Za současným Saabem 9-5 se zavřela vrata

Saab 9-5 patřil mezi konstrukčně nejstarší automobily současnosti, vyrábět se začal již v roce 1997 a do dnešních dnů si vystačil pouze s drobnými úravami a facelifty. Nyní, jen několik měsíců před debutem jeho následovníka na podzimním autosalonu ve Frankfurtu, byla jeho produkce ukončena.

Poslední Saab 9-5 sjel druhý červencový den z výrobní linky továrny ve švédském Trollhättanu. Podle neověřených informací (těch oficiálních jsme se nedopátrali) spatřilo do té doby světlo světa 1,5 milionu sedanů a kombi tohoto typu. Ačkoli výroba ustala, skladové zásoby by měly spolehlivě vystačit až do konce letošního roku, kdy se začne vyrábět nová generace, o níž jsme psali třeba na tomto místě. Její produkce však bude probíhat již v Německu, a sice v továrně Opel v Rüsselsheimu. Alespoň takový je plán. 

Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-5
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků