Za náhlé akcelerace Toyot mohou řidiči, ukazuje to vyšetřování amerického ministerstva dopravy

28 komentářů

igi
23. července • 15:23
homer
16. července • 10:37

V tak hustém provozu, při tolika nehodách a mrtvých by automobilky v USA místo vývoje, výroby a prodeje jenom řešily aféry. A protože se tak neděje, musí jít v toyotě o opravdu velký průser.

pepazdepa
28. července • 21:27

když ono to bude asi jinak. Protože americká vláda podpořila americké automobilky, které byly ve velkých problémech a potřebovala omezit prodeje konkurence a největší konkurent je Toyota, tak vytvořily prostřednicvím médií davovou hysterii. To se jim docela povedlo. Když se německý TUV angažoval a prověřil problémy s pedály, tak zkonstatoval, že auta od Toyoty nemají žádný technický problém a jsou bezpečná. To se ale v podstatě objevilo jenom jako malá zpráva. Nikde se to nerozkřikovalo. Této mediální masáže využily i některé evropské automobilky a proč ne. Co poškodí konkurenci je dobré i když se pomluva nezakládá na pravdě. Ještě ke koberečkům. Ano Toyota měla problémy s koberci, ale jednalo se o neoriginální koberce. Originál má uchycení na háčky a neoriginál je nemá. Takže zase polopravda.

p0etrik
15. července • 18:29

Mozna by bylo dobre dat link na puvodni clanek:
online.wsj.com ... Kriticka je tato cast: The early results suggest that >>some<< drivers who said their Toyotas and Lexuses surged out of control were mistakenly flooring the accelerator when they intended to jam on the brakes.
Volne prelozeno: Predbezne vysledky naznacuji, ze NEKTERI ridici, kteri tvrdili, ze jejich Toyota nebo Lexus se vymkly kontrole, omylem seslapli plyn ve chvili, kdy chteli dupnout na brzdu.

Petra Filková
15. července • 13:52

Otázkou ovšem je, zda toto vysvětlení je opravdu pravdivé, nebo je takové, aby byla automobilka očištěna. Věřím tomu, že si může řidič splést pedály, proč ne. Takových nehod se jistě stává mnoho, pak je ale na místě se ptát, proč se tyto nehody staly tak viditelné pouze u jedné automobilky.Nicméně stále to neřeší primární důvod celé aféry u Toyoty, kde pedály brzdy byly až sekundárním problémem. Pokud je mi známo, tak celé to začalo nevhodnými koberečkami, které automobilka neřešila snad 7 let od prvního upozornění na jejich špatné uchycení. Až po této aféře přišla druhá s brzdami. Ta první dopadla tedy jak? Management byl vyšetřován a odsoudili někoho? Nebo byli sproštěni obvinění?

rohYpnol
15. července • 11:29

Pro "američany" je asi příliš složité ovládat vůz. Mají jen dvě nohy, no a mají ovládat dva pedály. To průměrný američan NEmůže zvládnout, i když si myslí při odemykání svého šestilitru - já to dokážu!
Toyota/Lexus s tím měla počítat, že dva pedály pravděpodobně budou činit potíže a měla navrhnout vůz s pouze jedním pedálem - tzv. brzdoplyn. Tím by řidič vozu ovládal vůz ve smyslu jak moc to pojede. Jestli bude vůz zrovna zrychlovat nebo brzdit, by si přeci měl zjistit sám na základě mapových podkladů a určení polohy přes GPS v součinnosti s radarem ve voze a infrakamerou a automatickým rozpoznáním z čelní kamery.
Takže já mám jasno - Toyota to opět zpackala B-]

kicko
17. července • 11:15

Par tyzdnov som tam hodne soferoval ... objektivne mozem povedat, ze u nas stretnem na cestach ovela vacsie percento kretenov, ktori si myslia, ze vedia soferovat. A aj v LA sa jazdi pohodovejsie ako v nasich/vasich "velkomestach".

Thor
21. července • 16:54

Njn to jen pár zamindrákovanejch pitomečků si myslí, jak jsou v USA samí debilové, zatímco v pupku světa alias ČR jsou největší fachmani za volantem :-D:-D:-D Hůř než tady se jezdí už jen v Albánii a Polsku :-/:-/:-/

Radek.
15. července • 22:43

Když ony se ty pedály v automatech schválně montují tak, aby se na ně dalo šlapat jenom jednou nohou... A co když chudák zasmrcený usák ji měl zrovna dřevěnou - a nebo zdřevěnělou od celodenního dojíždění? :-)

