaticky změnilo...
Zájemců o motocykly ubývá. Je to luxus navíc

Za prvních pět měsíců loňského roku stouply prodeje motocyklů v tuzemsku meziročně o zhruba devět procent. To byla pro obchodníky příznivá zpráva, neboť kvůli dopadům finanční krize zaznamenali v letech 2009 a 2010 výrazný, více než čtvrtinový, propad prodejů oproti rekordnímu roku 2008.

Optimistické předpoklady se však nakonec nenaplnily, neboť krize zasáhla trh podruhé. Od června se prodeje motorek v Česku začaly propadat.

 

Za celý loňský rok se prodalo jen 16 667 strojů, tedy o téměř deset procent méně než předloni.

 

Výsledkem je, že Počet prodaných motorek klesl třetí rok po sobě a byl nakonec nejnižší za posledních šest let, vyplývá z údajů Svazu dovozců automobilů (SDA).
 
„V červnu a červenci se začaly objevovat nejhorší zprávy o finanční či dluhové krizi,“ řekl deníku E15 tajemník SDA Pavel Tunkl. Motocykl není prostředek nutné denní dopravy jako osobní automobily, jejichž prodeje loni stouply o 2,4 procenta, ale volnočasová záležitost. „Jestliže se začalo někde šetřit, tak u volnočasových aktivit, a motocykl k nim patří,“ podotkl Tunkl. To neoficiálně přiznávají i někteří prodejci.
 
Poklesl přitom zejména prodej malých a tedy levnějších skútrů s motory do 50 kubických centimetrů. Jejich podíl na celkových prodejích se loni snížil o téměř deset bodů na 27,5 procenta. I tak byl ale výrobce skútrů Maxon první mezi producenty před Hondou a Yamahou.
 
Podle analytika PricewaterhouseCoopers Jana Malého nepatří Česko i vzhledem k jeho geografické poloze k motocyklovým velmocím. Motorka slouží především jako prostředek trávení volného času, a tedy ke zbytným statkům. „V případě obav z budoucího ekonomického vývoje jsou pak výdaje na zábavu v rodinných rozpočtech mezi prvními, které se omezují. Desetinový pokles prodejů tedy není překvapující,“ řekl Malý.

Zdroj: E15.cz

 

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Ford Focus 0
Rok výroby: 2007
Stav: 139 622 km
Cena: 75 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2007
Stav: 147 534 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Test ojetiny: Opel Astra J je dobré auto, i když trochu obézní

Test ojetiny: Opel Astra J

Opel Astra generace J je na poměry své třídy opravdu masivní auto. A na dynamice a spotřebě paliva to bude znát. Špatné ale není.

28.  8.  2016 | Dalibor Žák | 56 příspěvků
Test Hyundai H350 Van 2.5 CRDi 125 kW: Povedená dodávka

Hyundai H350 Van

Můžete mít rádi osobní auta, veterány, nebo třeba sporťáky, ale dříve či později nastane chvíle, kdy se bude hodit opravdu velká dodávka. A přesně v ten moment vás bude chtít oslovit kromě zavedených značek nově také Hyundai.

24.  8.  2016 | Lukáš Dittrich | 12 příspěvků
Test Škoda Octavia 1.0 TSI: Otázka, na kterou neznáme odpověď

Škoda Octavia 1.0 TSI

Tak jak je to s tím tříválcem v Octavii? Je to absolutní nesmysl, za který si Škoda zaslouží kompletní zatracení, nebo to je trochu jinak?

21.  8.  2016 | Lukáš Dittrich | 332 příspěvků