Ferrari 288 GTO z roku 1985. Najeto má 13 700 km a jde o jeden z 272 vyrobených exemplářů.

Ferrari 288 GTO z roku 1985. Najeto má 13 700 km a jde o jeden z 272 vyrobených exemplářů.

Ferrari 275 GTB/4 Scaglietti z roku 1967. Samozřejmě v perfektním stavu a s unikátní barvou karoserie.

Ferrari 275 GTB/4 Scaglietti z roku 1967. Samozřejmě v perfektním stavu a s unikátní barvou karoserie.

Ferrari 365 GTB/4 Daytona Spider z roku 1972. Vzniklo 121 kusů, tohle je 66. v pořadí.

Ferrari 365 GTB/4 Daytona Spider z roku 1972. Vzniklo 121 kusů, tohle je 66. v pořadí.

Ferrari Dino 246 GTS z roku 1974 původně prodané do Ameriky. Nedávno proběhl servis.

Ferrari Dino 246 GTS z roku 1974 původně prodané do Ameriky. Nedávno proběhl servis.

Ferrari Enzo z roku 2005. Poslední vyrobený kus ze série 400 exemplářů. Darem ho dostal Jan Pavel II. Dnes má auto najeto 180 kilometrů.

Ferrari Enzo z roku 2005. Poslední vyrobený kus ze série 400 exemplářů. Darem ho dostal Jan Pavel II. Dnes má auto najeto 180 kilometrů.

Bugatti Veyron 16.4 (2006). Vůbec první vyrobený exemplář. K vidění byl mimochodem letos v Ženevě.

Bugatti Veyron 16.4 (2006). Vůbec první vyrobený exemplář. K vidění byl mimochodem letos v Ženevě.

Ferrari F40 LM (1994). Jeden ze dvou vyrobených speciálů.

Ferrari F40 LM (1994). Jeden ze dvou vyrobených speciálů.

Ferrari F50 (1995). Najeto 5800 mil, perfektní stav.

Ferrari F50 (1995). Najeto 5800 mil, perfektní stav.

Jaguar XJ 220 (1993). Jeden ze série 281 vyrobených vozů. Najeto má 2900 km a jde o jedno z deseti aut, která dostala přímo z továrny posilovač brzd.

Jaguar XJ 220 (1993). Jeden ze série 281 vyrobených vozů. Najeto má 2900 km a jde o jedno z deseti aut, která dostala přímo z továrny posilovač brzd.

Tohle auto jste mohli vidět v Rychle a zběsile 5. Jde o Koenigsegg CCXR. Dohromady vzniklo 441 kusů, nabízený exemplář je jedním z pěti dodaných do Ameriky.

Tohle auto jste mohli vidět v Rychle a zběsile 5. Jde o Koenigsegg CCXR. Dohromady vzniklo 441 kusů, nabízený exemplář je jedním z pěti dodaných do Ameriky.

Lamborghini Miura P400 SV Bertone (1971). Nejde o nic menšího než o exemplář, který je považován za nejzachovalejší dochovaný kus tohoto modelu.

Lamborghini Miura P400 SV Bertone (1971). Nejde o nic menšího než o exemplář, který je považován za nejzachovalejší dochovaný kus tohoto modelu.

Lamborghini Reventón (2008). Sedmý z dvacítky vyrobený kusů. Najeto 886 mil.

Lamborghini Reventón (2008). Sedmý z dvacítky vyrobený kusů. Najeto 886 mil.

Maserati MC12 (2005). Ve své historii má dva majitele a najeto 768 km. Nepochybně nejlepší dochovaný exemplář.

Maserati MC12 (2005). Ve své historii má dva majitele a najeto 768 km. Nepochybně nejlepší dochovaný exemplář.

McLaren F1 LM (1998). Jeden ze dvou továrně upravených kusů s posíleným motorem, paketem pro větší přítlak a řadou dalších mechanických úprav.

McLaren F1 LM (1998). Jeden ze dvou továrně upravených kusů s posíleným motorem, paketem pro větší přítlak a řadou dalších mechanických úprav.

Mercedes-Benz 300 SL Alloy Gullwing (1955). Jeden z 29 exemplářů vybavených hliníkovou karoserií. Za sebou má kompletní renovaci.

Mercedes-Benz 300 SL Alloy Gullwing (1955). Jeden z 29 exemplářů vybavených hliníkovou karoserií. Za sebou má kompletní renovaci.

Mercedes-Benz SLR McLaren (2005). Najeto 134 mil. Opět považován za jeden z nejzachovalejších existujících exemplářů tohoto modelu.

Mercedes-Benz SLR McLaren (2005). Najeto 134 mil. Opět považován za jeden z nejzachovalejších existujících exemplářů tohoto modelu.

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport (2012). Jeden z osmi exemplářů série Super Sport dodaných do Ameriky. Najeto má 308 mil. Jde o Veyron s pořadovým číslem 300 a i ten byl k vidění na autosalonu v Ženevě 2015.

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport (2012). Jeden z osmi exemplářů série Super Sport dodaných do Ameriky. Najeto má 308 mil. Jde o Veyron s pořadovým číslem 300 a i ten byl k vidění na autosalonu v Ženevě 2015.

Porsche 356 A 1600 Speedster (1956), znovu v perfektním stavu.

Porsche 356 A 1600 Speedster (1956), znovu v perfektním stavu.

Porsche 959 Komfort (1988). Za jeho volantem se vystřídali tři majitelé, kteří dohromady najeli pouze 21 100 km.

Porsche 959 Komfort (1988). Za jeho volantem se vystřídali tři majitelé, kteří dohromady najeli pouze 21 100 km.

Saleen S7 Twin Turbo (2005) se ukázal ve filmu Iron Man. Jeden ze dvou exemplářů tohoto modelu, které dostaly takzvaný Competition paket.

Saleen S7 Twin Turbo (2005) se ukázal ve filmu Iron Man. Jeden ze dvou exemplářů tohoto modelu, které dostaly takzvaný Competition paket.

Toyota 2000GT (1967). První exemplář dodaný do Ameriky a zároveň první s levostranným řízením.

Toyota 2000GT (1967). První exemplář dodaný do Ameriky a zároveň první s levostranným řízením.

Ferrari 250 GT LWB California Spider (1959) vylepšený o výdechy na předních blatnících, nasávací otvor na kapotě a unikátní barevnou kombinaci.

Ferrari 250 GT LWB California Spider (1959) vylepšený o výdechy na předních blatnících, nasávací otvor na kapotě a unikátní barevnou kombinaci.

Ferrari 250 LM Scaglietti (1964), které je dokonce vzácnější než 250 GTO. Vše v původním stavu a znovu další exemplář považovaný za nejzachovalejší svého druhu.

Ferrari 250 LM Scaglietti (1964), které je dokonce vzácnější než 250 GTO. Vše v původním stavu a znovu další exemplář považovaný za nejzachovalejší svého druhu.

Ferrari 275 GTB/4 Scaglietti z roku 1967. Samozřejmě v perfektním stavu a s unikátní barvou karoserie.
Ferrari 365 GTB/4 Daytona Spider z roku 1972. Vzniklo 121 kusů, tohle je 66. v pořadí.
Ferrari Dino 246 GTS z roku 1974 původně prodané do Ameriky. Nedávno proběhl servis.
Ferrari Enzo z roku 2005. Poslední vyrobený kus ze série 400 exemplářů. Darem ho dostal Jan Pavel II. Dnes má auto najeto 180 kilometrů.
23
Fotogalerie

Začněte šetřit! Do aukce zamíří neuvěřitelná sbírka neuvěřitelných aut

Přesně 13. srpna proběhne aukce California's Monterey 2015 Classic Car, do které míří sbírka označená jako „Pinnacle Portfolio“. Jméno vám asi mnoho neřekne, ale stačí si prohlédnout konkrétní exempláře a velmi rychle pochopíte, o co jde. Tohle je totiž nejdražší soukromá sbírka, jaká se kdy dostala do prodeje.

Podle agentury Reuters je celková hodnota více než dvaceti exemplářů přes 65 milionů dolarů, tedy v přepočtu nějakých 1,5 miliardy českých korun. Takže pokud zrovna vlastníte výherní los na 2,5 miliardy, můžete si to koupit v jednom balíku úplně všechno a ještě pořád bude dost financí na spoustu dalších aut.

Kdybyste se snad divili, proč stojí 23 aut takové nehorázné peníze, zde je pár odpovědí. Třeba proto, že tam je první vyrobené Bugatti Veyron, nebo protože sbírka obsahuje i poslední vyrobené Ferrari Enzo, které dostal papež Jan Pavel II darem. Ve sbírce najdete ale také naprosté unikáty, jako třeba Ferrari F40 LM, které vzniklo ve dvou kusech, nebo Koenigsegg CCXR, kde bylo pro změnu vyrobeno pět exemplářů. A ano, jde o auto, které se představilo v Rychle a zběsile 5. 

re_01.jpgre_02.jpgre_03.jpgre_04.jpgre_05.jpgre_06.jpgre_07.jpgre_08.jpgre_09.jpgre_10.jpgre_11.jpgre_12.jpgre_13.jpgre_14.jpgre_15.jpgre_16.jpgre_17.jpgre_18.jpgre_19.jpgre_20.jpgre_21.jpgre_22.jpgre_23.jpg

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud