Za současným Saabem 9-5 se zavřela vrata

32 komentářů

SAAB
10. července • 7:58

Tento článek je plný nesprávných informací.
Tak za 1. přestala se vyrábět 95ka sedan. Combi se bude vyrábět ještě dál (tento postup kopíruje nástup nové 95 - kdy nejdříve bude sedan a pak Combi).
To, že se bude 95ka vyrábět v německu je ještě větší hloupost. V součastnosti kdy SAAB, OPEL a GM budou velmi brzdy každý pes jiná ves to nedává smysl. Navíc podmínkou švédské vlády pro poskytnutí garancí na úvěry bylo a je, že veškerá produkce bude probíhat ve Švédsku - dokonce se kvůli tomu stěhuje výroba Cabrioletů 93 z rakouského Grazu do Švédska. Možná by to chtělo než jsem něco napíšete ověřovat informace.

petr
10. července • 9:10

Ono to zase takový nesmysl být nemusí, protože nová 9-5ka je postavena ještě na platformě GM, takže z hlediska nákladů by to byl docela rozumný krok, který není ojedinělý. Stačí se podívat třeba na Fiat 500 a Ford Ka, což jsou kromě karoserie téměř stejná auta, která sjíždí ze stejné výrobní linky v Polsku.
Navíc by se mohla uvolnit výrobní kapacita pro Saab Aero X (alias Blackbird), který by novému majiteli (Koenigsegg) seděl do výrobního programu :-) Pokud by se Aero X dostalo do sériové produkce, tak by to byla pecka.
Pro ty kdo neznají Saab Aero X:
http://www.youtube.com/watch?v=SFRlOYzNetc&feature=fvw

Radek Ondrášík
9. července • 10:54

Takze doposud se ty Opely s logem Saab alespon montovaly v tom Svedsku, ale nyni uz to budou Opely montovane v Opelu s logem Saabu :) Proc to vubec jeste vyrabi pod samostatnym brendem?

DRAMATICKÝ POMARANč
12. července • 12:31

Perfektne napísané. Ale povedzte, prečo už napíšete články na autorevue.cz?:-( Veď to bola radosť čítať!

petr
9. července • 11:05

No co no, Saab 9-2 alias Subaru Impreza se vyráběl v Japonsku, Saab 9-7 alias Chevrolet TrailBlazer se vyráběl v USA, takže 9-5 je hold na řadě :-/ Jsem zvědavej kam přesunou 9-3ku.

Radek Ondrášík
9. července • 11:59

No dyt, vzdyt tim popiraji sami sebe. Kdysi to byly aspon auta, dnes to je jako si kopit Vauxhall a myslet si, ze mam nejakou lepsi karu...

Duri13
9. července • 14:01

Ked si niekto kupi noveho Saaba, tak sa mu smejes, ze dnes tie auta za nic nestoja a ze kvalitne Saaby sa uz nevyrabaju. Ked si zase niekto kupi ojazdeneho, este zo starej generacie, tak sa mu smejes, ze nema na nove...S tebou je to tazke. Sa ti cudujem, ze ta to este bavi, prispievat do Saab diskusii ;-)

Radek Ondrášík
9. července • 14:13

Zde michas vice veci dohromady. Clovek co si koupi noveho Saaba si uz zadneho Saaba nekupuje, ale prevleceny GM/Opel do jine kary. proto se smeju tem, co si koupi dnesni Saab s pocitem kvality a technologii Saabu. Nic takoveho uz Saab nema.Na druhou stranu, kdyz si desny fanousek Saabu kupuje jenom ojetiny, tak te svoji automobilce moc nepomuze ze? A kdyz se koukam na ty Saab fanatiky, tak ti kupuji zasadne jenom ojetiny. takze velci fanosuci, kteri haji neco co si stejne nekoupi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Duri13
9. července • 14:40

No jo, ale niektori si Saab kupia kvoli bezpecnosti, dizajnu, kludnemu spanku v noci. Alebo im imponuje, ze ich auto nebolo vyrobene v turecku alebo indocine. Ja sa zase smejem, ked si niekto kupi Lagunu vo verzii GT a tesi sa, ake ma sportove auto. Kazdy ma iny nazor, kazdemu sa paci nieco ine, tebe Laguna, mne Saab.
Akurat stale nerozumiem, ze co ta taha do tychto diskusii. Je tvojim cielom sa zabavit, vysmiat sa ludom, zvysit si sebavedomie, alebo ich nebodaj obratit na pravu vieru (aby si kupili Lagunu)? :)

Radek Ondrášík
9. července • 15:06

Tobe nekdo s Lagunou prebral babu, ze tu o ni tak meles? Mi se zadna laguna nelibi, nemam ji a nikdy jsem ji nevlastnil. GT je super ale jak napovida nazev - je to GT a sport z ni tady delas jenom ty.A jinak s koupi Saabu si kupuje proste Opel, to co ma Opel to ma Saab, nic vic Saab nema. Takze to jsou jenom vsechno falesne pocity. Ojektivne zadny Saab neexistuje. Jenom Opel s karou Saabu. Tecka.A pokud se ti nelibi muj nazor, pak smula. Menit ho nebudu. A podobny nazor mam na vice automobilek, ale mezi temi dalsimi neni tolik mamlasu.

Pavel
9. července • 18:32

Ono je to trošku jinak, Opel je vychytaný Saab, páč nejdříve se nové věci otestují v Saabu a teprve pak jdou do Opelu, viz. třeba nejnovější Haldex, který měl Saab jako první na světě, pak jej dostal Ford, pak teprve Opel (Insignia) a Škodovka.
A fuj, takovou plečku jako Renault sem netahejte nebo snad neznáte to pořekadlo ?:
Víte co je to Renault ?
Auto s pič..ou na kapotě a koko..tem uvnitř :-D:-D:-D

Skyline
10. července • 2:32

Ja znam jiny porekadlo:
Rozdil mezi renaultem a koncernem? Renault ma p..u na kapote, koncernove auto za volantem:-D:-D:-D

petr
10. července • 6:19

Napiš to někam do diskuze o koncernu VW a sežerou tě zaživa :-D

Radek Ondrášík
9. července • 20:20

Co z vývoje Saabu je v dnešních Saabech? Haldex není dílem Saabu, ten dělají sice švédové, ale vývoj dotuje hned někokolik desítek firem. Takže co dále? Nic.

SAAB
10. července • 16:32

Věci, které vynalezl SAAB a jsou v dnešních autech jsou tyto
- vyhřívaná sedadla - poprvé v SAABu
- benzínové turbo - poprvé v SAABU (velkosériově)
- aktivní opěrky hlav - poprvé v SAABu
- night panel - poprvé v SAABuno a nyní
- E85 v kombinaci s E85
- mechanicky řiditelná zadní náprava
- comsense apod.

Radek Ondrášík
10. července • 22:41

:) koukam, ze nekteri maji oci poradne zalepenes.Bod 1 a 2 neni pravda, bod 3 a 4 je to mozne netusim. K tomu E85 to je jako co? E85 s E85 je co? mechanicky riditelna naprava je co? to jako nataceni zadnich kol? To so melo pred Saabem tak 5 automobilek? To so ma dnes tak 20 modelu na trhu?

Pavel
11. července • 10:13

Bod 1 a 2 není určitě vynález Saabu, bod 3 a 4 ano.A co se týče samořiditelné zadní nápravy, tak Saab určitě nebyl první a navíc někteří (Renault) má i elektronicky řízenou.Aktivní opěrky:
http://www.saabhistory.com/2001/11/11/saabs-active-head-restraint-gets-international-attention/Nightpanel:
http://www.saabhistory.com/2007/11/16/saab-night-panel-saab-innovation/

petr
10. července • 6:18

Aktivní opěrky hlavy ;-)

petr
10. července • 6:19

Jo a ještě turbomotory jezdící na E85.

petr
10. července • 6:21

Jo, ještě Nightpanel a další.

randomf
10. července • 2:05

Klicek ve stredovem tunelu. To nikdo nema

Duri13
9. července • 16:04

Proti schize sa neda bojovat, ja to tu radsej balim 3-[

Radek Ondrášík
9. července • 16:09

Proti zadne schize nebojuj. Nemuzu za to, ze mas nejake veci popletene.

Duri13
9. července • 16:20

To mi je jasne, ze ty za to nemozes. Hoci, mozno by si mi mohol na tu popletenost nieco poradit - ty si vsade bol, vsetko vies ;-)

Radek Ondrášík
9. července • 16:24

Ale ja vazne nikdy zadnou lagunu nevlastnil ;-)

Duri13
9. července • 16:25

Joj, moj, ale to som ja ani nikdy netvrdil.

Radek Ondrášík
9. července • 16:39

A ty narazky o koupi a libeni se Laguny byly tak uplne nahodou, ze ;)

Duri13
9. července • 23:38

No nahoda to nebola, to mas pravdu. Vsetci mame este v zivej pamati, ako si minule predaval oficialne manzelkinu lagunu alebo ako si sa naposledy zo sameho obdivu takmer nezmohol na slovo, ked niekto v garazi napisal, ze si kupil novu lagunu gt a vytesoval sa z jej sportovych vlastnosti :) Vravim ti, s tou schizou by si mal nieco robit, dobre to s tebou myslim B-]Ale akoze neber to v zlom, ja proti ziadnemu autu nic nemam, kazde si najde svojho fanusika. Akurat ma vzdy pobavi, ked ta najdem v Saab diskusii a dopredu viem, co napises :-D Stale to iste dokola a cakas, ze z toho vsetci asi padneme na zadok :-P

Radek Ondrášík
10. července • 22:43

Znovu opakuji, ja zadnou Lagunu nikdy nemel a na rozdil od nekterych nedelam z aut se kterymi jezdim, nebo ktere vlastnim nec oextra. Jinak ocividne by ses mel nechat lecit ty, protoze ze bych se nezmohl tmere na slovo po jizde v GT? No to ne, jenom sem o ni rikal, ze je proste super a to je.Takze priste tu alespon takto nelzi, pokud semnou chces diskutovat, nebo si te zaradim po bok tvych bratru Slovaku. Opravdu nema na ko... z vychodu v tomto ohledu naladu a to ani dnes, ani jindy.

wolff
9. července • 14:38

Bohužel to tak je :-(

JiVi
9. července • 11:16

Saab 9-3 alias Skoda Yeti :-)

petr
9. července • 9:53

Nespletli jste si datum ? O tomhle se psalo v roce 2005 kdy Saab vlastnil GM, ale pak si to rozmysleli. Teď už má Saab nového vlastníka.
Ikdyž v rámci snížení nákladů to možné je a SOpel 9-5 se tam nakonec bude vyrábět :-(

Doporučujeme

Články odjinud