Záhadné BMW je nakonec aerodynamický plug-in hybrid

Před několika dny se na internetu objevily patentové skici podivného BMW. Vypadalo to na chystaný koncept vozu s palivovými články a nádržemi na vodík, ale nakonec to bude trochu jinak. Ve skutečnosti se jedná o benzínový plug-in hybrid s novou generací rychlonabíjecích akumulátorů.

Aspoň to tvrdí britský Autocar, který se odkazuje na svůj zdroj v automobilce blízký vývojovému oddělení. Připravované tajné BMW je odpověď na Volkswagen XL1 a má jít o ještě úspornější a aerodynamičtější auto.

Testy | Video | Technika | Volkswagen

Fototest Volkswagen XL1: Taky trochu podvod. Ale odpustíte mu to

Pod kapotou je benzínový litrový dvouválec s přeplňováním. I když toto BMW vážá přibližně 1150 kg, údajně dosahuje kombinované spotřeby jen 0,4 l na 100 km a emisí CO10 g/km. Jen pro zajímavost, průměrný cyklista má emise CO2 20 g/km. Koeficient odporu vzduchu nového BMW má činit jen 0,18 (XL1 má cd=0,19).

Zajímavostí je, že koncept BMW je na rozdíl od dvoumístného XL1 čtyřmístný a jeho zavazadlový prostor pojme 348 litrů. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za sedm sekund a jeho maximální rychlost je omezena na 180 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků