Za registrační značku budou muset motoristé platit 600 korun

Motoristé budou od ledna platit za novou registrační značku 600 korun. Dosud je to nestojí nic. Osmisetkorunový správní poplatek souvisící s výměnou či vydáním značky a změnami v registru vozidel zůstane, uvedl to deník Dnes. 

Zvyšuje se také poplatek za vydání nové značky místo ztracené či poškozené. „Dosud činí 200 Kč za každou tabulku, nově to bude 300,“ řekl listu Zdeněk Neusar z tiskového oddělení ministerstva dopravy. Značka na přání bude stát pět tisíc korun.

Ministerstvo obhajuje nový poplatek snahou ušetřit. „Na příští rok máme z ministerstva financí snížený provozní rozpočet o více než 15 procent a toto je jedna z cest, kde ušetřit,“ řekl náměstek ministra Lukáš Hampl. Ročně se vyrobí 1,4 milionu značek.

Ministerstvo zvažuje i zvýšení poplatku za vydání řidičského průkazu. Se zdražením počítá novela zákona o pozemních komunikacích, kterou už schválila vláda. Předloha teď míří do sněmovny.

Ministerstvo potvrdilo, že plánuje také výběrové řízení na dodavatele značek. Jejich výroba je jedním z nejdelších monopolů v historii státních zakázek. Jihomoravská firma Hicon vyrábí značky nepřetržitě od roku 1994.

Zdroj: E15.cz 
Foto: Profimedia.cz 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků