Žádná střelba ani nárazy. Policisté můžou auto lumpů jednoduše chytit

Nový vynález, který by měl policii usnadnit zastavování aut, v nichž před zákonem unikají zločinci, představila jedna americká firma.

Nekonečné honičky točené z vrtulníku, které živě přenáší televize. To je takový americký evergreen. Přesto, že jsou pro tyto případy policisté v USA vybavení lépe, než ti naši, i tak se velmi často dostávají do nebezpečných situací. 

Dosud tamější strážci zákona často využívají manévru PIT, kdy narazí do zadního kola a ujíždějící vůz tak roztočí. Se zdánlivě daleko elegantnějším řešením nyní přichází firma Stock Enterprise. Lapač nazvali „Grappler Police Bumper“.

Video

Policejní honička v Rusku skončila nečekaně: Pachatel vyřídil sám sebe

Funguje to jednoduše. Na policejní vůz je navěšena konstrukce se žlutými pásy. Jakmile se nosníky sklopí k zemi a pásy se dotknou zadních kol pachatele, namotají se na ně a začnou je blokovat. Pás  se poté chvíli odmotává, aby se zabránilo nebezpečnému trhnutí. To by mohlo způsobit náhlou nestabilitu obou vozů. Kromě toho by se u auta se špatným technickým stavem mohla zadní náprava utrhnout.

Podle videa nový vynález funguje i na vůz s přívěsem. Otázkou ale zůstává, jak by to vypadalo v denní praxi. Ukázka na videu totiž vypadá až příliš připraveně. Zablokovat autu ve vysoké rychlosti zadní kola se nejeví jako příliš dobrý nápad.

Žádný policejní sbor zatím novinku nepřijal, a tak je možné, že se vynález stane jedním z dalších nerealizovatelných nápadů.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků