Za nedání blinkru pokuta šedesát tisíc? V Rakousku hrozí, ale spíš teoreticky

Od ledna 2016 čeká na řidiče po celé Evropě řada změn. Novinky u nás jsme si už představili, pokud ale jedete za hranice, mohlo by vás leccos překvapit.

Asi největší pozornost se bude věnovat novému rakouskému předpisu, který řadí nedání znamení o změně směru jízdy mezi nebezpečné přestupky, trestané pokutou až 2180 eur. To je podle aktuálního kurzu bezmála 60 000 korun. Jedná se o ale maximální možnou výši, přičemž v jednotlivých případech záleží na míře nebezpečnosti a na následcích přestupku v konkrétní situaci.

Život řidiče

Na Slovensku spustili systém elektronických dálničních známek

Nově také v Rakousku hrozí za způsobení smrtelné nehody z nedbalosti až dvouleté vězení místo dřívějšího ročního žaláře.

Za telefonování za volantem dostanete v Rakousku pokutu 50 eur (1350 korun) a stejnou můžete dostat i za ohrožení chodce na přechodu nebo nedodržení bezpečného odstupu od cyklisty. V Rakousku se zdražují dálniční známky, ale jedná se jen o symbolické zdražení v řádu korun. Desetidenní známka je dražší o deset centů a bude nyní stát 8,80 eur, tedy 238 korun.

Francie zavádí vedle vyšší spotřební daně na naftu (zdraží litr nafty o asi čtyři koruny) také povinnost vozit reflexní vestu a výstražný trojúhelník i na motocyklu. Kam motorkáři poměrně neskladný výstražný trojúhelník schovají, je samozřejmě jejich starost. V Německu se pak upravuje pravidlo pro vytvoření jízdního pruhu v koloně pro vozidla záchranných složek. Nyní musí vlevo uhnout auta v levém pruhu a doprava uhýbají vozidla v ostatních pruzích.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků