Za vážnou technickou závadu vám policie zkrátí platnost STK na třicet dní

45 komentářů

-Fík
19. ledna • 20:52

Naprosto v pořádku, ale měli by u toho mít i mobilní STK jako v Německu. Prostě Auto s podezřením na špatný technický stav by policajt za doprovodu vzal na nejbližší STK a tam kde by nebylo, tak do mobilního. Následně by se vyhodnotilo co dál. Zákaz jízdy případně 30 dní na nápravu.

beda
20. ledna • 8:43

ale to už přece existuje. dnes má policie právo poslat auto na STK (je to omezeno vzdáleností 8km tam a zpět a pokud by chtěla policie prodloužit dojezdovou vzdálenost k STK tak se to dá ještě pochopit)
jenže pokud auto nemá vážné závady musí to policie zaplatit.

Roman Pavelka
1. prosince • 15:36

jestli potom není lepší si zaplatit kontrolu před STK, já jezdím třeba sem: http://www.autoindividual.cz/priprava-na-stk... a nechat si auto prohlídnout ještě před technickou, případně si ho tam nechat i odvézt a o nic se nestarat.

Neurotic
19. ledna • 21:49

Proč zrovna podle Německa a ne podle USA? Když máme tu svobodu...

Rusák od vedle
19. ledna • 20:47

Kdo se o své auto stará jak má bát se nemusí

Quebe
19. ledna • 22:06

Když jsi nic neprovedl, nemáš se čeho bát. A rup, kolik nevinných je za katrem :-)

Neurotic
19. ledna • 21:44

Pokud před jízdou zkontroluješ i funkčnost všech kontrolek a nepraskne ti v ní před policajtem žárovka tak máš pravdu

Topík
19. ledna • 21:13

Kdo trefí na STK na vola bát se musí a starat se může jak chce! Vůl si vždy něco najde i na novém autě! B-] Jen aby měl lepší přivýdělek! ;-)

Mirek
19. ledna • 19:42

Ještě bych tam dodal: poslat nejen na technickou, ale hlavně emise. To, co jde vidět z některých autobusů, náklaďáků, dokonce z osobáků, je šílené. Dnes jsou emisní stanice jeden velký byznys - neprojdeš u jednoho, druhý ti to v klidu orazítkuje, tak to dávají skoro všichni....

Neurotic
19. ledna • 21:40

40 let stará Tatra nebude vypouštět růžové obláčky vonící po levanduli... a že by šel černý dým z nového auta jsem si nevšiml.

Mirek
19. ledna • 22:05

Někteří lidé považují 10 let starý křáp za nové auto, protože si to před nedávnem koupili z bazaru. Další lidé mají za staré auto takové, co jim po 3 letech došel leasing. Podle karoserie to často nepoznáš, co mají tyto dvě auta za sebou, protože mohou být z opačného konce výroby daného modelu a úplně rozdílně servisované. A jinak, černý dým jsem u na první pohled hezkých aut viděl mnohokrát...

Jouda
19. ledna • 22:11

Bylo by celkem smutné, kdybys Ty, jakožto ING, nepoznal černý dým u auta hned na první pohled.

Mirek
19. ledna • 22:17

Jo, to by bylo blbé...ale u gynekologů by se to dalo omluvit :-)

JM
19. ledna • 16:40

STK je odborné pracoviště a její zaměstnanci musí splňovat určitou kvalifikaci. Takže pokud rozhodnutí takovéto instituce může zpochybnit policista, znamená to, že každý policista je zároveň plně kvalifikovaným technikem STK ??? Pokud není, co pak brání občanům stejným způsobem zpochybňovat rozhodnutí policie?

Mirek
19. ledna • 19:49

A jak tedy vysvětlíš stav, kdy se běžně stává to, že totálně prorezivělé auta bez vzorku na pneu, s nefungujícími brzdami, s rozmlácenými světly a s rozbitými okny, čůrajícím olejem a kdoví čím ještě, mají STK třeba 2 dny starou??????? Na to nepotřebuji být zaměstnanec STK s kvalifikací, abych 100% věděl, že ten vrak nemá na cestě co dělat.

Topík
19. ledna • 20:35

Já dostal vyhazov za nepatrně prasklou manžetu na poloose...vážná závada typu B, řekl technik a musel jsem znova do měsíce na STK. Ani 200 kč to nespravilo v montérkách... 3-[ Za mnou shnilá felda v blatníku díry jak po kulometu, zadní lem na blatníku nebyl a ta prošla v poho. Opravář co to přivezl, byl totiž kámoš technika! ;-) Vítejte v České republice klucí...:-D

Jouda
19. ledna • 20:13

Selským rozumem máš samozřejmě pravdu, ale nedá mi to si rýpnout. Ty máš kvalifikaci k tomu, abys mohl soudit stav daného vozidla? Jo aha, ty si policista, tak to jo.

goes
19. ledna • 20:29

Je spousta veci, ktere dokaze jasne rozpoznat i laik bez zaskoleni, pak je spousta veci, kde staci zkusenosti. Samozrejme veci typu "pane prava strana vam brzdi vic jak leva ne" ale veci typu sjete gumy, upadle tlumice z horniho zaveseni diky korozi, rozbite svetla, okna apod. jsou veci, ktere dokaze rozpoznat kazdy.ale pokud potrebujes vyskolene specialisty na to, abys zjistil hloubku vzorku, rozbiti predniho okna apod. tak ok, ja ti to neberu.

Mirek
19. ledna • 20:17

Jsem strojní inženýr a občas se zúčastňuju závěrečných zkoušek automechaniků...stačí?

Jouda
19. ledna • 20:34

Já jsem gynekolog a mám to v píči.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
19. ledna • 20:40

A víš, že jsem si to o Tobě myslel?

beda
19. ledna • 16:44

200+81 moudrých
a
všichni co je zvolili

oh.c
19. ledna • 20:02

Pepici chtěli "lepší" právo, tak ho také dostanou :-).
Jestli si to vykládám správně, začíná nám tu Policie ČR určovat technický stav vozidel? Výborně. Mohu tento názor policie nějak rozporovat nebo bude platit STK pouze do nejbližší kontroly policií? :-(.
P.S. Je možno do článku dávat odkazy na zdroje podobných sdělení? Mám na mysli konkrétní zákony atp.. Děkuji.

Mirek
19. ledna • 20:12

Stává se i to, že náklaďák jezdí s urvaným kolem...Myslíš si, že pokud má platnou STK, má mu policajt zasalutovat a popřát šťastnou cestu???

Neurotic
19. ledna • 20:56

Kdyby jim šlo o nákladák s urvaným kolem tak na to nepotřebují nový zákon podle kterého tě můžou nechat odtáhnout i kvůli kontrolce!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
19. ledna • 21:03

Ale tohle není přece o blbých kontrolkách. Po cestách jezdí auta, která dostávají STK po známosti (za úplatu) anebo jsou to šroty po havárkách. To ti nevadí?

Quebe
19. ledna • 22:08

A jak proti těmto případům tento zákon pomůže? Tyto závady nemá policajt šanci poznat a na ty viditelné je už současná legislativa dostatečná.

Mirek
19. ledna • 22:16

Současná legislativa dostatečná není. Dole jsem napsal případ šíleně kouřících výfuků. Pokud uvidíš auto, za kterým zůstává obrovský oblak dýmu, co může dnes policajt dělat? Řidič se prokáže platnými emisemi a co se stane dnes?????

Quebe
19. ledna • 22:22

Auto může i dnes poslat na STK, případně mu zakázat další jízdu. Nevím z jakého důvodu by bylo potřeba, brát ještě řidiči ORV nebo mu omezovat platnost technické. Zvláště, když je taková pravomoc tak snadno zneužitelná - nevýhody převažují nad výhodami.

oh.c
19. ledna • 22:04

Máte pravdu, není to o kontrolách. Je to o systému života ve zdejším státě. Byli, jsou a budou lidé, kteří budou mít vše pořešené. Jediné co z toho však plyne pro mě, ale jsou povinnosti aneb jsem neustále více posouván do pozice "Charlie". Bohužel stále více se mi vzdaluje ono světlo na konci tunelu. Je to spousta maličkostí typu emisní zóny, parkovací zóny, zóny se zklidněnou dopravou .. Říkám si, to se mě netýká. Cizí stát, cizí město a ouha najednou nemám kde zaparkovat, všude retardéry, "tempo 30". Nerad bych se dožil doby, kdy budu zatčen, protože mě nahlásí soused za to, že vypouštím nedovolené množství CO2 :-(.

Quebe
19. ledna • 22:09

Víš jak... Kdyby to mělo zachránit jeden život

Neurotic
19. ledna • 21:35

Kolik jich je a kolik způsobí za rok nehod jejich technický stav nikoliv to, že s tím letí do zatáčky 160?Auto, které evidentně nemělo na silnici co dělat jsem viděl loni jenom jedno a táhlo výfuk a skoro i nárazník po zemi... takže toho bych na tu STK poslal, ale ostatní bych nechal žít! A co je šrot po havárce? Pokud to auto bylo rozpůlený a někdo ho zase spojil tak s tím souhlasím, ale jinak bude asi záležit na každém případu zvlášť.

tito
21. ledna • 12:56

Tušíš vůbec, když už píšeš 160 do zatáčky, na kolika procentech nehod se podílela nadlimitní (tedy vyšší, než povolená) rychlost v roce 2014? Bylo to velkolepé číslo: 0,4% dopravních nehod.

Quebe
19. ledna • 16:34

Problém je, že dopravní policie (nejen) u nás nechápe svou činnost ve smyslu udržování bezpečnosti na silnicích, ale ve smyslu vybírání co nejvíce peněz. S každou další pravomocí se jim dostává do rukou další nástroj pro buzeraci lidí za banality a další nástroj pro nátlakovou hru, když si někdo jejich buzeraci nechce nechat líbit.Policajti nejsou povahově jiní lidé, než všichni ostatní a rovněž hledají způsoby, jak si práci ulehčit. Co je bezpečnější a rychlejší? Potírat jedince, skutečně nebezpečné provozu a nebo zbuzerovat pár náhodných řidičů, na které se něco jakoby najde? Holt je potřeba za službu donést určitý počet čárek, jinak půjde finanční ohodnocení dolů.

tito
21. ledna • 12:52

Absurdita rakouskouherského eráru se nemění. Sice Slovákům a Maďarům se podařilo to trošku zredukovat, Česko a Rakousko ale jedou dál, pořád dle původních schémat.