Roman
15. července • 12:31

banda dementu stat se to u nas tak si z tech lidi delaji srandu dodnes

Pavel F.
15. července • 11:13

Tady můžete zkouknout, zda jde zabrzdit Toyota, pokud se například zasekne pedál na plný plyn: jdem.cz ...
Z toho mi jasně plyne, že možná pár magorů si spletlo brzdu s plynem (a zrovna náhodou jeli v Toyotě), média se toho chytla a hned se vyrojili podvodníci, co by rádi dostali za ojeté auto šek na plnou vrácenou částku.

bobo2sk-neprihlaseny
15. července • 10:01

No mne to pripada skor ako TROTL GATE :D

myscho123
15. července • 9:55

Prosim Vas, kde sa rozsvecuje brzdovy pedal? (posledny odsek)

bobo2sk-neprihlaseny
15. července • 10:16

Super vychytavka ;)
... ale dost ma to osvetluje,tak radsej nebrzim :D

Ross
15. července • 10:07

Že by to byla brzdová světla? ;-)

IO
15. července • 10:42

....priemyselne kamery to istia a ak nesvietili brzdove svetla, tak neni o com... samovrahovia sa s hviezdickami z crashtestov preratali.....

Spekulace
15. července • 9:54

V krizi každá koruna, pardon, každý dolar, dobrý, ne? A tak když není na splácení hypotéky, nemusí být ani na provoz auta. A pokud by se nějaký ten dolar dal získat z pojistky či ze žaloby nějaké automobilky, že by ti "řidiči se zaseknutým plynem" bourali úmyslně z finančních důvodů?

Art Vandelay
15. července • 10:03

Ano mas pravdu, aj tych 56 mrtvych by Ti to mohlo potvrdit...

Thor
21. července • 16:47

Nenech se vysmát, 65 mrtvých na silnicích v USA je tříska v lese. V ČR za 14 dní, 73 kusů. Předpokládám, že tak polovina v Schade, že by dělali v MB taky něco špatně? :-Pzpravy.idnes.cz ...

Spekulace
15. července • 10:17

"Řidiči havarovaných vozů přitom výslovně tvrdili, že před nehodou brzdili, což se nepotvrdilo ani v jednom zkoumaném případě. " => pojistný podvod?"Při souvisejících nehodách mělo zemřít celkem 93 lidí - ani v jenom zkoumaném případě úmrtí řidiče či někoho z posádky vozu ale NHTSA nedošel k závěru, že by za nehodu mohla technická chyba. " => pokus o podvod nebo o sebevraždu?Občas se někdo pokusí i o sebevraždu v autě, možná i z finančních důvodů? :-(

hoax
15. července • 10:11

no jo 56 mrtvych ..ale mozeme byt radi ze ich nebolo viac ked si plietly brzdy s plynom

mates
15. července • 9:47

proste at je to pravda nebo nejni vysledek bude vzdy stejnej, opet za tim budou stat tupi, tlusti, zadluzueni a patosem vylizani amici.... :-)

kicko
17. července • 11:10

Ty si v USA asi nikdy nebol, ze? Bavil si sa na zivo aspon s par amikmi?

abc
15. července • 13:42

čoveče jak to tak čtu tak by to sedělo i na obyvatele ČR :-D

Art Vandelay
15. července • 9:29

V zasade verim americkym vysetrovacim organom, len mi nejde do hlavy preco to boli prave Toyoty a Lexusy kde sa diali problemy, zo statistickeho hladiska to nesedi, ak by boli na vine z nejakeho dovodu zle/pomale reakcie starsich vodicov, tak predsa Jaguare a Buicky by museli mat ovela viac nehod ako akakolvek ina znacka lebo clovek pod 70r. si do tych 2 znaciek v USA asi nesadne...

cako
15. července • 20:51

Daľší švindel z USA.
Mŕtvi sú vinní a tak im netreba nič platiť
a hotovo

Ross
15. července • 10:14

Statistické hledisko není relevantní, žádná taková statisika není. Je to věc situace - pět lidí řekne, že nabouralo kvůli zlému pedálu, že oni nic, Toyota znejisí a přihlásí se dalších sto. Taková situace je neopakovatelná, žádných jiných X majitelů Jaguarů to nevytáhlo, nepřidali se ani další.Pak se to pruzkoumá a zjistí se, že si to všichni vymysleli. Proč ne? Uvědom si, jak to v Americe funguje - spousta lidí si jako obéti u soudu "vydělali" na celý život, to je jistě lákavé, zvlášť v dnešní době...Jinak Toyota patří k nejprodávanějším značkám, takže procentuelně je to jako by se přihlásilo pár jaguaristů.Docela tomu věřím, Američané nejsou blbí, jsou vychcaní a tohoto se prostě rádi chytnou... Nehod, kde řidič v panice omylem šlápne špatný pedál, je určitě fůra napříč značkami. Jen u žádné se nestrhla tahle hysterie...

lamal
15. července • 19:38

co dodat uplny suhlas....

Doporučujeme

Články odjinud