Za nehodou Koenigseggu One:1 vězí závada v ABS, auto se dočká opravy

Asi vám neunikla děsivá nehoda Koenigseggu One:1 na Nürburgringu. Tedy spíše její následky, protože samotný průběh se nikomu pravděpodobně zaznamenat nepodařilo. Informací bylo v té době velmi málo, což se nedá říct o fotkách auta doslova rozloženého na součástky. Teď už ale můžeme s jistotou říct, že víme, co za bouračkou stálo.

Video | Sportovní auta | Fascinace | Ostatní značky

Koenigsegg One:1 se pokouší zdolat rekord Nürburgringu

Koenigsegg už totiž stihl auto dopravit do svého sídla, kde ho podrobně prozkoumal. Za celou nehodou prý stojí vadný senzor ABS v levém předním kole, jehož závadu signalizovaly palubní přístroje. Řidič si jich v té rychlosti buď nevšiml, nebo jim nevěnoval pozornost, protože auto nějakou dobu bez problémů pokračovalo v jízdě. To ovšem jen do chvíle, kdy brzdil tak intenzivně, že bylo nutné aktivovat ABS. To se stalo až v pasáži Fuchsröhre.

Ve chvíli, kdy řidič sešlápl brzdový pedál, ukazoval ukazoval tachometr přibližně 170 km/h. Přední kola se zablokovala, což můžete podle dvou dlouhých čar z místa nehody vidět i v přiloženém videu. Auto během těch několika metrů sice zpomalilo přibližně na 110 km/h, ale i tak to byla velká rána. To, co se dělo dál, už dobře znáte. Koenigsegg One:1 narazil do levé části svodidel, přeletěl je a skončil otočený o 180°.

Video | Sportovní auta | Ostatní značky

Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Všechny bezpečnostní systémy (na rozdíl od čidla ABS) fungovaly bez problémů, takže došlo k vystřelení airbagů, odpojení přívodu paliva a tak dále. Řidič byl odvezen do nemocnice na kontrolu a následně byl propuštěn.

Automobilka už pracuje na tom, aby závada ABS byla lépe signalizována a zároveň se zařadila do systému Active System Warning, který společně s případnou závadou aktivní aerodynamiky či odpružení omezí rychlost vozu na 100 km/h. Souběžně s tím má v plánu nabouraný vůz opravit a do Zeleného pekla se vrátit znovu.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků