Zájem o auta s benzinovým motorem v květnu prudce stoupl

Dlouhé roky byly v České republice prodeje vozů s benzinovými a dieselovými motory stabilizované. Čas od času, se zvýšením cen ropy, se zvyšovaly prodeje „naftových“ aut. Letos v květnu, jak ukazují registrace Svazu dovozců automobilů, došlo po 26 měsících k prudké změně.

60,5 procenta registrovaných automobilů mělo v květnu benzinový motor. Naftové agregáty byste našli ve 37,5 procentech vozů. Zbylá dvě procenta připadají na alternativní pohony jako LPG, CNG, hybridy, elektřinu, etanol a nespecifikovaná paliva.

Konkrétně to znamenalo, že benzinových vozů bylo v květnu přihlášeno 8961 kusů, dieselových 3751 kusů. Přitom v dubnu připadalo na benzin 55 procent, nafta si utrhla necelých 42 procent. V lednu s malou odchylkou 51:46 ve prospěch benzinového pohonu.

Níž než letos v květnu byl zájem o dieselový pohon naposledy v březnu 2011. Tehdy bylo přihlášeno necelých 35 procent naftových aut, benzinová naopak přesáhla 62 procent.

Benzinová auta výrazně převládla proti naftovým v registracích například u těchto značek: Ford (778:228), Dacia (295:104), Chevrolet (136:40), Hyundai (1011:320), Kia (487:168), Seat (344:58), Renault (397:173), Toyota (325:100).

Rekordmanem se stala značka Suzuki, ta zaznamenala 177 přihlášených vozů s benzinovým motorem a jediný s naftovým.

Vyrovnané síly byly například u Peugeotu – (337:321 ve prospěch benzinu) či Hondy (95:89). Naopak nafta v květnu 2013 zcela ovládala značky Audi (202:85), BMW (252:46), Mercedes-Benz (202:41), nebo Volvo (86:5).
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků