Zájem o ocel do aut klesá, nahrazuje ji hliník. Je to kvůli emisím CO2

V roce 2020 by mělo být v každém evropském autě v průměru 180 kg hliníku. Lehký kov se nejprve rozšířil do konstrukce motorů, následně podvozků a nyní se hojně používá i na karoseriích.

Výroba aut dlouhá desetiletí stála na oceli. I když existovalo pár laminátových nebo duroplastových výjimek, hlavním výrobním materiálem pro konstrukci sériových aut byla vždycky ocel. To se ale mění, jak se zpřísňují požadavky na emise CO2. Ocel je totiž příliš těžká.

V roce 2020 by mělo být v každém evropském autě v průměru 180 kg hliníku místo oceli, píší Automotive News. Je to právě kvůli přísnějším limitům emisí CO2. Fleetové emise aut prodávaných v EU mají totiž do roku 2021 klesnout na 95 g/km CO2.

Život řidiče | Elektromobily | Byznys | Palivo

Kolik emisí CO2 vypouštějí elektromobily? Klidně i 370 g/km

Ještě v roce 2012 bylo průměrné zastoupení hliníku v evropských autech okolo 140 kg. Hliník se nejprve rozšířil do konstrukce motorů, následně podvozků a nyní se hojně používá i na karoseriích. Někteří výrobci ale přeskakují mezičlánek s hliníkem a začínají se rovnou soustředit na uhlíková vlákna a kompozity.

Mezi průkopníky sériově vyráběných hliníkových karoserií patří Audi, když nepočítáme legendární Defender vzniklý původně z armádních přebytků. Jak dokáže hliník uspořit hmotnost, ukázala například nová generace Range Roveru, která zhubla masivních 420 kg.

Život řidiče | Statistiky | Palivo | Názory

Průměrné emise CO2 z nových aut klesly o 2,6 % pod plánovaný limit

Zajímavé je, že evropský výpočet emisí se odvozuje především z hmotnosti vozidla, zatímco americký model se soustředí na velikost auta a skutečnou účinnost pohonného ústrojí a více odpovídá realitě. Nový měřící cyklus WLTP by měl opět příblížit výpočet realitě, které se cyklus NEDC naprosto vzdálil.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků