Zájem o auta s benzinovým motorem v květnu prudce stoupl

Dlouhé roky byly v České republice prodeje vozů s benzinovými a dieselovými motory stabilizované. Čas od času, se zvýšením cen ropy, se zvyšovaly prodeje „naftových“ aut. Letos v květnu, jak ukazují registrace Svazu dovozců automobilů, došlo po 26 měsících k prudké změně.

60,5 procenta registrovaných automobilů mělo v květnu benzinový motor. Naftové agregáty byste našli ve 37,5 procentech vozů. Zbylá dvě procenta připadají na alternativní pohony jako LPG, CNG, hybridy, elektřinu, etanol a nespecifikovaná paliva.

Konkrétně to znamenalo, že benzinových vozů bylo v květnu přihlášeno 8961 kusů, dieselových 3751 kusů. Přitom v dubnu připadalo na benzin 55 procent, nafta si utrhla necelých 42 procent. V lednu s malou odchylkou 51:46 ve prospěch benzinového pohonu.

Níž než letos v květnu byl zájem o dieselový pohon naposledy v březnu 2011. Tehdy bylo přihlášeno necelých 35 procent naftových aut, benzinová naopak přesáhla 62 procent.

Benzinová auta výrazně převládla proti naftovým v registracích například u těchto značek: Ford (778:228), Dacia (295:104), Chevrolet (136:40), Hyundai (1011:320), Kia (487:168), Seat (344:58), Renault (397:173), Toyota (325:100).

Rekordmanem se stala značka Suzuki, ta zaznamenala 177 přihlášených vozů s benzinovým motorem a jediný s naftovým.

Vyrovnané síly byly například u Peugeotu – (337:321 ve prospěch benzinu) či Hondy (95:89). Naopak nafta v květnu 2013 zcela ovládala značky Audi (202:85), BMW (252:46), Mercedes-Benz (202:41), nebo Volvo (86:5).
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků