Začala Rallye Dakar, na trati je sedm českých posádek

Odstartovala tradiční rallye Dakar. Už počtvrté se závod koná v Jižní Americe. Letošní trasa nevede jen přes Argentinu a Chile, jak tomu bylo v předchozích ročnících. Závodníci se poprvé podívají i do Peru.

Podle pořadatelů připomínají pouště Peru původní africké tratě. Závodníci tak zažijí návrat do „afrického“ terénu. „V Peru najdeme pouště písečné i skalnaté, ale jiné než v chilské Atacamě. A mnohem víc to připomíná Afriku. Budou to čtyři dny dun. Prostě písek a písek,“ citovala ČTK ředitele závodu, Francouze Etienna Lavigne.

Proti předchozím ročníkům ubylo českých posádek, letos jich na trať vyjelo sedm. Pět jich závodí v kategorii kamionů, po jednom zástupci má Česko v kategorii motocyklů a čtyřkolek. Největší českou nadějí je posádka kamionu Tatra, kterou řídí Aleš Loprais, synovec několikanásobného vítěze Dakaru Karla Lopraise.

Aleš Loprais dosud skončil v tomto závodě nejlépe třetí, to bylo v roce 2007. Ani letos se zkušený závodník nepovažuje za favorita. „Na startu bude minimálně deset posádek, které mají ambice vyhrát. My mezi hlavní favority nepatříme, ale jako každý rok chceme zatápět vpředu. Uděláme vše pro co nejlepší výsledek,“ uvedl Loprais.

Ten letos jede se speciálním vozem, který vyhrál i rallye Hedvábná stezka. V kategorii čtyřkolek se opět objeví pětinásobný vítěz Josef Macháček. Ten naposledy vyhrál v roce 2009, od té doby se však do cíle nepodíval. To chce letos změnit. „Pojedu tak, aby mě to bavilo. Určitě se nebudu honit za mladými kluky,“ prohlásil 54letý závodník.

Velká pozornost bude upřena na polský tým Caroline, v jehož barvách jede i bývalý skokan na lyžích Adam Malysz. Za volantem asistenčního vozu se představí český závodník Miroslav Zapletal, jenž v kategorii osobních aut zaznamenal nejlepší český výsledek v historii závodu. V roce 2009 dojel sedmý.

Pořadatelé připravili 14 etap, závodníky čeká osm tisíc kilometrů. Cíl je v Limě 15. ledna.
 

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků