Za problémový registr aut bere dodavatel 13 milionů měsíčně

Ministerstvo dopravy platí firmě ATS - Telcom Praha, která provozuje problémový registr aut, za IT služby pro resort měsíčně přes 13 milionů korun. Peníze jí vyplácí bez ohledu na to, zda její služby využívá. Za tři roky platnosti smlouvy tak úřad firmě zaplatí 474 milionů korun. Informovalo o tom ministerstvo dopravy.

Zakázku na provoz registru aut firma ATS - Telcom Praha získala bez výběrového řízení. Částka 37 milionů korun, kterou má firma obdržet za software, je podle ministerstva zahrnuta v celkovém obnosu tříleté smlouvy z roku 2010.

„V tomto směru tedy aplikace jako taková nic nestála,“ uvedlo ministerstvo. Dalších 32,4 milionu korun má MD zaplatit za provoz registru, částka ale může být snížena o případné sankce za jeho nefunkčnost.

K uzavření smlouvy na vývoj a provoz nového registru aut s firmou ATS - Telcom Praha se ministerstvo dopravy rozhodlo proto, aby ušetřilo, uvedlo MD ve zprávě. „Finanční prostředky na vývoj a zřízení aplikace byly použity z nevyužívaných finančních prostředků, které by musely být stejně proplaceny,“ sdělil v prohlášení ministr dopravy Pavel Dobeš.

Podle něj byl na začátku tohoto roku také podepsán dodatek k dřívější smlouvě, díky kterému byly zpřísněny sankce v případě neplnění.

Současné problémy s registrem ministerstvo dopravy svaluje na předchozí vedení úřadu. MD zatím novou aplikaci od firmy oficiálně nepřevzalo.

Registr se od svého spuštění v minulém týdnu potýká s velkými problémy, systém je pomalý a nespolehlivý. Část aplikace nadále nefunguje, a některé žadatele tak pracovníci nemohou obsloužit. Kvůli vyššímu zájmu lidí dnes na pobočkách po celé zemi narůstaly fronty.

Pokud se v nejbližší době nezlepší funkčnost registru vozidel, bude Svaz měst a obcí chtít po ministerstvu dopravy, aby přešlo na starý systém.

Zdroj: E15.cz
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků