Za nehodou Koenigseggu One:1 vězí závada v ABS, auto se dočká opravy

Asi vám neunikla děsivá nehoda Koenigseggu One:1 na Nürburgringu. Tedy spíše její následky, protože samotný průběh se nikomu pravděpodobně zaznamenat nepodařilo. Informací bylo v té době velmi málo, což se nedá říct o fotkách auta doslova rozloženého na součástky. Teď už ale můžeme s jistotou říct, že víme, co za bouračkou stálo.

Video | Fascinace | Sportovní auta | Ostatní značky

Koenigsegg One:1 se pokouší zdolat rekord Nürburgringu

Koenigsegg už totiž stihl auto dopravit do svého sídla, kde ho podrobně prozkoumal. Za celou nehodou prý stojí vadný senzor ABS v levém předním kole, jehož závadu signalizovaly palubní přístroje. Řidič si jich v té rychlosti buď nevšiml, nebo jim nevěnoval pozornost, protože auto nějakou dobu bez problémů pokračovalo v jízdě. To ovšem jen do chvíle, kdy brzdil tak intenzivně, že bylo nutné aktivovat ABS. To se stalo až v pasáži Fuchsröhre.

Ve chvíli, kdy řidič sešlápl brzdový pedál, ukazoval ukazoval tachometr přibližně 170 km/h. Přední kola se zablokovala, což můžete podle dvou dlouhých čar z místa nehody vidět i v přiloženém videu. Auto během těch několika metrů sice zpomalilo přibližně na 110 km/h, ale i tak to byla velká rána. To, co se dělo dál, už dobře znáte. Koenigsegg One:1 narazil do levé části svodidel, přeletěl je a skončil otočený o 180°.

Video | Sportovní auta | Ostatní značky

Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Všechny bezpečnostní systémy (na rozdíl od čidla ABS) fungovaly bez problémů, takže došlo k vystřelení airbagů, odpojení přívodu paliva a tak dále. Řidič byl odvezen do nemocnice na kontrolu a následně byl propuštěn.

Automobilka už pracuje na tom, aby závada ABS byla lépe signalizována a zároveň se zařadila do systému Active System Warning, který společně s případnou závadou aktivní aerodynamiky či odpružení omezí rychlost vozu na 100 km/h. Souběžně s tím má v plánu nabouraný vůz opravit a do Zeleného pekla se vrátit znovu.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 72 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků