Zájemců o motocykly ubývá. Je to luxus navíc

Ještě loni v květnu si obchodníci mnuli ruce, prodeje motocyklů stoupaly. Pak se vše dramaticky změnilo...
Zájemců o motocykly ubývá. Je to luxus navíc

Za prvních pět měsíců loňského roku stouply prodeje motocyklů v tuzemsku meziročně o zhruba devět procent. To byla pro obchodníky příznivá zpráva, neboť kvůli dopadům finanční krize zaznamenali v letech 2009 a 2010 výrazný, více než čtvrtinový, propad prodejů oproti rekordnímu roku 2008.

Optimistické předpoklady se však nakonec nenaplnily, neboť krize zasáhla trh podruhé. Od června se prodeje motorek v Česku začaly propadat.

 

Za celý loňský rok se prodalo jen 16 667 strojů, tedy o téměř deset procent méně než předloni.

 

Výsledkem je, že Počet prodaných motorek klesl třetí rok po sobě a byl nakonec nejnižší za posledních šest let, vyplývá z údajů Svazu dovozců automobilů (SDA).
 
„V červnu a červenci se začaly objevovat nejhorší zprávy o finanční či dluhové krizi,“ řekl deníku E15 tajemník SDA Pavel Tunkl. Motocykl není prostředek nutné denní dopravy jako osobní automobily, jejichž prodeje loni stouply o 2,4 procenta, ale volnočasová záležitost. „Jestliže se začalo někde šetřit, tak u volnočasových aktivit, a motocykl k nim patří,“ podotkl Tunkl. To neoficiálně přiznávají i někteří prodejci.
 
Poklesl přitom zejména prodej malých a tedy levnějších skútrů s motory do 50 kubických centimetrů. Jejich podíl na celkových prodejích se loni snížil o téměř deset bodů na 27,5 procenta. I tak byl ale výrobce skútrů Maxon první mezi producenty před Hondou a Yamahou.
 
Podle analytika PricewaterhouseCoopers Jana Malého nepatří Česko i vzhledem k jeho geografické poloze k motocyklovým velmocím. Motorka slouží především jako prostředek trávení volného času, a tedy ke zbytným statkům. „V případě obav z budoucího ekonomického vývoje jsou pak výdaje na zábavu v rodinných rozpočtech mezi prvními, které se omezují. Desetinový pokles prodejů tedy není překvapující,“ řekl Malý.

Zdroj: E15.cz

 

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 134 562 km
Cena: 55 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2003
Stav: 163 217 km
Cena: 50 000 Kč
Ford C-MAX 1.6
Rok výroby: 2005
Stav: 168 199 km
Cena: 55 000 Kč
Test ojetiny: Škoda Octavia RS je fajn, když nemá motor TDI-PD 16V

Test ojetiny: Škoda Octavia RS

Pokud se na ojetou Octavii RS nebudete dívat jako na vyhraněné sportovní auto, vlastně v ní můžete najít příjemného společníka na každý den.

včera | Dalibor Žák | 24 příspěvků
Test Jaguar Project 7: Průlet Evropou

Jaguar Project 7

To vám takhle zazvoní telefon s dotazem, jestli nechcete příští týden vyzvednout na Nürburgringu roadster s výkonem 575 koní a odvézt ho do Anglie. Kudy? To je na vás...

26.  5.  2016 | Lukáš Dittrich | 4 příspěvky
Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

BMW 750Li xDrive

Až donedávna byl považován za nejluxusnější automobil na trhu Mercedes-Benz třídy S. Jenže teď tu je také nová generace sedmičkového BMW, na které si dali v Mnichově hodně záležet.

18.  5.  2016 | Lukáš Dittrich | 47 příspěvků