Neurotic
19. ledna • 15:15

Ještě by mě zajímalo jakou vymysleli lhůtu na to do kdy se ten odstavený vrak s nefunkční kontrolkou musí odtáhnout, aby za chvíli nebylo ze silnic jedno velké parkoviště:-D

Neurotic
19. ledna • 15:11

Oni policajti ví jaké kontrolky má, které auto a nebo to budou určovat podle služební oktávky?Když někdo táhne po zemi výfuk nebo mu to kouří víc jak uhelná elektrárna tak at mu to klidně zkrátí... ale za nefunkční kontrolku??? U některých se ani nedá zjistit jestli vůbec fungujou pokud nemáte po ruce počítač a ani ten nemusí pomoc;-)

tito
21. ledna • 12:44

Za dvacetvosum milionů se nakoupí mobilní technická stanice, kterou budou obsluhovat tři speciálně vycvičení nadporučíci. Ta se po ročním provozu podrobí ekonomickému zhodnocení, vyjádřenému sumou vybraných pokut. A podle toho se pak buď pošle celá tahle pitomost potichu k ledu, nebo se nakoupí dalších 75 mobilních technických stanic a vyškolí třista nových nadporučíků. A ti, protože se budou neustále školit na nová řešení automobilek, komunikačních protokolů, chaotických předpisů a dalších vymožeností, se budou na silnici objevovat třikrát za rok při nějaké veřejně tajné akci. Čímž aktivně přispějí k eliminaci 37 vraků ze silnic za rok. Jinak řečeno, daleko i efektivnější by bylo nechat nadporučíky nevyškolené, v evidenci úřadu práce, a majitelům těch 37 vraků zakoupit zcela nová Porsche 911.

Terminator3
19. ledna • 14:44

Pokud budou odstavovat takový ty nebezpečný vesnický vraky, co pod sebou táhnou nějakou součástku po zemi, nesvítí jim polovina světel a 2 okna maj zalepeny fólií, jsem pro...

Quebe
19. ledna • 16:24

Každá pravomoc, která je zneužitelná (například pro vyvíjení nátlaku na řidiče, aby zaplatil pokutu v blokovém řízení a nešel do správního), zneužita bude.Když se uzákonila kauce, PČR se bila do prsou, že to budou používat jen na zahraniční řidiče, aby se nevyhýbali zaplacení za přestupek. Dnes je to běžnou nátlakovou taktikou. Čiň čertu dobře, peklem se ti odmění.

beda
19. ledna • 15:04

ale to můžou už teť.
stačí poslat auto na technickou
jenže pokud to auto projde, tak to musí policie zaplatit.
auto má platnou technickou, kterou provedl státem schválený servis a situaci, že policajt prohlásí že auto je nezpůsobilé, protže on si to myslí bych autorovi příspěvku přál. protože proti tomu není obrana a policajt nemá žádnou zodpovědnost.

LOL
19. ledna • 14:51

ještě bych přidal čoudící fabriky s vyvařeným katem.

beda
19. ledna • 14:22

takovéto pravomoci by policie mít neměla.
policajt nedokáže posoudit závažnost závady a je to jen další buzeracejiž dnes můžou policisté odvést auto na technickou kontrolu, ale pokud se neprokáže závažná vada musí policie prohlídku zaplatit.

rt
19. ledna • 14:14

...."pane řidiči, jste ochoten zaplatit na místě blokovou pokutu, nebo si zkontrolujeme kompletně vozidlo, a budtě si jist, že se na něm jistě něco najde, kvůli čemu vám zabavíme na místě OTP"...

tito
21. ledna • 12:36

Ač rozhodně nejsem příznivcem pohybu vraků na silnicích, pokud je policie ignoruje dnes, nezmění to ani stav, kdy jí to na úkor většiny poctivých občanů zákonodárci významně usnadní. A to na úkor bych třikrát podtrhl, kdyby to tu šlo. A zákony nemáme proto, aby se policii snadno pracovalo, ale proto aby tu občané mohli normálně žít.Toto není o kvalitě zákona, to je především o kvalitě policejních jedinců, kteří by měli příslušné zákonné opatření aplikovat v praxi. A tam si vzhledem k poněkud specifickým českým podmínkám vůbec nejsem jistý, že by nedocházelo k excesům a absurditám. Ostatně stávající praxe, kdy dochází k ignorování většiny zásadních přestupků i na první pohled evidentních rozporů silničních vozidel s legislativou, viz například vnější osvětlení vozidel a světelné kreace na kamionech, mi bohužel poněkud dává za pravdu. A že nemají "dostatečné pravomoci"? No ona česká policie nikdy by si na pravomoci patrně stěžovala i v případě, kdyby jí poslanci svěřili stanné právo.

Doporučujeme

Články odjinud